کد خبر : 82514
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 1:46
-

امتحانات الهی همیشه در مواقع سختی و بیماری نیست

امتحانات الهی همیشه در مواقع سختی و بیماری نیست

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: در تمام زندگی مورد امتحان‌های بزرگی قرار می‌گیریم و این امتحان مخصوص مشکلات و بیماری‌ها نیست بلکه افراد سالم هم در حال امتحان هستند که چگونه از نعمت سلامتی خود استفاده می‌کنند. حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده در سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ماه های شوال ذی القعده

امتحانات الهی همیشه در مواقع سختی و بیماری نیست

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: در تمام زندگی مورد امتحان‌های بزرگی قرار می‌گیریم و این امتحان مخصوص مشکلات و بیماری‌ها نیست بلکه افراد سالم هم در حال امتحان هستند که چگونه از نعمت سلامتی خود استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده در سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ماه های شوال ذی القعده و ذی الحجه ماه های حج است و در این سه ماه افراد می‌توانند اعمال حج را بجا آورند، عنوان کرد: اگر کسی در ماه شوال هم عازم مکه شد می‌تواند مُحرِم به حج تمتع شود و در پی آن اعمال حج را بجا آورد.
وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) مورد سخت ترین امتحانات الهی قرار گرفتند و در همه آنها با اطاعت و صبر سربلند بیرون آمدند، افزود: ما نیز در تمام زندگی مورد امتحان‌های بزرگی قرار می‌گیریم و این امتحان مخصوص مشکلات و بیماری‌ها نیست بلکه افراد سالم هم در حال امتحان هستند که چگونه از نعمت سلامتی خود استفاده می‌کنند.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی افراد سرمایه‌دار هستند ولی خوب امتحان می‌دهند و برخی افراد هم فقیر هستند ولی خوب امتحان نمی‌دهند بنابراین باید در هر حالی انسان به تکلیف خود عمل کند.
وی با بیان اینکه گاهی کمبودهایی در جامعه پیش می‌آید و باید با صبر امتحان بدهیم، گفت: قرآن می فرماید گاهی شما را با کمبود در مال، یا بیماری و از دست دادن فرزندان امتحان می کنیم و افرادی که صبر می‌کنند را بشارت داده است.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده با بیان اینکه در روایات است که وقتی نام پیامبری غیر از پیامبر اسلام(ص) را می بریم باید اینگونه صلوات بفرستیم که «علی نبینا و آله و علیه السلام» گفت: فقط نسبت به حضرت ابراهیم (ع) روایت داریم که باید اینگونه صلوات بفرستیم که «علیه و علی نبینا و آله السلام» یعنی باید ایشان را در سلام فرستادن بر پیامبر اسلام(ص) مقدم بداریم؛ زیرا در امتحان‌های دشوار الهی سربلند بیرون آمدند.
وی ادامه داد: در قرآن آمده است که حضرت ابراهیم (ع) به دستور خداوند زن و فرزند خود را در سرزمینی که هیچ گیاهی نمی‌رویید و در اوج کمبودها که حتی آب هم برای خوردن پیدا نمی‌شد در کنار خانه خدا تنها گذاشتند و همه این سختی را تحمل کردند تا نماز برپا داشته شود.
استاد حوزه علمیه افزود: امتحان سخت‌تر این بود که خداوند در خواب به حضرت ابراهیم(ع) دستور داد که فرزند خود را ذبح کن و ایشان این موضوع را با فرزند خود مطرح کردند و حضرت اسماعیل نه تنها در مقابل پدر خود نایستاد بلکه گفت پدرجان آنچه دستور خدا است را اطاعت کن و من را نیز ان‌ شاء الله از صابران خواهی یافت.
وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) فرزند خود را آوردند و چاقو را هم آوردند و همین که ایشان رگ تعلق خود به دنیا و فرزند خود را به خاطر خداوند بریدند خدا هم به چاقو دستور داد که رگ گردن حضرت اسماعیل را نبرد.
حجت الاسلام ‎والمسلمین فلاح‌زاده گفت: به خاطر سربلند بیرون آمدن از این ابتلائات و امتحانات الهی بود که خداوند علاوه بر مقام نبوت مقام امامت را هم به حضرت ابراهیم(ع) عنایت کرد.
وی بیان کرد: نمونه این امتحان الهی را ما در کربلا هم می بینم که حضرت زینب (س) با این که با چشمان خود سر بریدن برادر و فرزندان و برادرهای خود را دیدند ولی صبر پیشه کردند و فرمودند من چیزی جز زیبایی ندیدم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح