کد خبر : 75978
تاریخ انتشار : شنبه 6 نوامبر 2021 - 17:13
-

“اکسپوی هنری تبریز” یک الگوی ارزشمند برای همه استان‌های کشور است

“اکسپوی هنری تبریز” یک الگوی ارزشمند برای همه استان‌های کشور است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اطلاعاتی که از رویدادهای هنری سراسر کشور داریم، به جرئت می‌توان گفت که اکسپوی هنری تبریز یک الگوی ارزشمند برای همه استان‌های کشور است. علی غیاثی عصر پنجشنبه ۱۰ تیرماه در آیین گشایش اکسپوی هنری تبریز با تقدیر از عوامل برگزاری این

"اکسپوی هنری تبریز" یک الگوی ارزشمند برای همه استان‌های کشور است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اطلاعاتی که از رویدادهای هنری سراسر کشور داریم، به جرئت می‌توان گفت که اکسپوی هنری تبریز یک الگوی ارزشمند برای همه استان‌های کشور است.

علی غیاثی عصر پنجشنبه ۱۰ تیرماه در آیین گشایش اکسپوی هنری تبریز با تقدیر از عوامل برگزاری این رویداد مهم هنری، گفت: اکسپوی هنری تبریز در خصوص معرفی نقش هنرمندان، شناساندن فعالیت موسسات فرهنگی به خصوص موسسه فرهنگی شمس تبریزی یک اقدام ارزشمندی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: موسسات بسیاری در کشور مجوز فعالیت دارند ‌اما کمتر موسسه‌ای هم‌چون موسسه شمس تبریزی را می‌توان یافت که کارهای ارزنده و بزرگی مثل این رویداد بزرگ هنری در تبریز اجرا کند تا بتوانند با مشارکت همه هنرمندان بزرگ کشور، یک حلقه ارتباطی بین هنرمندان و مردم داشته باشد و حداقل سالی یکبار این افراد را دور هم جمع کرده و فرصتی برای توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر در تبریز ایجاد کند.

وی با اشاره به برگزاری باکیفیت دوره پیشین اکسپوی تبریز، گفت: هتل لاله پارک و مدیریت این مجموعه، کار بسیار ارزنده‌ای در کنار کارکرد اصلی خود انجام داده و بخشی از فضای خود را به رویداد فرهنگی هنری و اجتماعی اختصاص داده است.

غیاثی با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و معیشت هنرمندان در این روزها، متذکر شد: اقداماتی برای جبران خسارت هنرمندان در قالب طرح‌های تسهیلاتی امکان پذیر اجرا شده است که قطعا پاسخ گوی تمامی خسارت‌ها و مشکلات این حوزه نیست، از این رو این اقدام خیر برگزاری اکسپوی تبریز در این مقطع زمانی و شرایط، قابل قدردانی و ارزش است.

وی با اشاره به نقش ارزنده گالری‌ها در جامعه، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها و گالری‌ها به عنوان یک حلقه بین هنرمند و بازار هنر نقش آفرینی می‌کنند. ‌در سال گذشته برای تسهیل این ارتباط، آیین نامه گالری‌ها اصلاح شده و مقرر شده تا متناسب با ظرفیت گالری‌ها از اقتصاد هنر پشتیبانی شود تا این مجموعه‌ها در کنار موسسات فرهنگی در جامعه به صورت محور باشند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به موضوع گالری‌ها و کارکرد و نقش اصلی آن‌ها، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئولان نیز باید وظیفه حمایتی خود را انجام دهند تا این مجموعه‌ها با رونق فعالیت کنند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح ایجاد گذرگاه‌های فرهنگ و هنر در راستای رونق کسب و کارهای این حوزه، گفت:  در این خصوص در تعدادی از شهرهای کشور گذرهای فرهنگ و هنر در معابر، میادین و مسیل‌ها و محل‌هایی ایجاد شده که بتواند کسب و کارهای فرهنگی را مثل سایر کسب و کارها با حمایت سازمان‌های مختلف شهری پا بگیرند و نقش آفرین باشند.

وی افزود: این گذرگاه‌ها برای معرفی و فروش آثار هنری و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری احداث می‌شود که امیدواریم در تبریز نیز با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد و مدیریت شهری و شورای شهر این زمینه بسیار مهم در مناطق تاریخی شهر ایجاد شود و صنف‌هایی که برای بافت تاریخی شهر مناسب نیستند، تبدیل به صنوف فرهنگی هنری شوند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح