کد خبر : 122141
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 21:34
-

انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان

انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان

ایسنا/اصفهان طی تفاهم نامه‌ای مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و شرکت ذوب آهن اصفهان، شبکه فاضلاب به روش بیع متقابل برای ۲۵ روستای اصفهان احداث می‌شود. با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان

انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان

ایسنا/اصفهان طی تفاهم نامه‌ای مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و شرکت ذوب آهن اصفهان، شبکه فاضلاب به روش بیع متقابل برای ۲۵ روستای اصفهان احداث می‌شود.

با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان میان شرکت ذوب آهن و شرکت آبفای استان اصفهان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم، گفت: استان اصفهان از ابتدای تشکیل این صنعت، همواره در کشور پیشگام بوده است، به طوریکه نخستین تاسیسات آبرسانی مدرن و زیرساخت های جمع آوری شبکه فاضلاب در این استان ایجاد شده که بسیار جای تقدیر دارد.

به  گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری، افزود: پیش بینی ها بیانگر آن است که از نظر منابع آبی تابستان سختی پیش رو داشته باشیم و فلات مرکزی ایران به ویژه حوضه آبریز زاینده رود با محدودیت مواجه است و امضای این قرارداد کمک شایانی به شرکت ذوب آهن در رفع نیازهای آبی می کند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت، اظهار کرد: در یک دهه گذشته استان اصفهان در جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های آبفا در سطح استان بسیار موفق عمل کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، گفت: با مدیریت هوشمند شرکت آبفا استان اصفهان در سال های اخیر تحول و انقلاب بزرگی در صنعت آبفا در استان اصفهان ایجاد شده است.

ناصر موسوی لارگانی گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی برای ایجاد زیرساخت ها، اگر از توان بخش خصوصی استفاده نشود، بهره مندی مردم از خدمات آبفا بسیار زمان بر می شود، اما در حال حاضر انتظار می رود با مشارکت بخش خصوصی اجرای شبکه فاضلاب در روستاها در حداقل زمان ممکن ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور اجرای تاسیسات فاضلاب در روستاها با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی شد، اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل به مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

هاشم امینی افزود: به دنبال انعقاد این تفاهم نامه ۲۵۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در ۲۵ روستا و توسعه تصفیه خانه فولادشهر اجرایی می شود.

وی گفت: در چند سال اخیر بالغ بر۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه و احداث تاسیسات فاضلاب در سطح استان اصفهان انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به روش های مختلف سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش فاضلاب در استان، افزود: هزار و ۱۹۰میلیارد تومان به روش بیع متقابل، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب فایناس خارجی و ۴۶ میلیارد تومان فایناس داخلی برای ایجاد زیرساخت های تاسیسات فاضلاب در استان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح، تصریح کرد: با اجرای تاسیسات فاضلاب در ۲۵ روستای فلاورجان  جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند می شوند که این امر تاثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی و کاهش آلاینده های زیست محیطی دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا استا اصفهان با بیان اینکه به دلیل مجاورت فلاورجان با رودخانه زاینده رود، احداث تاسیسات فاضلاب در روستاهای آن ضروری است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی تاسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان در دستور کار قرار گرفت که این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا شد.

هاشم امینی با بیان اینکه استان اصفهان همواره در زمینه راه اندازی تاسیسات فاضلاب در کشور پیشتاز بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار دارد، ۸  هزار و ۱۳۲ کیلومتر طول شبکه فاضلاب، ۴۸۵ کیلومتر طول خطوط انتقال فاضلاب و نیز تعداد انشعابات نصب شده فاضلاب ۶۹۵ هزار و ۲۶۸ فقره در استان اصفهان است که این امر بیانگر پیشرو بودن اصفهان در اجرای تاسیسات فاضلاب در کشور است.

همچنین مدیر عامل شرکت ذوب آهن در این مراسم با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان حقابه یک متر مکعبی از آب زاینده رود دارد، گفت: طی آخرین آمارها ذوب آهن تنها نیمی از این حقابه را مصرف می کند، در حالی که تولید این شرکت بیشتر از سال های گذشته است.

منصور یزدی زاده افزود: ذوب آهن اصفهان علاوه بر نگاه اقتصادی و مدیریت به مصرف آب بیشتر در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی اقدام به سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای شهرستان فلاورجان کرده است.

وی سهم صنایع در مصرف آب را اندک دانست و ادامه داد: احداث تصفیه خانه در ذوب آهن اصفهان با ظرفیت ۸۸۰ متر مکعب بر ساعت، به صورت BOT با شرکت مپنا در سال گذشته به امضا رسید که این پروژه پیشرفت ۲۵ درصدی داشته است.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن، مجموعه فعالیت های ذوب آهن اصفهان را در راستای کاهش مصرف آب، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: ذوب آهن اصفهان برای تولید ۲۲۰ مگا وات برق از گاز فرایندی و مقدار اندکی گاز طبیعی استفاده می کند که با مساعدت مسئولان وزارت نیرو طبق قانون این میزان استفاده ذوب آهن اصفهان از گاز را با تعرفه نیروگاهی محاسبه شود که این مهم برای ذوب آهن که از یارانه انرژی استفاده نمی کند بسیار مهم است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح