کد خبر : 80813
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 21:45
-

ایجاد سبک‌کاری؛ راهکار پایداری هنرجویان در بازار

ایجاد سبک‌کاری؛ راهکار پایداری هنرجویان در بازار

ایسنا/زنجان یک فعال حوزه قلم‌زنی بر روی مس گفت: هنرجویان با ایجاد سبک‌کاری خودشان می‌توانند در بازار پایدار بمانند. ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان، مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف تفاهم‌نامه منعقده

ایجاد سبک‌کاری؛ راهکار پایداری هنرجویان در بازار

ایسنا/زنجان یک فعال حوزه قلم‌زنی بر روی مس گفت: هنرجویان با ایجاد سبک‌کاری خودشان می‌توانند در بازار پایدار بمانند.

ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان، مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت ورزش ‌و جوانان و جهاددانشگاهی است.

در این راستا مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی زنجان (منش)، موضوعاتی از قبیل مشارکت در برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال، همچنین استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاددانشگاهی را در راستای اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای حوزه جوانان بر عهده دارد.

برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار ویژه جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی در حوزه‌های مختلف از قبیل رویداد «دیدار» در قالب بازدید حضوری از تجربیات موفق کارآفرینی، یکی از برنامه‌های تدوین شده است که آموزشگاه هنری «اپا» سومین میزبان رویداد «دیدار» جهاددانشگاهی زنجان بود.

مدیر این آموزشگاه در رابطه با کارگاه، اظهار کرد: این کارگاه دو سال قبل با ۳ نفر نیروی کار راه‌اندازی شد و حال فقط در بخش قلم‌زنی ۲۵ نفر نیروی کار فعالیت می‌کنند. در این کارگاه علاوه‌ بر اینکه آموزش داده می‌شود، هنرجویانی که در خانه امکان کار ندارند، می‌توانند سفارش کار خود را در این کارگاه انجام داده و تحویل دهند.

لیدا شاقلی ادامه داد: پنج سال است که کارگاه گیلم‌فرش راه‌اندازی شده که ۵۰ نفر نیروی کار فعال دارد ولی به‌ خاطر کرونا فعالیت کمتر شده است. هر یک متر گلیم در کارگاه به قیمت ۱۲۵ هزار تومان و بافت تابلوفرش نیز ۱۳۰ هزار تومان دستمزد دارد. هر یک متر گلیم با عرض ۵۰ تا ۷۰ متر توسط نیروهای کاربلد، در دو روز بافته می‌شود.

وی در رابطه با بیمه هنرمندان شاغل در این حوزه، افزود: هنرجویان گلیم‌فرش پس از کسب مدرک و گذراندن امتحان، می‌توانند برای بیمه هنرمندان اقدام کنند که این مهم هنوز برای هنر قلم‌زنی روی مس مصوب و اجرایی نشده است. در این کارگاه پس از پایان دوره آموزشی، هنرجویان برای کسب مدرک به فنی‌ و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند.

این هنرمند حوزه قلم‌زنی بر روی مس، تصریح کرد: بیشتر افرادی که روی مس قلم‌زنی می‌کنند، با فروشگاه‌های عرضه‌کننده مس همکاری کرده و سفارش‌ آنان را آماده می‌کنند و یا به صورت تکی برای مشتریان خود، قلم‌زنی می‌کنند. در برخی موارد بیش از ۱۵ نوع قلم استفاده می‌شود و حتی برای رنگ‌ کردن نیز از قلم‌های خاصی استفاده می‌شود.

شاقلی یادآور شد: هنرجویانی که آموزش می‌بینند، اگر به این حرفه به عنوان شغل نگاه کنند، آماده‌سازی سفارش‌های کارگاه به این افراد واگذار می‌شود. باید توجه داشت که هر کاری در صورت وقت گذاشتن برای آن درآمدزایی دارد. پس از پایان آموزش، افراد با میز و صندلی در خانه می‌توانند با بازاریابی در فضای مجازی کار خود را شروع کنند و یا با اجاره مغازه‌ای، کار خود را آغاز کنند.

مدیر آموزشگاه «اپا» با بیان اینکه قلم‌زنی هنر محدود به زمان و مکان نیست و هنرجو می‌تواند در خانه و یا آموزشگاه و هر زمانی که بخواهد، قلم‌زنی کند، عنوان کرد: قلم‌زنی هنری با امکان توسعه و پیشرفت است و هرکس بنا به خلاقیت خود می‌تواند سبک کاری خود را ایجاد کند و بازار و مشتری منحصر به فرد خود را داشته باشد.

وی در رابطه ابزار کار قلم‌زنی، خاطرنشان کرد: قلم‌های متفاوتی در دوره مبتدی و پیشرفته نیاز این هنر است و پس از آن چکش، پرگار مخصوص قلم‌زنی و ظرف مسی، نقره‌ای، برنجی و یا هر چیزی که قلم‌زنی برای روی آن انجام می‌شود، نیاز است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح