کد خبر : 90567
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 19:47
-

امسال، سال تحول حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه خواهد بود

امسال، سال تحول حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه خواهد بود

ایسنا/کرمانشاه مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: با پروژه‌های در حال اجرا و در برنامه، امسال سال تحول حوزه درمان تامین اجتماعی استان خواهد بود. دکتر میثم حجتی‌پور در نشست خبری امروز (۲۶ تیر) با اشاره به اجرای طرح نسخ الکترونیک در حوزه درمان تامین اجتماعی کشور و به تبع آن استان کرمانشاه، اظهار کرد: مقدمات

امسال، سال تحول حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه خواهد بود

ایسنا/کرمانشاه مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: با پروژه‌های در حال اجرا و در برنامه، امسال سال تحول حوزه درمان تامین اجتماعی استان خواهد بود.

دکتر میثم حجتی‌پور در نشست خبری امروز (۲۶ تیر) با اشاره به اجرای طرح نسخ الکترونیک در حوزه درمان تامین اجتماعی کشور و به تبع آن استان کرمانشاه، اظهار کرد: مقدمات این طرح که الزام قانونی برای اجرای آن وجود داشت از آبان سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در اسفند سال گذشته شاهد اجرای نهایی آن بودیم.

وی ادامه‌داد: بر اساس این طرح چاپ دفترچه‌های کاغذی متوقف و برای همه خدمات پزشکی و پاراکلینیک، نسخ الکترونیکی جایگزین شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح در کشور و کرمانشاه فراهم شده، عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه مربوطه، آموزش پزشکان و … از جمله کارهای انجام شده است.

وی اضافه کرد: اگرچه ممکن است گاهی قطعی برق یا کندی اینترنت سامانه نسخ الکترونیک را تحت تاثیر قرار دهد، اما در مجموع مشکل زیرساختی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

حجتی‌پور تنها نیاز اجرای کامل نسخ الکترونیک را همکاری پزشکان دانست و یادآور شد: امکان الزام پزشکان را نداریم، اما برای آنها مشوق در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تعرفه ویزیت پزشکانی که نسخه الکترونیکی تولید کنند در کمتر از ۲۴ ساعت به حساب آنها واریز خواهد شد، عنوان کرد: از آنجایی‌که در نبود دفترچه، سربرگ پزشکان حکم دفترچه را دارد، هزینه اضافی بابت تهیه سربرگ برای پزشکانی که مشارکت کنند نیز پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هریک از پزشکان با مراجعه حضوری نیروی تامین اجتماعی، دو بار آموزش لازم برای اجرای این طرح را دریافت کرده‌اند.

حجتی‌پور با اشاره به وجود نزدیک به ۱۲۰۰ مرکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در کرمانشاه که ۵۰۰ مورد آن پزشک و مابقی بیمارستان و مراکز پاراکلینیک هستند، گفت: هم اکنون ۵۰ درصد نسخه‌هایی که در این مراکز تولید می‌شود، الکترونیکی است.

حجتی‌پور از صدور روزانه سه تا پنج هزار نسخه الکترونیکی در کرمانشاه خبر داد و افزود: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۵۵۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است.

ثبت ۲.۲ میلیون مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از عملکرد سال گذشته حوزه درمان تامین اجتماعی استان یاد کرد و گفت: سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان داشتیم، یعنی به طور میانگین هر بیمه شده سه بار مراجعه داشته است.

وی عنوان کرد: این مراجعات شامل درمان سرپایی و بستری بوده است.

به گفته حجتی‌پور، در سال گذشته بیش از چهار هزار زایمان در بیمارستان حضرت معصومه(س) تامین اجتماعی انجام شده که یک سوم بار زایمان استان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی همچنین از هزینه کرد ۴۸۷ میلیارد تومانی برای حوزه درمان استان در سال گذشته خبر داد که از این میزان ۲۳۱ میلیارد تومان در زمینه نسخ الکترونیک و هشت میلیارد تومان برای بیماران کرونا بوده است.

وی از مهمترین پروژه‌هایی که سال گذشته در بخش درمان تامین اجتماعی استان اجرا شده نیز یاد کرد و گفت: در این مدت بازسازی بخش رادیولوژی بیمارستان شهدا را داشتیم که هم مربوط به تجهیزات و هم ساختمان بخش بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از ایجاد انبار دارویی استاندارد در بیمارستان حضرت معصومه(س) هم خبر داد که مرکز دپو اقلام پزشکی برای ایام بحران خواهد بود و افزود: بازسازی NICU این بیمارستان نیز از دیگر اقدامات مهم  انجام شده است.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: این بخش اکنون به یکی از بهترین ICUهای نوزادان در استان تبدیل شده و میزان مرگ و میر نوزادان در آن پایین‌تر از نرمال کشور است.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

۱۴۰۰؛ سال تحول حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای امسال نیز پروژه‌های متعددی آغاز شده یا خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها زمینه‌ساز تحول در بخش‌ درمان تامین اجتماعی کرمانشاه است.

وی پروژه اورژانس جدید  بیمارستان شهدا را از مهمترین آنها برشمرد که به زودی آغاز خواهد شد و اضافه کرد: این اورژانس در فضای ۳۲۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

حجتی‌پور پیش‌بینی کرد ساخت اورژانس جدید بیمارستان شهدا بین ۱.۵ تا دو سال زمان نیاز داشته باشد.

وی همچنین از پروژه بهسازی و نوسازی زایشگاه بیمارستان حضرت معصومه هم خبر داد و عنوان کرد: با اجرای این طرح هشت قسمت مجزا برای این زایشگاه ایجاد شده و به یکی از بهترین زایشگاه‌های غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی زمان مورد نیاز برای این پروژه را نیز ۹ ماه برآورد کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه هم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تمام مجوزهای این طرح نیز اخذ شده و به زودی به مناقصه می‌رود.

حجتی‌پور اظهار کرد: این درمانگاه در فضای ۲۶۰۰ متر و در دو طبقه احداث می‌شود و در فضای خارج از ساختمان بیمارستان قرار دارد.

وی زمان مورد نیاز برای احداث این درمانگاه را نیز ۱.۵ سال اعلام کرد و افزود: بخشی که پیش از این در محوطه بیمارستان به درمانگاه اختصاص یافته بود را در زمینه قلب یا جراحی زنان تجهیز خواهیم کرد.

اخذ مجوز چهار درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان‌های استان

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه در ادامه از  برنامه برای گسترش مراکز تامین اجتماعی در شهرستان‌های استان هم خبر داد و گفت: مجوز درمانگاه تامین اجتماعی برای چهار شهرستان سرپل‌ذهاب، کنگاور، صحنه و هرسین را اخذ کردیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما احداث این مراکز در زمین رایگان است، افزود: در سرپل‌ذهاب زمین رایگان پیدا نکردیم و مقدمات ایجاد درمانگاه استیجاری را فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه در کنگاور زمین رایگان تهیه شده و در مرحله تغییر کاربری است، گفت: برای درمانگاه هرسین نیز در مرحله تامین زمین هستیم.

حجتی‌پور تاکید کرد: عملیات اجرایی دو درمانگاه در پاوه و جوانرود نیز آغاز شده و البته در پاوه به صورت همزمان ایجاد درمانگاه در مرکز استیجاری را نیز پیگیری می‌کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: در بیستون نیز از گذشته یک درمانگاه داشتیم اما امیدواریم به زودی بتوانیم ۶۷۰۰ متر زمین رایگان تهیه کنیم و درمانگاه جدید بسازیم.

حجتی‌پور با بیان اینکه طی چند سال گذشته رشد قابل توجهی در درمانگاه‌های تامین اجتماعی سطح استان داشتیم، گفت: تا سال ۱۳۹۶ تنها دو بیمارستان و چهار درمانگاه ( دو درمانگاه کرمانشاه و درمانگاه‌های اسلام‌آباد غرب و بیستون) در سطح استان داشتیم، اما اکنون تعداد درمانگاه‌های استان به ۹ مورد خواهد رسید.

وی معتقد است، با بهره‌برداری از همه این درمانگاه‌ها ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده، همه استان تحت پوشش مرکز درمانی تامین اجتماعی خواهد بود.

بستری ۱۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهدا

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه سپس به اقدامات این بخش به عنوان دومین متولی درمان استان در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری، ۱۶۰۰ نفر در بخش کرونا بیمارستان شهدا بستری شدند.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۱ هزار سیتی‌اسکن انجام شده که ۸۲۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

وی از اختصاص ۵۰ تخت بیمارستان شهدا به بیماران کرونا خبر داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت مطالبات مراکز درمانی هم یاد کرد و گفت: مطالبات تمام مراکز دانشگاهی تا آذر سال قبل و مراکز غیر دانشگاهی تا پایان سال گذشته تسویه شده است.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان بابت بخش درمان می‌پردازیم.

وی در پایان از تجهیزات حوزه درمان تامین اجتماعی استان یاد کرد و گفت: از نظر تجهیزات بی نیاز هستیم.

به گفته حجتی پور، به زودی تجهیزاتی مانند دستگاه ماموگرافی و MRI نیز برای مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی کرمانشاه تهیه خواهد شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح