کد خبر : 99455
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 21:54
-

اهل بیت(ع) را با بازسازی عتبات بشناسانیم/ رهاورد علمی بازسازی عتبات برای کشور

اهل بیت(ع) را با بازسازی عتبات بشناسانیم/ رهاورد علمی بازسازی عتبات برای کشور

ایسنا/گیلان مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات با تاکید بر لزوم صدور جریان تاریخی عاشورا به مردم دنیا، خاطرنشان کرد: سایر ملل درباره واقعه عاشورا نمی دانند و لذا بازسازی اعتاب مقدسه تکلیف ماست تا اهل بیت(ع) را بشناسانیم. مینو اصلانی در همایش «خواهران خدام الحسین(ع)» که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، خطه گیلان

اهل بیت(ع) را با بازسازی عتبات بشناسانیم/ رهاورد علمی بازسازی عتبات برای کشور

ایسنا/گیلان مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات با تاکید بر لزوم صدور جریان تاریخی عاشورا به مردم دنیا، خاطرنشان کرد: سایر ملل درباره واقعه عاشورا نمی دانند و لذا بازسازی اعتاب مقدسه تکلیف ماست تا اهل بیت(ع) را بشناسانیم.

مینو اصلانی در همایش «خواهران خدام الحسین(ع)» که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، خطه گیلان را مورد عنایت اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: گیلانی ها در امر بازسازی عتبات عالیات نیز سرآمد هستند.

وی با اشاره به عشق و ارادات شیعیان نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه اباعبدالله الحسین(ع)، افزود: نام اباعبدالله فلسفه عمیقی دارد و به معنی پدر بندگان خداست.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، امام حسین(ع) را خون خدا دانست و تصریح کرد: خون خدا در همه اعصار و زمان ها جریان دارد و امام حسین واسط ارتباط بین انسان و خداست؛ این در حالی است که بنی امیه به دنبال فراتر از سلطه و حکومت بودند و می خواستند که ارتباط بین انسان و خدا را قطع و میان زمین و آسمان فاصله بیاندازند و خودشان را خدایگان روی زمین معرفی کنند.

اصلانی، با بیان اینکه قیام امام حسین بار دیگر انسان را با خدا آشتی داد و ارتباط زمین و آسمان را برقرار کرد، گفت: ما مدیون خون سیدالشهدا و ایثارگری جاودانه ایشان هستیم و به بندگی خدا افتخار می کنیم.

وی انقلاب اسلامی را ادامه دهنده راه سیدالشهدا دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در دورانی که تئوریسین های غربی پایان دین و ارتباط انسان با خدا را مطرح می کردند به وقوع پیوست. تئوری های غربی نیاز به خدا را در جهل مطلق انسان معنادار می دانستند و لذا با تسلط انسان بر عالم ماده و اطلاع از حوادث طبیعی و تدوین قوانین، دین را یک مسئله شخصی معرفی کردند و راه بنی امیه را رفتند، اما انقلاب اسلامی به تاسی از انقلاب عاشورا بار دیگر بین انسان و خدا را پیوند زد و نشان داد که خدا در لحظه لحظه و ذره ذره زندگی ما حضور دارد و هر راهی غیر از راه خدا محکوم به فناست.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی، با تاکید بر لزوم صدور جریان تاریخی عاشورا به مردم دنیا، خاطرنشان کرد: سایر ملل درباره واقعه عاشورا نمی دانند و لذا بازسازی اعتاب مقدسه تکلیف ماست تا اهل بیت(ع) را بشناسانیم. قطعا این مسئولیت تاریخی ماست که مردم دنیا را از نور اهل بیت بهره مند سازیم.

وی بازسازی عتبات عالیات را یک رسالت بزرگ برای شیعیان دانست و اضافه کرد: امروز نیازمند دگرگونی در شیوه ها هستیم و باید برای آموزش، توانمندسازی و شبکه سازی به سراغ اقشار برویم.

اصلانی، بازسازی عتبات عالیات را یکی از مولفه های زمینه سازی برای ظهور انسان کامل دانست و بیان کرد: باید بتوانیم یک الگوی تمام نما از احترام به اهل بیت را ارائه کنیم، زیرا اعتاب و امامزادگان نماد تشیع و حرکت های اجتماعی اهل بیت هستند و باید شایسته این جایگاه باشد.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی، با بیان اینکه برکات بازسازی عتبات عالیات به خود مردم برمی گردد، گفت: در جریان احداث صحن حضرت زهرا(س) در عراق به برتری های علمی و معماری دست یافتیم، زیرا خاک منطقه رملی بود و طراحی سازه یک کار علمی را جهت مهار خاک می طلبید لذا مهندسان معمار ایرانی این سازه را به عنوان دومین سازه بزرگ جهان اسلام بعد از حرم نبوی طراحی کردند و مقام اول دنیا را کسب کردیم. در واقع در حوزه علمی توانستیم از رهاورد بازسازی عتبات به درجات بالا برسیم. در جریان بازسازی پایه های حرم امام حسین نیز که قدمت ۸۰۰ ساله داشت، شاهد عجز شرکت های ساختمانی بزرگ دنیا بودیم، اما معماران ایرانی کار بازسازی را انجام دادند و از خطر ریزش جلوگیری کردند.

وی با اشاره به مساحت ۲۲۰ هزار هکتاری صحن عقیله بنی هاشم، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی داوطلب احداث این صحن بودند، اما این توفیق به ایرانیان رسید و لذا باید اعتمادسازی لازم را جهت افزایش مشارکت مردم در بازسازی اعتاب مقدسه و ایجاد یک فضای تمدنی، منظم و سازمان یافته به وجود آوریم.

اصلانی، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از پیچ تاریخی، اضافه کرد: دنیا گفتمان های متعدد کمونیستی و سوسیالیستی و لیبرالیستی و… را تجربه کرده و قرار است که گفتمان جدیدی را انتخاب کند و لذا اگر گفتمان انقلاب اسلامی را درست معرفی کنیم، قطعا مردم دنیا به آرامش خواهند رسید. البته یکی از الزامات این گفتمان رفاه و معیشت و اقتصاد و نظم عمومی است، زیرا دنیا در مسیر گفتمان لیبرالیستی به یک رفاه رسیده و قوانین شهروندی را قبول دارد.

وی با اشاره به دیدگاه رهبر انقلاب درباره الگوی زن فعال و در متن، اما نه غربی و نه شرقی، تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی باید این الگو را معرفی کند.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی، یکی از شبهات در حوزه بازسازی عتبات را وضعیت اقتصادی دانست و گفت: وظیفه الگوسازی مدیریت اقتصاد خانواده را داریم، زیرا اسلام یک دین اجتماعی است و انفاق و وقف و خمس و زکات از مستحبات اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه جبهه باطل به دنبال تخریب عتبات عالیات است، یادآور شد: از اهل بیت گفتن بر دلها تاثیر دارد و لذا جبهه حق در مقابل جبهه تخریب مقدسات شیعه است. امروز شاهد ساخت کلیپ هایی زشت و زننده از مداحی ها هستیم تا ذهن جوانان را منحرف کند، زیرا دشمن می داند که مداحی و بازسازی عتبات در جذب انسان ها نقش دارد.

اصلانی، با بیان اینکه جبهه بازسازی به دنبال نگهداری و گسترش و زیباسازی اعتاب مقدسه است خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات در خط مقدم جبهه حق قرار دارد و عاشورا و امام حسین فصل الخطاب تقابل حق و باطل است. حمله به حرمین شریفین تلاش برای از بین بردن جریان حق مدارانه اهل بیت است و دشمن برای مقابله با این جریان برنامه ریزی می کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح