کد خبر : 11900
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 23:02
-

اقامت ۴۵۰ هزار نفر شب در سه روز اخیر در کل کشور

اقامت ۴۵۰ هزار نفر شب در سه روز اخیر در کل کشور

 معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به آمار مسافران نوروزی طی سال های اخیر اظهار کرد: در نوروز سال ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار نفر شب و در نوروز ۹۸ به دلیل سیل هایی که در کشور اتفاق افتاد حدود ۷۶ هزار نفر شب و در سه روز گذشته حدود ۴۵۰ هزار

اقامت ۴۵۰ هزار نفر شب در سه روز اخیر در کل کشور

 معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به آمار مسافران نوروزی طی سال های اخیر اظهار کرد: در نوروز سال ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار نفر شب و در نوروز ۹۸ به دلیل سیل هایی که در کشور اتفاق افتاد حدود ۷۶ هزار نفر شب و در سه روز گذشته حدود ۴۵۰ هزار نفر شب اقامت در کل کشور ثبت شده است.

” ولی تیموری” عصر امروز سوم فروردین ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: امسال شرایط خاصی در کشور حاکم است و بحث سفر با اما و اگرهایی همراه بود. از طرفی هم تقریبا یک سال و سه ماه به دلیل شیوع کرونا و مسائل دیگر فعالان حوزه گردشگری نتوانستند کار کنند و به الزام حاکمیتی تعطیل بودند هرچند مصوبه ای برای تعطیلی کسب و کارهای گردشگری نداشتیم.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند، اظهار کرد: تعداد زیادی به صورت غیرمستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند که در این ایام شیوع کرونا ضرر زیادی دیده اند.

تیموری با اشاره به ضرر کسب و کارها به دلیل شیوع کرونا عنوان کرد: معیشت برخی از افراد جامعه به سفر مردم وابسته است.

وی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط فعالان این حوزه و در ادامه درباره تعطیل کردن هتل ها و … گفت: وقتی که زنجیره درست و ایمن را تعطیل می کنیم بدون مجوزها فعال می شوند که نمی توان آنها را کنترل کرد. باید مدنظرداشت که کارکنان در مهمانپذیرها، هتل ها و … آموزش های لازم را دیده اند.

معاون وزیر گردشگری با تاکید بر آنکه نباید سفرها باعث شیوع دوباره کرونا شود، تصریح کرد: عید امسال از پذیرش مسافر یا زدن چادر در مدارس، پارک ها و باشگاه ها با همکاری نیروی انتظامی جلوگیری شد از طرفی اماکن تحت نظارت، فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به‌ عید نوروز سال گذشته مختصری گشایش در حوزه سفر ایجاد شده است، عنوان کرد: عده ای از مردم ریسک نمی کنند و عده ای هم در زنجیره درست سفر می کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تسهیلات کرونایی اظهار کرد: دولت تسهیلات ۱۲ درصدی داده است که نزدیک سررسید قسط آنهاست و متاسفانه بیکاران را به بیکاران بدهکار تبدیل کردیم.

وی با تاکید بر آنکه به حمایت ها و رویکردهای مثبت نیاز داریم، ادامه داد: کرونا به این زودی ها ریشه کن نمی شود لذا باید با مدیریت صحیح از این دوران به سلامت گذر کنیم.

تیموری با اشاره به آمار مسافران نوروزی طی سال های اخیر اظهار کرد: در نوروز سال ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار نفر شب و در نوروز ۹۸ به دلیل سیل های که در کشور اتفاق افتاد حدود ۷۶ هزار نفر شب و در سه روز گذشته حدود ۴۵۰ هزار نفر شب اقامت در کل کشور ثبت شده است.

وی افزود: متاسفانه در سفرهای خارجی به دلیل شیوع کرونا ممنوعیت ورود داریم و فقط توریست های سلامت و مسافران برای انجام کار اجازه ورود به ایران دارند.

تیموری بیان کرد: هدف ما توزیع سفر است تا همه استان ها از زنجیره  گردشگری منتفع شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رونق گردشگری و راه اندازی اقامتگاه ها در نقاط مختلف و حتی روستاها تصریح کرد: اکنون گردشگری از نقطه محور بودن درآمده است.

تیموری با بیان این مطلب که بعد از انقلاب برنامه ای برای توسعه گردشگری کشور نداشتیم، ادامه داد: برنامه توسعه گردشگری کشور با همکاری چندین کشور دیگر در حال اجراست و طرح های جامع گردشگری در ۱۹ استان تدوین شده و بقیه استان ها باید تا خردادماه سال جاری این طرح ها را به معاونت گردشگری کشور ارائه دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح