کد خبر : 168172
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 - 21:22
-

انتقاد از بلاتکلیفی محدوده منفصل توس/سیاست شترمرغی شهر را آزار می‌دهد

انتقاد از بلاتکلیفی محدوده منفصل توس/سیاست شترمرغی شهر را آزار می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۸ سال است که محدوده منفصل توس توسط استانداری به ما ابلاغ شده، اما امروز که طرح راهبردی آماده شده، به ما اعلام می‌کنند که این محدوده به اشتباه ابلاغ شده و محدوده منفصل را قبول ندارند. سیدمسعود ریاضی امروز در نطق

انتقاد از بلاتکلیفی محدوده منفصل توس/سیاست شترمرغی شهر را آزار می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۸ سال است که محدوده منفصل توس توسط استانداری به ما ابلاغ شده، اما امروز که طرح راهبردی آماده شده، به ما اعلام می‌کنند که این محدوده به اشتباه ابلاغ شده و محدوده منفصل را قبول ندارند.

سیدمسعود ریاضی امروز در نطق پیش از دستور صدوبیست‌ودومین جلسه علنی  پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: قریب به ۲۵ سال از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به توس گذشته است. ایشان به قلم خود از دولت‌مردان خواستند توجه بیشتری به توس داشته باشند و مسائل آن را حل کنند. یادمان باشد رسالت پیامبر اسلام(ص) با آن همه برکات، ۲۳ سال طول کشید اما در ۲۵ سال گذشته هیچ کاری در توس انجام نشده است.

وی افزود: شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» را فریاد می‌زنیم، اما این شعار کجا مصداق داشته و برای اجرای فرمان و عمل به منویات ایشان در این خصوص چه کرده‌ایم؟ در همین منطقه چه اقدام مثبتی انجام شده است؟ فراموش نکنیم آن اشارات خطاب به دولت بوده نه مدیریت شهری. ۸ سال است که محدوده منفصل توس توسط استانداری به ما ابلاغ شده است اما امروز که طرح راهبردی آماده شده، به ما اعلام می‌کنند که این محدوده به اشتباه ابلاغ شده و محدوده منفصل را قبول ندارند. طرح راهبردی در عرض یک سال مطالعه انجام شد و دو سال و نیم در نوبت تائید بود. این میزان از هزینه و اتلاف زمان را در نظر بگیرید. امروز شهرداری با محدوده‌ای مواجه است که حدود آن مشخص نیست اما در آن خدمات داده است.

شهرداری ۸ سال در محدوده منفصل توس در حال سواری دادن بوده است

رئیس کمیسیون بهسازی و نوسازی توس شورای شهر مشهد تاکید کرد: شهرداری ۸ سال است در محدوده‌ای که اختیار صدور پروانه نداشته مشغول سواری دادن بوده و تنها وظیفه داشته زباله‌ها را جمع‌آوری، درختان را آبیاری و فضای سبز ایجاد کند. مردم نیز از این وضعیت نارضایتی فراوانی داشته و تنها شهرداری و شورای شهر در نوک پیکان انتقادات قرار داشته و مورد آماج حملات انتقادات قرار گرفتند. متاسفانه کسانی در سمت‌های دیگر و جای دیگر شهامت تصمیم‌گیری، ابلاغ و اجرا نداشته‌اند و امروز تاوان آن را مدیریت شهری باید پرداخت کند. سوال بزرگ آن است که در حدودی که محدوده خدمات شهرداری نیست چرا شهرداری خدمات داده است؟ این سیاست شترمرغی، شهر را آزار می‌دهد. بعضی این فرصت را مغتنم دانسته و از آن سوء استفاده کرده و وجود چنین فضایی را ایده‌آل می‌دانند.

مشکل ما تکنولوژی است، نه دانش مهندسی

وی در خصوص جایگاه مهندسی کشور، عنوان کرد: هم‌اکنون تنها در شهر مشهد ۴۰ هزار مهندس دارای پروانه اشتغال داریم که مشغول به فعالیت هستند. مهندسین ما در آموزشگاه‌ها برخلاف تصور عمومی به خوبی آموزش می‌بینند و هرکاری در دنیا انجام شده امکان انجام آن در داخل کشور و توسط مهندسان قابل انجام است. بزرگ‌ترین نقیصه، موضوع تکنولوژی است و نه دانش مهندسی؛ مثلاً برای ساخت یک راه احتیاج به ماشین‌آلات و برای ساختن برج‌ها احتیاج به تاورهای پیشرفته داریم اما تکنولوژی آن‌ها در اختیار ما نیست. مثال واضح آن نیز اقدامات صورت گرفته در شهر مشهد طی دو سال گذشته است. شاهد هستیم که مهندسان در حدود تعریف کار، موفقیت بسیاری در اجرای پروژه‌ها با سرعت و کیفیت بالا دارند. این مهم به دلیل به‌کارگیری ظرفیت مهندسانی است که در سنوات گذشته چندان به آن‌ها بها داده نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: خواجه نصیرالدین پایه‌گذار علم مثلثات به عنوان یکی از پایه‌های اصلی علم ریاضی است و شهرت جهانی دارد، تاحدی که حتی یک آتشفشان در کره ماه و سیارکی به نام او به ثبت رسیده است. از نظر بنده مهندس باید به کسی اطلاق شود که توانایی حل پیچیده‌ترین مسائل را به ساده‌ترین شکل ممکن دارد. رسالت مهندس آن است که مسائل پیچیده را به سادگی درک کرده، به راحتی بیان کند و به سرعت و سادگی راه حل آن را پیدا کند. درواقع در پرورش مهندس باید به دنبال تربیت چنین افرادی باشیم. اگر اشخاصی تربیت کنیم که مسائل ساده را پیچیده کنند از قاعده مهندسی خارج شده‌ایم.

احداث پارک مفاخر در توس

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: ستارگان بسیاری در عالم علم، ادب و علوم گوناگونی از توس سربرآوردند که بالغ بر ۶۰۰ نفر هستند. از خواجه نظام الملک تا اسدی، دقیقی، غزالی، فردوسی و… .از مواردی که شورای پنجم بسیار دنبال آن بوده و شهردار مشهد هم پیگیر آن است اما تاکنون بدنه شهرداری در زمان مقرر پیگیری نکرده، احداث پارک مفاخر در محدوده توس است. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم نام این ستارگان را در این پارک جاودان کنیم لذا امیدواریم مقدمات احداث این پارک زودتر فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح