کد خبر : 176301
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 17:23
-

اقتصاد کشور نیازمند ریل‌گذاری جدید با پرهیز از سیاست‌زدگی است

اقتصاد کشور نیازمند ریل‌گذاری جدید با پرهیز از سیاست‌زدگی است

ایسنا/یزد مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان این‌ که مشکل اصلی اقتصاد کشور سیاست زدگی است، بر لزوم ریل گذاری جدیدی در اقتصاد کشور با پرهیز از سیاست زدگی و رانت خواری تاکید کرد. «رستم قاسمی» امروز در نشست با خبرنگاران در یزد ضمن اشاره به دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی علیه کشورمان، گفت:

اقتصاد کشور نیازمند ریل‌گذاری جدید با پرهیز از سیاست‌زدگی است

ایسنا/یزد مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان این‌ که مشکل اصلی اقتصاد کشور سیاست زدگی است، بر لزوم ریل گذاری جدیدی در اقتصاد کشور با پرهیز از سیاست زدگی و رانت خواری تاکید کرد.

«رستم قاسمی» امروز در نشست با خبرنگاران در یزد ضمن اشاره به دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی علیه کشورمان، گفت: باور به شعار «ما می‌توانیم» باعث شد که اقدامات و کارهای بزرگی را در کشورمان شاهد باشیم هر چند در آن دوران باوررش برای بسیاری سخت و دور از ذهن بود.

وی در همین رابطه با اشاره به موقعیت ژئوپلیتکی کشورمان به لحاظ واقع شدن بین دو دریا از شمال و جنوب، از ساخت بزرگترین بندر کشور و چهارمین در جهان به شمار می‌آید در منطقه عسلوئیه جهت صادرات محصولات پارس جنوبی با طراحی، اجرا و ساخت کاملاً بومی اشاره کرد و گفت: چنین اقدامی در تصورات دوران گذشته وجود نداشت ولی قطعاً در تمام حوزه‌های کشور شدنی است.

وزیر پیشین نفت با اشاره به تحریم‌های فلج کننده نفتی در سال ۱۳۹۰، گفت: آمریکایی‌ها در حالی این تحریم‌ها عیله کشورمان را فلج کننده می‌دانستند که بعدها اقرار به شکست در این باره کردند و این به معنای بی اثر کردن تحریم‌ها بود و این در حالی بود که در همان دوران که علاوه بر تحریم‌های آمریکا، تحریم‌های سازمان ملل و اروپا نیز علیه کشورمان وجود داشت، تمام طرح‌های توسعه پالایشگاه‌های کشور عملیاتی شد و ۱۷ فاز پارس جنوبی شروع شد که با حداقل با پیشرفت ۵۵ درصدی تحویل دولت بعد شد و به عبارتی شاهد توسعه صنعت نفت در بدترین شرایط تحریم نفت علیه کشورمان بودیم.

وی در پاسخ به ایسنا در مورد برجام، با بیان این که برجام یک تصمیم حاکمیتی و یک سند بین المللی بود که آمریکا در اقدامی غیرحرفه‌ای از آن خارج شد و کشورهای اروپایی نیز با وجود وعده‌های اندک خود به آن پایبند نبودند، گفت: قطعاً خروج کشورمان از برجام اتفاق بزرگی را در قبال این بدعهدی‌ها رقم نخواهد زد.

قاسمی با بیان این‌ که برای حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ هنوز برای تصمیم‌گیری جدی با توجه به شکل نگرفتن آرایش انتخابی در کشور زود است، در مورد اهمیت روز کار امدن یک دولت انقلابی و جوان، اظهار کرد: کشور در دوره‌ی بین نسلی قرار دارد لذا دولت نیاز به یک پوست اندازی دارد و دولت آینده باید ترکیبی از جوانان و افراد با تجربه باشد.

وی تاکید کرد: دولت آینده باید در راستای تحقق اهداف دولت انقلابی و بودن نگاه سیاسی و جناحی نسبت به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که اصلی ترین چالش است، اقدام کنند.

مشاور عالی فرمانده سپاه و معاون اقتصادی سپاه قدس با بیان این‌ که اقتصاد بدون نفت حتماً شدنی است، اظهار کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از کشورهای دنیا بدون نفت، اقتصاد خود را اداره می‌کنند ولی جدا شدن بودجه جاری از نفت برای کشور ما که از ۱۰۰ سال پیش اقتصادی متکی به نفت داشته، زمانبر است.

وی با اشاره به این که این موضوع در دولت احمدی نژاد با ایجاد صندوق ذخیره ارزی که بعدها به صندوق توسعه ملی است آغاز شده است، گفت: البته تحریم‌ها باعث مواجه این موضوع با تاخیر شده است.

قاسمی با تعریف سه مولفه رفع تحریم‌ها، دور زدن تحریم‌ها و بی‌ اثر کردن تحریم‌ها، مورد آخر یعنی بی اثر کردن تحریم‌ها را از جمله اقدامات اجرایی موثر دانست که باید به صورت جدی روی آن برنامه‌ریزی شود تا از گلوگاه تحریم‌ها عبور کنیم و نمونه بارز آن پیشرفت کشور در بومی سازی و قطع وابستگی کشور در تکنولوژی صنعت نفت است.

وی مشکل اصلی اقتصاد ایران را سیاست زدگی عنوان کرد و افزود: شرایط امروز کشور نشان از بی نتیجه بودن روندی است که تاکنون پیموده‌ایم در حالی که بی اثر کردن تحریم‌ها لازمه عبور کشور از شرایط موجود است.

وزیر سابق نفت، اقتصاد امروز کشور را نیازمند ریل گذاری جدیدی خواند و این موضوع باید با پرهیز از سیاست زدگی و رانت خواری شکل بگیرد والا رفع مشکل اقتصادی کشور شدنی نخواهد بود.

وی در مورد از دست رفتن بخشی از اعتماد مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی نیز گفت: متأسفانه امروز بخشی از اعتماد مردم به واسطه مشکلات اقتصادی و معیشتی کمرنگ شده و اصلاح این مهم باید هرچه سریعتر در دستور کار و اولویت اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی قرار گیرد.

قاسمی در پایان تأکید کرد: اولویت اول در انتخابات پیش رو حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی قبل از طرح این‌ موضوع که چه کسی رئیس جمهور خواهد شد، است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح