کد خبر : 145668
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 17:18
-

«ایستگاه آخر» رونمایی شد

«ایستگاه آخر» رونمایی شد

ایسنا/بوشهر کتاب «ایستگاه آخر» به عنوان اولین اثر “رقیه زیرک”، خبرنگار بوشهری شامل چکیده‌ای از گزارش‌ها و مصاحبه‌های او رونمایی شد. عبدالله رئیسی، منتقد، نویسنده و پژوهشگر بوشهری در این نشست عنوان کرد: «ایستگاه آخر» کاری قابل تامل و خواندنی است که در یک فرم مناسب و با طراحی جلد منحصربه‌فردی منتشر شده؛ این اثر حاصل

«ایستگاه آخر» رونمایی شد

ایسنا/بوشهر کتاب «ایستگاه آخر» به عنوان اولین اثر “رقیه زیرک”، خبرنگار بوشهری شامل چکیده‌ای از گزارش‌ها و مصاحبه‌های او رونمایی شد.

عبدالله رئیسی، منتقد، نویسنده و پژوهشگر بوشهری در این نشست عنوان کرد: «ایستگاه آخر» کاری قابل تامل و خواندنی است که در یک فرم مناسب و با طراحی جلد منحصربه‌فردی منتشر شده؛ این اثر حاصل دستاوردها و گزارش‌های خانم زیرک در راهروهای دادگاه و زندان زنان است که با نگاهی عمیق مخاطب را به کُنه و چیستی حوادث و افراد پشت میله‌های زندان دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: این اثر به همت نشر «نای‌بند» در چهار فصل و با چهار مقدمه از رقیه زیرک (نویسنده اثر)، علی احمدی (مدیرمسئول هفته‌نامه «خلیج فارس»)، عباس عاشوری‌نژاد (استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر حوزه انسان‌شناسی) و عبدالصمد دولاح (رئیس کانون وکلای استان بوشهر) در ۱۲۴ صفحه به نگارش درآمده است.

به گفته این نویسنده و پژوهشگر تبدیل گزارش‌های مطبوعاتی به‌ کتاب حرکت بزرگی است که در استان بوشهر آغاز شده و در این زمینه شاهد چاپ و انتشار آثار کیفی و ارزشمندی توسط خبرنگاران هم‌استانی هستیم که امیدواریم این حرکت تداوم بیابد، زیرا این آثار در آینده به اسناد ارزشمندی در حوزه روزنامه‌نگاری و مطبوعات بدل می‌شوند.

مدیر نشر «نای‌بند» و ناشر کتاب در این نشست اظهار کرد: انتشارات نای‌بند این افتخار را داشته که علاوه بر این کتاب در سال جاری ۵ اثر دیگر در حوزه مطبوعات به نام‌های «در دفاع از آزادی و عدالت» نوشته خلیل موحد، «رد پا در شهر» و «فانوس و دریا» نوشته راضیه عقیلی‌مهر و «شهرنوشت» تالیف حسین حشمتی را نیز منتشر نماید.

رضا معتمد افزود: انتشار گزارش‌های مطبوعاتی در قالب کتاب از این حیث ارزشمند است که بسیاری از مضامین این آثار به لحاظ تاریخی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و معیار خوبی برای سنجش وضعیت جامعه در مقاطع گوناگون است.

این شاعر و نویسنده تصریح کرد: بی‌شک اگر این گزارش‌ها در قالب کتاب منتشر نشوند، با گذر زمان در دل نشریات مدفون می‌شوند؛ در حالی که این آثار کارنامه افراد در سال‌های فعالیت‌ مطبوعاتی آنها است و نقش مهمی در برجسته‌سازی فعالیت خبرنگاران در جامعه دارد.

رقیه زیرک، در بخشی از مقدمه کتاب خود ابراز امیدواری کرده با توجه به موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در این کتاب، “ایستگاه اخر” بتواند چراغ‌ راهی پیش روی جوانانی‌ باشد که به‌جای تکرار تلخی‌ها، با آگاهی و شناخت دقیق‌تر در همه مراحل زندگی قدم برداشته و از آسیب‌ها مصون بمانند.

وی همچنین در خصوص هدف خود از انتشار این کتاب نوشته: با توجه به اینکه در چند سال اخیر، همگام با رشد ارتباطات، زمینه های جرم نیز به طرز قابل توجهی افزایش یافته، گردآوری این مصاحبه‌ها در وهله نخست با هدف آگاهی‌بخشی به نسل جدید و روشن کردن ابعاد وقوع جرم، انگیزه‌ها و عوامل دخیل در آن بوده و در ادامه به منظور دستیابی به جامعه‌ای دانا در مواجهه با مسئله جرم است.

گفتنی است کتاب “ایستگاه آخر” مجموعه گزارش‌های مطبوعاتی نگارنده (رقیه زیرک) و شامل روایت‌هایی از بند زنان، کانون اصلاح و تربیت و راهروهای دادگاه بوشهر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح