کد خبر : 97827
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 19:14
-

افزایش ۵ برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان‌ها

افزایش ۵ برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان‌ها

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مصرف محلول‌های ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها ۳ تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، غلامحسین مهرعلیان در نشست خبری راه اندازی ستاد هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا، اظهار کرد: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار لیتر

افزایش ۵ برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان‌ها

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مصرف محلول‌های ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها ۳ تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین مهرعلیان در نشست خبری راه اندازی ستاد هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا، اظهار کرد: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار لیتر الکل برای تولید محلول‌های ضدعفونی مصرفی در بیمارستان ها، حدود ۱۰۰ هزار لیتر الکل در اختیار شرکت‌های تولید کننده محلول‌های ضدعفونی کننده و ژل‌ها برای توزیع در داروخانه‌ها و ۳۰ هزار لیتر الکل در اختیار شرکت‌های داروسازی برای تولید دارو قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰۰ هزار لیتر الکل در کشور تولید می‌شود، افزود: ۲۵۰ هزار لیتر الکل در کشور تولید و ۱۵۰ هزار لیتر ذخیره استراتژیک است. برای تنظیم بازار الکل رویکرد واردات را جدی گرفتیم و حدود ۲۰ متقاضی واردات در هفته اخیر داشتیم. بدون هیچ محدودیت با واردات الکل با ارز نیمایی موافقت می‌کنیم.

مدیر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مصرف محلول‌های ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها ۳ تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: نیاز بیمارستان‌ها به محلول‌های ضدعفونی را ۱۰۰ درصد پوشش داده ایم و یک هزار و ۲۰۰ بیمارستانی که در مدار ارائه خدمت به بیماران کرونا هستند، هیچ کدام کمبودی در مواد ضد عفونی کننده ندارند و دپوی خوبی در بیمارستان‌ها، انبارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌های تولید کننده داریم و شبکه تولید و توزیع محلول‌های ضدعفونی و الکل را به بیمارستان‌ها متصل کرده‌ایم.
مهرعلیان خاطرنشان کرد: در سال جدید توزیع محلول‌های ضدعفونی در داروخانه‌ها افزایش خواهد داشت؛ چرا که شرکت‌های تولید مواد شوینده با ظرفیت ۱۵۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی وارد چرخه تولید شدند و پس از پایان نوروز شاهد توزیع بیشتر محلول‌های ضدعفونی در داروخانه‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ شرکت پخش دارویی توزیع محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی را بر عهده دارند، اظهار کرد: آماده ایم تا تعداد شرکت‌های پخش توزیع الکل و ژل‌ها و محلول‌های ضدعفونی را افزایش دهیم ما افزون بر این به کمک سامانه الکترونیکی می‌توانیم میزان تولید توزیع و مصرف الکل را رصد و پایش کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مهرعلیان خاطرنشان کرد: در حوزه داروهای حمایتی کرونا نظیر سُرم‌ها تا ۳ برابر و مسکن‌ها تا ۲ برابر افزایش مصرف داشته ایم و متناسب با پروتکل کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا متناسب با آخرین پروتکل‌ها داروهای مورد نیاز کشور را تامین کنیم و پاسخگوی نیاز کشور در حوزه داروهای بیماران کرونای و رفع نگرانی کادر باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح