کد خبر : 92237
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 12:07
-

اینکه کدام واکسن کرونا ایمن تر است، ادعاست/ هر تجمعی موجب گسترش بیماریست

اینکه کدام واکسن کرونا ایمن تر است، ادعاست/ هر تجمعی موجب گسترش بیماریست

ایسنا/کرمان یک فوق تخصص بیماری های عفونی و نقص ایمنی در پاسخ به اینکه کدام واکسن کرونا ایمنی بیشتری ایجاد می کند؟ گفت: ایمنی واکسن ها در حد ادعا و تجاری سازی است زیرا هنوز علم کافی در این زمینه تولید نشده است. براساس حدس و گمان گفته می شود یک واکسن خاص و برخی تبلیغ

اینکه کدام واکسن کرونا ایمن تر است، ادعاست/ هر تجمعی موجب گسترش بیماریست

ایسنا/کرمان یک فوق تخصص بیماری های عفونی و نقص ایمنی در پاسخ به اینکه کدام واکسن کرونا ایمنی بیشتری ایجاد می کند؟ گفت: ایمنی واکسن ها در حد ادعا و تجاری سازی است زیرا هنوز علم کافی در این زمینه تولید نشده است. براساس حدس و گمان گفته می شود یک واکسن خاص و برخی تبلیغ بیشتری می کنند که این قطعی نیست.

دکتر”ایمان قاسم زاده” در گفت و گو با ایسنا درباره پیش بینی وقوع پیک ششم کرونا اظهار کرد: من فکر می کنم هنوز از پیک پنجم خارج نشدیم و ادامه همان است و شرایط مشابه آماری امسال در سال قبل قبل نارنجی و قرمز اعلام می شد و اینکه برخی نقاط با شرایط بهتر اعلام می شود، قابل بحث است.

وی افزود: فکر می کنم در حال شاخه نزولی پیک پنجم بودیم و همینجا گیر کردیم و به عنوان پیک ششم در نظر نمی گیرم زیرا همچنان پیک پنجم تمام نشده اما متاسفانه اینگونه قلمداد شد تمام شده و مردم دچار عادی انگاری شدند لذا همان پیک پنجم است و افت و خیز دارد.

قاسم زاده درباره فعالیت حضوری مدارس بیان کرد: هر تجمعی می تواند موجب گسترش عفونت شود و برای مدارس باید مراکز کشوری تصمیم بگیرند که علم این مسئله را هم دارند.

این فلوشیپ نقص ایمنی بیان کرد: زمانی می توان جلوی گسترش بیماری را گرفت که بیش از ۸۵ درصد جامعه واکسینه کامل باشند و از دوز دوم حداقل سه هفته گذشته باشد و در چنین شرایطی می شود تجمعات با فاصله‌گذاری و ماسک انجام شود و در مجموع هر کشوری برای خودش تصمیم گیری می کند تجمعات چگونه باشد.

وی درباره میزان ایمنی واکسن های مختلف کرونا اظهار کرد: ایمنی واکسن ها در حد ادعا و تجاری سازی است؛ علم کافی در این زمینه تولید نشده است. براساس حدس و گمان گفته می شود یک واکسن خاص و برخی تبلیغ بیشتری می کنند و این قطعی نیست و باید زمان بگذرد و شواهد و دیتاهای میدانی به طور گسترده تر جمع آوری و آنالیز شود و ببینیم کدام واکسن ایمنی بیشتری می دهد.

قاسم زاده درباره افراد دارای حساسیت دارویی و هراس از تزریق واکسن کرونا گفت: این موارد مثل خیلی موارد دیگر تست می شود. افراد خیلی محدودی در جامعه هستند که حساسیت شدید دارند و تعداد زیادی می توانند واکسن بزنند و در این افراد تست و در شرایط کنترلی با همه امکانات، واکسن تزریق می کنند و می شود نوع دیگری امتحان کرد؛ ضمن اینکه فکر می کنم تعداد افرادی که حساسیت داشته و نتوانند واکسن بزنند بسیار نادر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: اکنون با مراجعه به بیمارستان ها می بینیم تقریبا قریب به اتفاق بیمارانی که بستری، بدحال، منتقل به آی سی یو شده و فوت می کنند، افراد واکسن نزده هستند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: تا زمانی که بالای ۸۵ درصد افراد جامعه واکسینه نشوند ایمنی نخواهیم داشت و همچنان این خطر وجود دارد سوش های خطرناک تر به وجود بیاید.

وی اظهار کرد: فواید ایمنی برای همه است و کسانی که واکسن نمی زنند بیش از همه خود و خانواده خودشان را در معرض خطر قرار می دهند.

قاسم زاده با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا در بارداری و شیردهی ممنوعیتی ندارد، تصریح کرد: برای واکسیناسیون دانش آموزان فکر می کنم در کمتر از ۱۵ سال باید منتظر باشیم نتایج بهتری منتشر شود و باید منتظر داده های بیشتر باشیم و برای واکسیناسیون بچه های زیر ۱۵ سال عجله نکنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح