کد خبر : 126221
تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 12:15
-

ایجاد ۹ وقف جدید در قزوین در شرایط کرونایی سال ۹۹

ایجاد ۹ وقف جدید در قزوین در شرایط کرونایی سال ۹۹

ایسنا/قزوین مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: سال جاری با وجود شرایط کرونایی ۹ وقف جدید با نیت آزادسازی زندانیان، حسینیه و مساجد، اطعام و روضه خوانی، بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه و ایتام و طلاب علوم دینی ایجاد شد که از این تعداد، ۲ وقف مشارکتی بود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی مجیدی در نشست هم‌اندیشی اوقاف و امور خیریه

ایجاد ۹ وقف جدید در قزوین در شرایط کرونایی سال ۹۹

ایسنا/قزوین مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: سال جاری با وجود شرایط کرونایی ۹ وقف جدید با نیت آزادسازی زندانیان، حسینیه و مساجد، اطعام و روضه خوانی، بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه و ایتام و طلاب علوم دینی ایجاد شد که از این تعداد، ۲ وقف مشارکتی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی مجیدی در نشست هم‌اندیشی اوقاف و امور خیریه استان قزوین با خبرنگاران که امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به موضوع مواسات و همدلی در سال ۹۹ بیان کرد: امسال همه مردم به تبعیت از فرمایش رهبری پا به میدان گذاشتند و در رزمایش مواسات و همدلی شرکت کردند و مواسات به عنوان یک فرهنگ والای انسانی در جامعه حاکم شد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین خاطرنشان کرد: مجموعه اوقاف استان قزوین هم در بحث مواسات و همدلی نقش‌آفرین بود؛ ضمن اینکه باید از تلاش اهالی رسانه تقدیر کنیم که به کمک آن‌ها فرهنگ همدلی در جامعه ترویج می‌شود و در واقع جهادگران عرصه مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه هستند.

وی با تأکید بر اینکه ما وامدار واقفینی هستیم که در طول تاریخ وقف کردند و امروز تکلیف ما احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین است؛ درخصوص فعالیت‌های اوقاف قزوین گفت: هفتمین دوره جشنواره «وقف چشمه همیشه جاریست» در رشته خوشنویسی با میزبانی قزوین برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ۱۴۰۰ تعیین شده است که از ۳۰ برگزیده جشنواره تقدیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام مجیدی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری گفت: از آنجا که استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد؛ برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام صورت خواهد گرفت و با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح در ۱۵ بقعه شاخص استان برگزار می‌شود که شامل برنامه سال تحویل، اعیاد شعبانیه و ایجاد غرفه‌های روانشناسی، مذهبی و کودک است که ۱۰ مبلغ اعزامی و بومی در بقاع متبرکه خدمت‌رسانی خواهند کرد.

راه‌اندازی کاروان‌های شادی در استان به مناسبت نیمه شعبان

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کاروان‌های شادی در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای استان به مناسبت نیمه شعبان از دیگر برنامه‌های اوقاف است؛ ضمن اینکه طرح تبرکات مهدوی با توزیع ۲۵۰۰ بسته در قالب بن کارت هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان اجرا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی اوقاف استان قزوین در سال ۹۹ گفت: آزادسازی ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد از محل موقوفات استان قزوین و اهدای ۱۵۸ سری جهیزیه تحت عنوان پیوند آسمانی به ارزش ۲۱ میلیارد ریال از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی تصریح کرد: سال جاری ۱۶ واحد مسکونی را ویژه زوج‌های جوان طلبه با توجه به نیت واقفین آماده و واگذار کردیم که بتوانند به مدت ۲ سال با یک سوم قیمت کارشناسی در این واحدهای مسکونی سکونت داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: اجرای ۹ طرح کمک مؤمنانه با توزیع ۲۱ هزار بسته غذایی، بهداشتی و تحصیلی و توزیع ۲۵ هزار و ۴۰۰ پرس غذای گرم در بین کادر درمانی و بیماران کرونایی در قرنطینه یا نقاهتگاه‌ها به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری انجام شده است.

وی بیان کرد: ۴۸ هزار و ۲۷۰ لیتر مواد ضدعفونی هم در محلات اطراف بقاع متبرکه توزیع شد و بالغ بر ۲۰۰ هزار ماسک و ۸۰۰ عدد گان در بقاع متبرکه و موقوفات تهیه شد و جمعاً ۱۲ میلیارد تومان از محل موقوفات در این زمینه اجتماعی هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف استان قزوین در پایان گفت: سال جاری با وجود شرایط کرونایی ۹ وقف جدید با نیت آزادسازی زندانیان، حسینیه و مساجد، اطعام و روضه خوانی، بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه و ایتام و طلاب علوم دینی ایجاد شد که از این تعداد دو وقف مشارکتی بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح