کد خبر : 111453
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 21:26
-

اندر مصائب نبود زیرساخت‌ها؛ فروش دام به دلال و آینده بدون گوشت

اندر مصائب نبود زیرساخت‌ها؛ فروش دام به دلال و آینده بدون گوشت

ایسنا/خراسان جنوبی نبود و یا کمبود زیرساخت‌ها داد دامداران را در آورده است چراکه سرمایه‌گذاران و دامداران معتقدند برای تکمیل زنجیره تولید گام اول را آنان برداشته‌اند و اکنون باید به آنان کمک شود. دامداران معتقدند این روزها برای دامدار می‌گذرد، اما مشکل زمانی آغاز خواهد شد که چند ماه دیگر برای تهیه گوشت با مشکل

اندر مصائب نبود زیرساخت‌ها؛ فروش دام به دلال و آینده بدون گوشت

ایسنا/خراسان جنوبی نبود و یا کمبود زیرساخت‌ها داد دامداران را در آورده است چراکه سرمایه‌گذاران و دامداران معتقدند برای تکمیل زنجیره تولید گام اول را آنان برداشته‌اند و اکنون باید به آنان کمک شود. دامداران معتقدند این روزها برای دامدار می‌گذرد، اما مشکل زمانی آغاز خواهد شد که چند ماه دیگر برای تهیه گوشت با مشکل مواجه شویم.

امیدشان بسته به دام‌هایشان است؛ دامی که زحمتش برای دامدار است و سودش برای واسطه. دام را پرورش می‌دهند به امید سود؛ اگرچه نهاده‌های دامی و خشکسالی دغدغه اصلی دامداران است، اما نبود کشتارگاه به رنج و سختی آنها اضافه کرده و همین مشکلات سبب شده است دامپروران تعدادی از گوسفندان را قبل از رسیدن به وزن مطلوب به فروش برسانند.

به گزارش ایسنا، نبود و یا کمبود زیرساخت‌ها داد دامداران را در آورده است چراکه سرمایه گذاران و دامداران معتقدند برای تکمیل زنجیره تولید گام اول را آنان برداشته‌اند و اکنون باید به آنان کمک شود. دامداران معتقدند این روزها برای دامدار می‌گذرد، اما مشکل زمانی آغاز خواهد شد که چند ماه دیگر برای تهیه گوشت با مشکل مواجه شویم.

دامداران مجبورند تعدادی از گوسفندان را که در واقع تمام دارایی آنان است، با قیمت پایین قبل از اینکه به پروار برسند، بفروشند؛ اگر این کار را نکنند دام‌ها روی دستشان می‌مانند. خراسان جنوبی با ظرفیت پرورش سه میلیون راس دام سبک و ۷۰ هزار راس دام سنگین نباید این وضعیتش باشد.

اندر مصائب نبود زیرساخت‌ها؛ فروش دام به دلال و آینده بدون گوشت

ذبح می‌کنیم چون نهاده نداریم

جواد غریبی، رییس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی به ایسنا می‌گوید: باید فکری به خال زیرساخت‌های استان شود؛ تا چه زمانی قرار است این روند ادامه یابد.

وی افزود: وقتی قیمت در بازار آزاد به دست دلالان نرخ گذذری می‌شود؛ دیگر دادمدار باید چه کند؛ همین قیمت‌ها عرف باز می‌شود و دامدار سود نمی‌برد.

رئیس اتحادیه دامداران خراسان‌جنوبی بیان کرد: حقیقت این است که کمیاب و یا گران‌شدن علوفه باعث می‌شود دامدار کشتار و فروش زیر قیمت دام را سرلوحه کار خود کند؛ کاری که به ضرر اوست؛ تاکنون این اتفاق می‌افتد اما در ماه‌های آینده این امر ما را با کمبود گوشت و شیر مواجه خواهد کرد.

وی از افزایش ۴ برابری علوفه تولید داخل نسبت به سال گذشته خبر داد  و بیان کرد: قیمت ذرت علوفه‌ای سه برابر، قیمت کاه ۵ برابر و یونجه ۳ برابر افزایش یافته است و علاوه بر مشکل تأمین علوفه برای دام ما در حوزه تولید شیر نیز با مشکل رو به رو هستیم.

خیاط، یک سرمایه گذار در خراسان جنوبی نیز گفت: استارت اجرایی پروژه کشتارگاه دام از سال ۱۳۹۸ خورد و در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع با سرمایه ۷۰ میلیارد تومانی توانسته‌ایم یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های صنعتی شرق کشور را با ظرفیت ۵۰۰ راس دام سبک، ۵۰۰ راس دام سنگین و ۵۰ نفر شتر در خوسف راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: بارها خبر از بهره برداری این طرح بیان شده؛ طرحی که می‌تواند این روزها دردی از مردم را دوا کند همچنان تجهیزاتش خاک می‌خورد؛ این طرح آماده بهره‌برداری است اما حمایت مسئولین را می‌طلبد.

دامپزشکی می‌گوید: پروانه بهره برداری کشتارگاه توسط دامپزشکی صادر شده است، اما تا افتتاح کار دارد. این مشکل تنها برای پرورش دهندگان دام سبک و سنگین استان نیست بلکه شتر مرغداران استان هم درد نبود کشتارگاه را در سینه دارند.

اندر مصائب نبود زیرساخت‌ها؛ فروش دام به دلال و آینده بدون گوشت

و باز هم کاغذبازی‌های اداری 

عامری، سرمایه گذار دیگری است که قصد داشته یک کشتارگاه شترمرغ در استان بنا کند تا شترمرغ‌ها به شیوه غیر اصولی کشتار نشده و یا به استان‌های دیگر بدون سود فرستاده نشوند. در این راستا در تلاش است تا کشتارگاه تخصصی شترمرغ را بنا کند اما این سرمایه گذار هم درگیر کاغذبازی‌های اداری شده است.

خراسان جنوبی رتبه دوم پرورش شترمرغ را در کشور دارد، اما باز هم ماجرای نبود کشتارگاه تکرار می‌شود و اکنون ستاد اجرای فرمان امام(ره) پا به ‌میدان گذاشته‌ است. با اجرای تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده خراسان جنوبی به قطب منطقه‌ای شتر یا هاب پرورش شتر تبدیل می‌شود و قرار است اولین کشتارگاه تیپ ۴ نهبندان آغاز به کار کند.

با برداشتن چند گام دیگر، سنگی بزرگ از جلوی پای دامداران استان برداشته می‌شود، ظرفیتی که اگر راه اندازی شود هم نیاز استان و هم سایر استان‌ها را تامین می‌کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح