کد خبر : 141978
تاریخ انتشار : شنبه 4 دسامبر 2021 - 11:52
-

الزام دریافت کارت صلاحیت برای رانندگان سرویس مدارس در فارس

الزام دریافت کارت صلاحیت برای رانندگان سرویس مدارس در فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: تامین امنیت اخلاقی و حمل و نقلی سرویس مدارس اولویت اول آموزش و پرورش است و ادامه فعالیت رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده مشروط به دریافت کارت صلاحیت است . به گزارش ایسنا منطقه فارس، محسن کلاری چهارشنبه 21 فروردین در نخستین جلسه برنامه‌ریزی سرویس مدارس ویژه سال تحصیلی

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: تامین امنیت اخلاقی و حمل و نقلی سرویس مدارس اولویت اول آموزش و پرورش است و ادامه فعالیت رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده مشروط به دریافت کارت صلاحیت است .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، محسن کلاری چهارشنبه 21 فروردین در نخستین جلسه برنامه‌ریزی سرویس مدارس ویژه سال تحصیلی 99-98 که با حضور مدیران اجرایی سرویس مدارس نواحی چهارگانه شیراز و مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز برگزار شد، گفت: تلاش ما این است تا طی سه ماه آینده 80 درصد از مقدمات فعالیت سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده را فراهم کنیم .

وی با اشاره به تحولی که در حوزه سرویس مدارس شیراز در چندسال اخیر رخ داده است، افزود: امروزسامانه تمام الکترونیکی سرویس مدارس شهر شیراز و مدل هدایت و نظارتی آن در کشور به عنوان یک طرح ملی، مطرح است و در بسیاری از استان‌های بزرگ این طرح در حال برنامه‌ریزی و اجرا است و این برای شهر شیراز افتخار بزرگی است .

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه تامین امنیت حمل و نقلی و اخلاقی سرویس مدارس، اولویت نهاد آموزش و پرورش است، از نظارت دقیق دستگاه قضایی بر روند سرویس مدارس خبرداد و عنوان کرد: مباحث مربوط به دانش‌آموزان به ویژه تامین آرامش و امنیت آنان به عنوان مهمترین قشر اجتماعی، به قدری حساس است که نظارت بر روند اجرای امور مربوط به سرویس مدارس را بخشهای مختلف اجتماعی و از همه مهمتر دستگاه قضایی بر عهده دارد .

کلاری ادامه داد: ما به عنوان کارفرما از پیمانکاران، رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل این انتظار را داریم که در راستای تامین این امنیت، به عنوان بخشی از این نظام تعلیم و تربیت توجه جدی داشته باشند .

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: نگاه ما در سازمان دانش‌آموزی و آموزش و پرورش به شما به عنوان رانندگان سرویس مدرسه و عوامل اجرایی، به مانند مربیان مدرسه سیار است که در تربیت و نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارید .

وی گفت: تایید صلاحیت‌ رانندگان یکی از ابزارهای پایشی ما در گزینش رانندگان و اطمینان خاطر ما و خانواده‌ها است که متاسفانه با وجود اینکه بارها اعلام کرده‌ایم هنوز تعدادی از رانندگان، تایید صلاحیت ندارند .

کلاری با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این مسئله اقدام کنند، تصریح کرد: رفع این مسئله در واقع یکی از مطالبات ما از شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز به عنوان پیمانکار است .

وی افزود: در جلسه‌ای که با دادستان محترم شهر شیراز و مدیرکل آموزش و پرورش در اسفندماه گذشته برگزار شد، بر رفع این مشکل از سوی شرکت‌های حمل و نقل و اجبار رانندگان به اخذ کارت صلاحیت در سه ماهه نخست جاری تاکید شد که در غیر اینصورت از فعالیت راننده فاقد کارت صلاحیت برای سال آینده ممانعت به عمل می‌آید .

رئیس اداره انجمن و اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: امروز نگاه ما در آموزش و پرورش به شرکت‌های حمل و نقل به عنوان کسانی است که درعرصه تعلیم و تربیت تأثیرگذارهستند .

سعید مهبودی  با بیان اینکه خانواده ها به تعهد رانندگان فرزندانشان باور دارند و سرمایه‌های گرانقدر خویش را به آنان می سپارند از مدیران شرکت های حمل و نقل خواست تا یک نگاه فرهنگی و تربیتی و آموزش و پرورشی به این مقوله داشته باشند .

وی تاکید کرد: سازمان دانش آموزی در تلاش است که سرویس مدارس به بهترین وضعیت مطلوب برسد، قطعا در این راه مشکلاتی وجود دارد که سازمان دانش آموزی در ارتباطی چندسویه بادیگر ارگانهای مرتبط با سرویس مدارس، سعی به هموار کردن راه برای رانندگان و شرکت های حمل و نقل در مسیر قانونی خود را دارد .

سرپرست اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز به عنوان نماینده دادگستری استان در این جلسه، با تاکید بر جایگاه رانندگان سرویس مدارس و رسالت آنان در تربیت دانش‌آموزان گفت: این جایگاه و رسالت کمتر از نقش یک معلم نیست و بخش بسیاری از رفتارهای اجتماعی را دانش آموزان از رانندگان الگو میگیرند و منشا الگو است .

بهرام بابایی‌زاده افزود: با توجه به نقش حساس و جایگاه راننده سرویس مدارس، باید نسبت به بکارگیری رانندگان اصلح اهتمام جدی صورت گیردنماینده دادگستری فارس ادامه داد: ما معتقدیم که سالم ترین و پاک ترین بستر آموزشی و دستگاه اجرایی آموزش و پرورش است و این اعتقاد در جامعه هم وجود دارد و به همین دلیل اگر حتی یک مورد بی اخلاقی و یا تخلفی در این سیستم رخ دهد ،جامعه آن را برنمی‌تابد و تمام جامعه نسبت به آن تخلف واکنش نشان می‌دهند .

وی اظهار کرد: دغدغه خانواده‌ها آرامش و امنیت فرزندانشان است ،به طوری که حتی حاضرند تمام ثروت خود را فدای سلامت و امنیت فرزند خود کنند و همین امر موجب می‌شود که کوچکترین حادثه در زمینه دانش‌آموزی حساسیت اجتماعی را دربرداشته باشد .

بابایی زاده با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی خیلی آسان‌تر و راحت‌تر از درمان است گفت: در بحث دانش‌آموزان و وقوع جرم در این حوزه ،هیچ قاضی کوچکترین اغماض را قائل نمی‌شود .

سرپرست اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، ادامه داد: قانونگذار در هنگام وقوع جرم حداقل و حداکثر مجازات را تعیین کرده و اگر بحث جرم علیه دانش‌آموزان مطرح باشد قاضی از حداکثر مجازات استفاده می‌کند چون یک دانش‌آموز در این میان دچار آسیب شده و عواقب غیر قابل جبرانی دارد .

بابایی‌زاده با اشاره به آمار رانندگان فاقد کارت صلاحیت ،خواستار پیگیری از سوی شرکت‌های حمل و نقل تا اخذ کارت صلاحیت رانندگان شد .

وی آموزش جرم و جرم شناسی به رانندگان و آگاه سازی آنان نسبت به مواردی که جرم است را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد  مجموعه دادگستری، بکارگیری رانندگان منوط به گذراندن این دوره های آموزشی است و این آموزش ها می تواند شامل اولیا و خانواده‌ها نیز شود .

نماینده دادگستری فارس با اشاره به استفاده از سیستم هوشمند جی‌پی‌اس در سرویس مدارس شهر شیراز، افزود: این سیستم رفتار راننده و مدت زمان رانندگی و مسیر حرکت را رصد می‌کند و موجب کاهش دغدغه خانواده‌ها، راننده و امنیت فرزندان می‌شود .

بابایی‌زاده همچنین از تبدیل شدن سرویس مدارس شهر شیراز به یک مدل ملی در کشور ابراز خرسندی کرد و آنرا موجب افتخار و مباهات استان فارس برشمرد.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح