کد خبر : 76202
تاریخ انتشار : شنبه 6 نوامبر 2021 - 19:17
-

امکان‌سنجی تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آذربایجان‌شرقی

امکان‌سنجی تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بررسی شد. در ابتدای جلسه، میر یوسف حسینی، رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در ارتباط با ضرورت و اهمیت بحث کنسرسیوم و هم‌افزایی در بحث صادرات و

امکان‌سنجی تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بررسی شد.

در ابتدای جلسه، میر یوسف حسینی، رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در ارتباط با ضرورت و اهمیت بحث کنسرسیوم و هم‌افزایی در بحث صادرات و استفاده از تجارب صادرات موفق در جغرافیای خاص، مواردی را مطرح کرد.

محمدعلی سلطانی، دبیر میز استانی چین با تأکید بر لزوم تشکیل کنسرسیوم صادراتی به مزایای کنسرسیوم از جمله همکاری بانک‌ها در تجهیز منابع مالی اشاره کرد و عدم تعریف جایگاه حقوقی کنسرسیوم در حقوق تجاری و قانون تجارت را مشکل اصلی کنسرسیوم‌ها برشمرد.

علی شاهد بهروز، دبیر کمیسیون صادرات و مدیریت واردات  و دبیر میز استانی عراق نیز اشاره به مشکل اخذ مالیات مضاعف و عدم تعریف محتوای حقوقی کنسرسیوم در ایران، پیگیری‌های لازم از مراجع قانونی جهت اصلاح قوانین را ضروری خواند.

وی، با تائید تشکیل کنسرسیوم به صورت غیررسمی و غیر ثبتی، همکاری و مشارکت شرکت‌ها به صورت کنسرسیوم را همراه با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و اقدام عملیاتی ضروری برشمرد تا پس از حصول تجربه موفق، زمینه الحاق شرکت‌های بیشتری، فراهم شود.

جواد بحری پور، عضو کمیسیون صادرات و مدیریت واردات با اشاره به اینکه هدف از تشکیل کنسرسیوم کاهش ریسک و هزینه‌ها است بر لزوم تدوین پیش‌نویس، اساسنامه، تعیین اهداف و تعیین تیم تحقیقاتی برای حضور در بازارهای هدف تاکید کرد.

علیرضا نظیف، دبیر میز استانی ارمنستان نیز با ارائه گزارشی از تاریخچه تشکیل کنسرسیوم‌ها در کشور ایتالیا به محسنات وجود کنسرسیوم از جمله جهش صادراتی شرکت‌ها، تفاوت معنادار حجم و ارزش صادرات این شرکت‌ها قبل و بعد از تشکیل کنسرسیوم اشاره و از تجربه کشور هلند در تشکیل کنسرسیوم از جمله در تولید و صادرات گل به‌نحوی‌که این کشور با وجود ۴ هزار تولیدکننده عمده‌ی گل، تنها یک شرکت صادراتی دارد، مطالبی بیان کرد.

وی، به لزوم پیاده‌سازی و بهره‌برداری از کنسرسیوم‌های پیشنهادی صادراتی از جمله کنسرسیوم صادراتی به اوراسیا و ساخت تبریز که اساسنامه آن‌ها در سازمان توسعه تجارت تدوین‌شده است، تأکید کرد.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، عبدالرحمن ارشدی، مدیرعامل شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی نیز در پایان گفت: مهارت، لازمه توفیق در هر کاری است که با اهتمام هرچه بیشتر اتاق بازرگانی تبریز در مهارت افزایی شرکت‌ها و توانمندسازی اعضاء ما نیز ضمن اعلام آمادگی خود را به‌عنوان نقش محوری در تشکیل کنسرسیوم و هماهنگی تولیدکنندگان مرتبط اعلام کرده که با در نظر گرفتن منافع عام شرکت‌ها در کنسرسیوم در طول یک سال می‌توانیم چندین کنسرسیوم تشکیل دهیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح