کد خبر : 166342
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 19:05
-

ایستادگی مردم ایران در برابر قدرت های سلطه جهانی دستاورد دفاع مقدس است

ایستادگی مردم ایران در برابر قدرت های سلطه جهانی دستاورد دفاع مقدس است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را ایستادگی مردم ایران در برابر قدرت های سلطه جهانی دانست و خاطرنشان کرد: در هیچ دوره ای از تاریخ هیچ کشوری وجود ندارد که مردم و حکومتش این همه مقاومت از خودش نشان دهد. آیت الله رسول فلاحتی در همایش ملی «بررسی ابعاد مختلف دستاوردهای دفاع مقدس»

ایستادگی مردم ایران در برابر قدرت های سلطه جهانی دستاورد دفاع مقدس است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را ایستادگی مردم ایران در برابر قدرت های سلطه جهانی دانست و خاطرنشان کرد: در هیچ دوره ای از تاریخ هیچ کشوری وجود ندارد که مردم و حکومتش این همه مقاومت از خودش نشان دهد.

آیت الله رسول فلاحتی در همایش ملی «بررسی ابعاد مختلف دستاوردهای دفاع مقدس» که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه گیلان برگزار شد، از دفاع مقدس به عنوان حادثه بزرگ قرن معاصر یاد کرد و گفت: بررسی ابعاد مختلف دستاوردهای دفاع مقدس یکی از برنامه های عمده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با سرزمین و مرزهای جغرافیایی کشورها در ردیف حماسه های ملی آن کشورها قرار می گیرد، اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاهی عمیق، روش مند و هوشمندانه نسبت به دفاع مقدس داشته باشیم، باید تاریخ ایران باستان یعنی ایران قبل از اسلام و ایران بعد از اسلام را بررسی کنیم لذا درمی یابیم که هیچ دوره ای به زیبایی دوران دفاع مقدس نیست.

امام جمعه رشت، هشت سال دفاع مقدس را باشکوه ترین و زیباترین دوره تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: روزی جغرافیای ایران بسیار وسیع بود، اما در طول تاریخ فرسایش و عقب نشینی ایجاد شد و بخش های عظیمی از ایران را جدا کردند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به ضعف قدرت های حاکم بر جغرافیای ایران در عصرهای گذشته، عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی اول دو قدرت معادله ساز در عرصه بین المللی یعنی روس و انگلبس تصمیم می گیرند که ایران را دو تکه و محو کنند، اما اسلام و گرایش مردم ایران به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) منجر به شکست این هدف سلطه طلبانه شد.

وی قدرت ملت ایران را در سایه اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: در دوران گذشته مردم هیچگونه استقامت و مقاومتی از حاکمان خود نمی دیدند و لذا در برابر بیگانگان دفاع نمی کردند، اما همه کسانی که دفاع مقدس را لمس کرده اند بر این باور هستند که هیچ دوره ای در تاریخ چندین هزار ساله ایران با این قدمت، به عظمت و شکوفایی دفاع مقدس نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه در تاریخ گذشته قدرت های سلطه طلب از چنین ساز و برگ نظامی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در دنیا برخوردار نبودند، خاطرنشان کرد: در آن زمان کشوری مانند ایران که دارای اقتدار بود هم نتوانست پایه های جغرافیایی خودش را مستحکم کند، اما در دوره معاصر با قدرت های غربی مواجه هستیم که هدفی جز اشغال کشورهای دارای منابع فکری و ارضی ندارند؛ با این وجود ایران توانست روی تاریخ را سفید کند.

وی با تاکید بر لزوم تحلیل تاریخ انقلاب و دفاع مقدس توسط آیندگان، یادآور شد: کشوهایی که می خواستند این بعثت نورسیده را محو کنند، همه ابزارهای لازم را برای محو آن داشتند و لذا جنگ تحمیلی را به راه انداختند تا انقلاب را از بین ببرند.

آیت الله فلاحتی، عظیم ترین دستاورد دفاع مقدس را حفظ تمامیت ارضی کشور دانست و گفت: مردمان کشورها هرگاه با جریان نظامی خارجی مواجه می شوند یا مضمحل می شوند و یا بخشی از جغرافیای ارضی خودشان را از دست می دهند، اما در دوران دفاع مقدس علاوه بر حفظ جغرافیا، توانستیم به تقویت استعدادهای درونی کشور بپردازیم. به برکت دفاع مقدس قدرت اول منطقه در حفظ تمامیت ارضی هستیم و در دنیا به رتبه های برتر علمی رسیده ایم.

امام جمعه رشت، پایه انقلاب های نورسیده در دنیای اسلام را در حمایت از نظام اسلامی دانست و متذکر شد: مردم در دوران دفاع مقدس برای اینکه بتوانند نیروهای خودی را در منطقه نگه دارند، بسیج همگانی و کمک های خودجوش مردمی را در قالب گروه های جهادی ساماندهی کردند. این بسیج مردمی و خودجوش درون جامعه تقویت شد و در همه بحران ها و حوادث شاهد حضور جدی آن و حل بخشی از مشکلات حکومت بودیم.

وی بسیج جهادی و مردمی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و بیان کرد: حضور جوانان و نوجوانان و مردم در میدان خدمات رسانی عمومی و بلایای طبیعی مایه شگفتی است.

آیت الله فلاحتی، یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس را ایستادگی مردم ایران در برابر قدرت های سلطه جهانی دانست و خاطرنشان کرد: در هیچ دوره ای از تاریخ هیچ کشوری وجود ندارد که مردم و حکومتش این همه مقاومت از خودش نشان دهد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه قدرت های استعمارگر چیزی جز ذلت ملت ها را نمی خواهند، اضافه کرد: ملت ایران در سایه جنگ هشت ساله به این باور رسیدند که استقامت و مقاومت هم حفظ کردنی است و هم صادر کردنی و لذا باید این دستاوردها را برای نسل معاصر تبیین کنیم، زیرا امروز با جنگ ترکیبی دشمن برای از بین بردن مولفه های ارزشی دفاع مقدس مواجه هستیم و باید این فرهنگ را به آیندگان بسپاریم.

سرهنگ حسن حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز، با تاکید بر لزوم ثبت و ضبط تاریخ و خاطرات و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های معاصر و آینده، اظهار کرد: ایمان مردم، ولی فقیه و اتحاد و هوبستگی پیروزی دفاع مقدس را به ارمغان آورد.

وی جنگ تحمیلی را نوعی جنگ علیه انقلاب اسلامی دانست و افزود: به دنبال سقوط رژیم شاه پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی، صدام به عنوان چهره ای جنگ طلب و خشن جنگ علیه ایران را با حمایت دشمنان انقلال به راه انداخت.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه ظهور انقلاب اسلامی هیمنه استکبار به ویژه آمریکا را در منطقه و دنیا شکست، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال های نخست پیروزی با جنگ تحمیلی مواجه شد، در حالی که از آمادگی برخوردار نبود، اما آموزه های اسلامی و قرآنی به عنوان مولفه های شکل گیری این انقلاب، موجب پیروزی ما در دفاع مقدس شد.

حبیبی، با اشاره به دشمنی بلوک غرب و شرق بر سر موازنه قدرت در عرصه بین المللی، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نه تنها با عراق، بلکه با ابرقدرت های شرقی و غربی نیز در جنگ بودیم و توانستیم با تکیه بر معنویت و بسیج مردمی در برابر همه قدرت ها بایستیم.

وی مهمترین دستاورد دفاع مقدس را توجه به توان و ظرفیت داخل دانست و اضافه کرد: همانگونه که در دفاع مقدس با نقش آفرینی مردم به پیروزی رسیدیم، در همه صحنه های نظام نیز حضور مردم در میدان ملموس است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، کلید حل مشکلات کشور را در نگاه دفاع مقدسی دانست و خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر ارزش های دینی و معنوی و توجه به ظرفیت های داخلی شهید سلیمانی های جدید را تربیت کنیم تا بتوانیم از بن بست های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بیرون بیاییم و آینده انقلاب را به روشنی رقم بزنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح