کد خبر : 188779
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 ژانویه 2022 - 16:38
-

اکران ۱۲ فیلم کوتاه در سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی

اکران ۱۲ فیلم کوتاه در سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی از اکران ۱۲ فیلم کوتاه طی سه روز در سومین دوره جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی خبر داد. سید وحید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات برگزاری سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال، سومین سال برگزاری جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی است،

اکران ۱۲ فیلم کوتاه در سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی از اکران ۱۲ فیلم کوتاه طی سه روز در سومین دوره جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی خبر داد.

سید وحید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات برگزاری سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال، سومین سال برگزاری جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی است، که به عنوان بخش جنبی هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار می‌شود. این رویداد به رونمایی از فیلم‌های کوتاه امسال و سال گذشته که تا ‌به ‌حال اکران نشده‌اند، اختصاص دارد.

وی با اشاره به تفاوت‌های برگزاری این رویداد با سال‌های گذشته، بیان کرد: یکی از تفاوت‌های بسیار مهم برگزاری این رویداد با سال‌های گذشته، برگزاری با ظرفیت ۳۰ درصد سینماها است. ما به ناچار مجبور هستیم که با محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه را برگزار کنیم و خیلی از فیلم‌سازان ما که فیلم‌هایی تولید کرده بودند، با توجه به بیماری کرونا تصمیم گرفتند که فیلم‌هایشان اکران نشود.

مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما نیز کسی را اجبار نکردیم و در فراخوانی که اعلام کرده بودیم، گفتیم که هر فیلم‌سازی که صلاح می‌داند و علاقه دارد که فیلمش در این رویداد شرکت کند اثر خود را برای ما ارسال کند. پس از مرحله دریافت آثار، در بازبینی از بین ۲۷ فیلم، ۱۲ فیلم برای اکران در رویداد سیمرغ سینمای خراسان رضوی انتخاب شد که این فیلم‌ها طی سه روز به نمایش گذاشته می‌شوند.

حسینی با بیان این‌که «فیلم‌های کوتاه زیر ۳۰ دقیقه در این رویداد حضور دارند»، عنوان کرد: برای مثال فیلمی وجود دارد که دو دقیقه است، فیلمی وجود دارد که هشت دقیقه است و فیلم دیگری نیز وجود دارد که ۲۹ دقیقه است. اکثریت فیلم‌ها تولید شهر مشهد و استان خراسان رضوی هستند، که از بین آن‌ها برخی از فیلم‌ها تولید انجمن سینمای جوانان است و برخی از فیلم‌ها تولید موسسات و شرکت‌های سینمایی سطح شهر هستند.

وی با اشاره به این‌که «این رویداد در سه روز برگزار می‌شود»، ادامه داد: امروز با رونمایی و اکران یک فیلم از تولیدات انجمن سینمای جوانان تحت عنوان «از فرش تا عرش» رویداد سیمرغ سینمای خراسان رضوی آغاز می‌شود. «از فرش تا عرش» یک مستند ۴۰ دقیقه‌ای است که به زندگی عالم وارسته، شیخ محمد واله کاشمری می‌پردازد که از اساتید اخلاق حوزه علمیه خراسان بوده‌اند.

مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی افزود: ساعت ۱۰ صبح این فیلم اکران می‌شود و ۱۲ فیلم دیگر طی دو روز ۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۳ در سالن شماره یک سینما هویزه مشهد اکران می‌شوند. برنامه اکران فیلم‌ها به صورت دو قسمت ۷۰ دقیقه‌ای است و به دلیل این‌که ساعت ۱۵ سانس اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر است، ما ساعت ۱۳ را برای اکران فیلم‌های سیمرغ انتخاب کردیم که اگر فردی خواست فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را در سانس ۱۵ هم تماشا کند، دیگر نیاز نباشد که برود و دوباره به سینما برگردد.

حسینی با بیان این‌که «داوری آثار در جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی وجود ندارد و رویداد فقط به رونمایی و اکران فیلم‌ها می‌پردازد»، گفت: این جشن فقط مختص استان خراسان رضوی است و تا به ‌حال نشنیده‌ام که در شهر یا استان دیگری چنین رویدادی برگزار شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدول اکران سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی، سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، ساعت ۱۳ در سالن شماره یک سینما هویزه مشهد، فیلم‌های «هیس» به کارگردانی مرتضی فدایی، «خطور» به کارگردانی محمودمحمدیان نامقی، «بی‌دادگاه» به کارگردانی علی جعفری، «ملاقات» به کارگردانی نیما طیرانی، «روشنایی» به کارگردانی احسان خزاعی و «کوچه‌های خراسان» به کارگردانی امیر بشیری و سجاد انتظاری به نمایش در می‌آیند. همچنین در روز چهارشنبه، ۲۲ بهمن، ساعت ۱۳ نیز فیلم‌های «بلد» به کارگردانی محسن غلامعلی‌نژاد، «مرسانا» به کارگردانی سامان کافی، «نسخه‌ای برای او» به کارگردانی علیرضا حاجی‌زاده، «عمه اشرف» به کارگردانی نسیم سهیلی، «زندگی» به کارگردانی امید طاهری، «زیرت آسمان آهنی» به کارگردانی ملیحه کوروش‌زاده و «شیر سطان جنگل نیست» به کارگردانی وحید نوروزی به نمایش گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح