کد خبر : 93111
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 19:34
-

اماکن متروکه و مخروبه محل تجمع معتادان در استان مرکزی تخریب شوند

اماکن متروکه و مخروبه محل تجمع معتادان در استان مرکزی تخریب شوند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: خانه‌ ها و ساختمان‌های متروکه و مخروبه که گاها محل اجتماع معتادین است، برابر ماده ۵۵ باید با همکاری شهرداری‌ها شناسایی و سریعا ساماندهی و تخریب شود. سیدعلی آقازاده روز دوشنبه ۲۸ تیرماه در ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی اظهار کرد: افزایش اقدامات منجر به دستگیری قاچاقچیان و کشف مواد مخدر

اماکن متروکه و مخروبه محل تجمع معتادان در استان مرکزی تخریب شوند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: خانه‌ ها و ساختمان‌های متروکه و مخروبه که گاها محل اجتماع معتادین است، برابر ماده ۵۵ باید با همکاری شهرداری‌ها شناسایی و سریعا ساماندهی و تخریب شود.

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه ۲۸ تیرماه در ستاد مبارزه با موادمخدر استان مرکزی اظهار کرد: افزایش اقدامات منجر به دستگیری قاچاقچیان و کشف مواد مخدر را در استان شاهد بوده ایم که با حمایت دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است، البته این درگیری‌ها خساراتی از جمله شهادت نیروهای انتظامی را نیز به همراه دارد که لازم است از این خدمتگزاران تشکر کنیم.

وی افزود: برنامه‌هایی که جهت آموزش و توجیه در راستای مبارزه و پیشگیری از موادمخدر تدوین می‌شود باید مورد حمایت دستگاه‌های ذیربط باشد و استانداری نیز آمادگی لازم در این خصوص را دارد که این اقدامات را با نگاه ویژه‌تری دنبال کند. دبیرخانه ستاد می تواند در این راستا فعالیت خوبی داشته باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: پارکینگ خودروهایی که با حکم دستگاه قضایی جلب می‌شود به عنوان یک پارکینگ مهم در کشور، در استان مرکزی بعد از حدود سه سال تلاش آماده افتتاح است که این اقدام نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

آقازاده بیان کرد: خانه ها و ساختمان‌های متروکه و مخروبه که گاها محل اجتماع معتادین قرار می گیرد برابر ماده ۵۵ باید با همکاری شهرداری‌ها شناسایی و سریعا ساماندهی و تخریب شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: مهارت و آموزش دو مقوله جداگانه هستند، در موضوعات اجتماعی نیز افراد باید به صورت عملی مهارت لازم را کسب کنند. در حوزه مواد مخدر یک اقدام روتین و معمول در تمامی دستگاه‌ها در حال انجام است اما علاوه بر اقدامات روتین نیازمند کار متفاوت هستیم چراکه این اقدامات متفاوت اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

بهروز اکرمی اضافه کرد: نهادهای حمایتی در استان یک جمعیت قابل توجهی را در اختیار دارند و جزو اقشار آسیب‌پذیر نیز هستند که این نهادها باید علاوه بر حمایت اقتصادی، در حوزه پیشگیری و درمان این اقشار نیز وارد شوند که در این راستا دبیرخانه باید برنامه مشخص و مدونی را ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل ارشاد و حوزه هنری نیز باید در حوزه مواد مخدر فعالیت های هنری و فرهنگی انجام دهند تا بتوان از ظرفیت‌های هنری نیز در این رابطه استفاده کرد. دانشگاه علوم پزشکی نیز باید تصویری از وضعیت درمان در این حوزه ارائه دهد.

اکرمی اضافه کرد: علاوه بر گزارشات سازمان‌های رسمی، نیازمند گزارشات سازمان‌های غیررسمی نیز در حوزه موادمخدر هستیم تا بتوان عملکرد سازمان های رسمی را از این سازمان ها دریافت و معایب یا مزایای آنها را احصا کرد.

وی با اشاره به اینکه در محیط های کارگری با معضل مصرف موادمخدر مواجه هستیم، گفت: برای اثربخشی بهتر در این حوزه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شرایط امروز باید در این حوزه در محیط های کارگری برنامه ریزی مناسب داشته باشد. تمامی شهرداری‌ها نیز موظف هستند ساختمان های مخروبه را برابر مواد قانونی تخریب کنند.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در راطه با دفتر تسهیلگری کوی سجادیه اراک افزود: در سال جاری ۵ آسیب طلاق، اعتیاد، خودکشی، سکونتگاه‌های غیررسمی و خشونت در حوزه آسیب های اجتماعی در سطح استان بر اساس فراوانی داده‌ها مشخص  و به عنوان اولویت مشخص شد.

اتابکی بیان کرد: در سکونتگاه‌های غیررسمی دو دفتر تسهیلگری در اراک و ساوه فعالیت دارد که در هر دفتر ۶ کارشناس در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، یکی از معضلات سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع اعتیاد است که در دفاتر تسهیلگری با کمک سایر دستگاه‌ها مشکلات حوزه اعتیاد شناسایی شد.

وی اضافه کرد: در این راستا آموزش هایی در مسیر تاب آوری اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های معتادین در این مناطق به صورت رایگان آغاز شد همچنین در این محله ها در راستای اشتغال خانواده‌ها و مشاغل خانگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به مخروبه های شناسایی شده در منطقه باغ خلج گفت: در این منطقه ۱۸ مخروبه شناسایی شده که در این راستا تقاضای تخریب این مخروبه‌ها را داریم، این مخروبه‌ها سبب نارضایتی اهالی نیز شده است.

اتابکی اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها همکاری خوبی با سمن‌ها ندارند که گلایه هایی نیز در این خصوص وجود دارد و نیاز است این مهم نیز رسیدگی شود البته در ساوه این همکاری بهتر است. برای روشنایی این مناطق نیز مشکلاتی وجود داشت که در این راستا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون از اعتبارات سازمان امور اجتماعی کشور برای روشنایی اراک و ساوه اختصاص پیدا کرد که خریدها انجام شده است.

حسین شمسایی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به عملکرد ۴ ماهه پلیس در حوزه مواد مخدر، گفت: در ۴ ماهه امسال بالغ بر دو هزار و ۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده که در مقایسه با ۴ ماهه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش را به همراه داشته است، همچنین دستگیری‌ها نسبت به سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: انهدام ۶ باند اصلی مواد مخدر و دستگیری ۸۷ نفر از عناصر اصلی مواد مخدر با افزایش ۱۷۱ درصدی و دستگیری خرده فروشان با افزایش ۶ درصدی، افزایش دستگیری ۳۴ درصدی حمل کنندگان موادمخدر، از دیگر اقدامات در این ایام بوده است.

شمسایی بیان کرد: سه هزار و ۵۴۲ پرونده قاچاق و حمل مواد مخدر امسال در  استان تشکیل شد که تعداد این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: ۲۲۰ مورد پاکسازی نقطه آلوده نیز امسال توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی انجام شد. امسال یک تن و ۱۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در طرح کنترل جاده‌های استان کشف و ۴۳۰ نفر در این طرح دستگیر شدند که میزان کشفیات و دستگیری افراد به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۸ و ۶۴ درصد افزایش یافته‌ است.

احمد ملک حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز افزود: بزرگترین پارکینک مرکز،غرب و جنوب کشور با مساعدت مجموعه استان به مساحت ۲.۵ هکتار به بهره برداری رسیده که چند روز اینده افتتاح می شود. این شورا با شناسایی ساختمان‌های مخروبه و نیمه کاره که به عنوان پاتوق مورد استفاده قرار می‌گیرند با هماهنگی شهرداری‌های استان نسبت به تخریب آنها اقدام خواهد کرد.

ملک حسینی ادامه داد: سال گذشته ظرفیت ماده ۱۶ از ۷۰ نفر به ۱۲۰ نفر افزایش یافت که در راستای تامین اعتبار نیز جلساتی برگزار و بنا شد اعتبار در حوزه اسیب های اجتماعی به جمع اوری معتادین متجاهر اختصاص یابد. مبارزه با خرده فروشان از برنامه‌های اولویت دار شورا است که این مهم با اجرای طرح محله محور با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی استان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مقابله با کشت گیاهان ممنوعه نیز در سطح استان با آموزش و استفاده از ظرفیت دهیاران و روستاییان در حال اجرا است که در این خصوص استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی روستاها نیز در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: استان مرکزی در زمینه ضربه به بنیان مالی و اقتصادی قاچاقچیان در زمره استان‌های برجسته در سطح کشور قرار دارد به طوری که با ۸۰۰ میلیارد ریال کشفیات، جزو سه استان برتر کشور است.

ملک حسینی ادامه داد: دفتر تسهیلگری کوی سجادیه اراک با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی چند ماه است که فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است، بسیاری از مشکلات این منطقه با کمک این دفتر و کارشناسان فعال در این مرکز شناسایی شده‌ است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح