کد خبر : 165560
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 18:07
-

اهمیت نقش رسانه‌ها در کسب و کارهای دیجیتال

اهمیت نقش رسانه‌ها در کسب و کارهای دیجیتال

فعالان کسب‌وکارهای دیجیتال بر اهمیت نقش رسانه‌ها در تحریک تقاضا در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی تاکید کردند. به گزارش ایسنا، نشست رسانه‌ای «نمایشگاه تعاملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی» صبح دوشنبه (دوم اردیبهشت ۹۸) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. محمدصادق افراسیابی، معاون فرهنگ‌سازی کسب و کارهای دیجیتال در وزارت ارشاد

اهمیت نقش رسانه‌ها در کسب و کارهای دیجیتال

فعالان کسب‌وکارهای دیجیتال بر اهمیت نقش رسانه‌ها در تحریک تقاضا در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، نشست رسانه‌ای «نمایشگاه تعاملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی» صبح دوشنبه (دوم اردیبهشت ۹۸) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدصادق افراسیابی، معاون فرهنگ‌سازی کسب و کارهای دیجیتال در وزارت ارشاد در آغاز با اشاره به راه‌اندازی تشکل‌های مربوط به کسب و کارهای فضای دیجیتال و تاریخچه این تشکل‌ها در بخش خصوصی گفت: سیاست‌گذاری کلان ما این است که طی هر سال، چهار نمایشگاه در کشور برگزار کنیم. امسال در سال نخست این برنامه شاهد برگزاری دو نمایشگاه هستیم که نخستین نمایشگاه در شهر قم برگزار می‌شود؛ چون صنف ناشران دیجیتال استان قم در این زمینه پیشرو بود و میزبانی نمایشگاه را برعهده گرفت. در تهران به علت کثرت رویدادها این نوع برنامه‌ها خیلی زود از محوریت کنار می‌رود، ولی در استان‌های دیگر مدت بیشتر و گستره جغرافیایی بیشتری تحت تأثیر قرار می‌گیرد. علاوه بر آن قم در کنار مشهد سهم بالایی از تولید اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به حضور مراجع در شهر قم گفت: همچنین این شهر ظرفیت همراه‌سازی گروه‌های مرجع را دارد. علاوه بر آن، همت خانه ناشران دیجیتال مذهبی در برگزاری نمایشگاه نقش مهمی داشته است.

افراسیابی در ادامه به تعامل میان سازندگان محتواهای دیجیتال و اپلیکیشن‌ها و اپراتورها، اپ استورها، بخش دولتی و سایر فعالان بخش خصوصی به عنوان اضلاع اصلی کسب و کار در فضای دیجیتال گفت: نمایشگاه قم به صورت «بی تو بی» (Business-to-Business) برگزار می‌شود که از این لحاظ تفاوت عمده با سایر نمایشگاه‌های مشابه دارد که اغلب به شکل «بی تو سی» (business-to-consumer) هستند. هدف ما این است که ارتباط به عقد قرارداد منجر شود.

او افزود: در کنار نمایشگاه مذکور رویداد مهم دیگری هم داریم که «جشنواره رسانه‌های دیجیتال» است که امسال به صورت موضوع‌محور برگزار می‌شود. موضوعات امید و نشاط، مقاومت و انقلاب اسلامی، خانواده و سبک زندگی، اقوام ایرانی، مسجد و مناسک دینی، کسب و کارهای نوپا و حکمرانی و مدیریت محورهای اصلی جشنواره مذکور هستند.

گردش مالی صنعت محتوای دیجیتال ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان است

سعید مشهدی، دبیر «نمایشگاه تعاملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی» درباره این نمایشگاه که خردادماه در شهر قم برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه به نحوی طراحی شده که صاحبان کسب و کارهای دیجیتال در آن شرکت خواهند کرد. طی سال‌های اخیر به علت نبود رابطه مناسب بین اجزای اکوسیستم کسب و کار مجازی مدیریت خوبی در این بخش انجام نشده است.

او از پلتفرم‌ها (تولیدکننده‌های اپلیکیشن و محتوای دیجیتال)، اپراتورها و اپ استورها به عنوان سه ضلع یک کسب و کار مجازی نام برد و گفت: در نمایشگاه قم که ۲۸ تا ۳۱ خرداد برگزار می‌شود مهم‌ترین هدف ما این است که این شناخت و تعامل منجر به قرارداد شود.

مشهدی ادامه داد: گردش مالی صنعت محتوای دیجیتال که در حوزه اپراتورها اتفاق میفتد حدود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در سال است که توزیع متوازنی نشده و یکی از اهداف ما توزیع متوازن در این بخش است.

شالوده نشر دیجیتال سیال است

امین کمال همدانی، عضو کار گروه واحدهای فرهنگی دیجیتال کشور در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه کسب و کار دیجیتال اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه تکمیل زنجیره ارزش اتفاق بیفتد و قطعاً بخش خصوصی نقش مهمی در این رونق اقتصادی ایفا می‌کند.

یاسر طاهرخانی، نماینده رسانه‌های دیجیتال در کار گروه فرهنگی رسانه‌های دیجیتال نیز گفت: اصل و شالوده نشر دیجیتال سیال است و در مدت کوتاه اتفاقات بزرگی میفتد که سرنوشت رسانه‌های دیجیتال را تغییر می‌دهد و اگر چابکی مرکز رسانه‌های دیجیتال نبود فضای لازم برای فعالان این بخش مهیا نمی‌شد.

او افزود: بخش‌های مختلف کشور از جمله آموزش و پرورش و آموزش عالی که گستره بزرگی از مخاطبان را پوشش می‌دهند می‌توانند در این رویداد سهیم شوند و از خروجی‌های آن استفاده کنند.

نخبگان فضای دیجیتال برگ برنده ما در این کسب‌وکار هستند

ابوالقاسم خداوردی لو، نماینده معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حوزه اپ استور توانستیم بخش عظیمی از نیازهای کشور را پوشش دهیم. در حوزه‌های وی او دی، گیم و آموزش ما بسیار موفق بودیم. درواقع نخبگان ما و ظرفیت‌هایی که در نیروی انسانی داریم برگ برنده ما در این بخش هستند.

او افزود: رونق تولید بدون تحریک تقاضا امکان‌پذیر نیست و در این بخش رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. برگزاری کرسی‌های نقد و بررسی و نگارش مقالات و مصاحبه‌های مرتبط در رسانه‌ها می‌تواند در تحریک تقاضا مؤثر باشند.

افراسیابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دست‌اندرکاران اجرایی نمایشگاه کاملاً از فعالان بخش خصوصی خواهند بود و بودجه لازم به صورت حمایتی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح