کد خبر : 82800
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 2:33
-

این سونامی کرونا را جدی بگیرید!

این سونامی کرونا را جدی بگیرید!

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران معتقد است رها کردن و دفع ناخواسته وسایل حفاظت فردی توسط بعضی از شهروندان در معابر تبعات بسیار زیادی را نیز به همراه دارد و محیط زیست را آلوده می‌کند. محمدعلی ززولی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ پس

این سونامی کرونا را جدی بگیرید!

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران معتقد است رها کردن و دفع ناخواسته وسایل حفاظت فردی توسط بعضی از شهروندان در معابر تبعات بسیار زیادی را نیز به همراه دارد و محیط زیست را آلوده می‌کند.

محمدعلی ززولی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ پس از شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیلات مکرر رخ داد که اثرات مختلفی را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: کم شدن آلودگی هوا و صوتی به واسطه کاهش شدید تردد وسایل نقلیه و مسافرت ها یکی از اثرات مثبت تعطیلی ها در دوران کرونا بود که باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی و همچنین افزایش پاکیزگی محیط زیست شده بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: همین کاهش ترددها و مسافرت ها باعث کم شدن طبیعت گردی و گردشگری شده بود که درواقع به نوعی با احیای اکولوژیکی همراه بود و بعضی از حیات وحش به منطقه خود برگشتند.

ززولی با اشاره به اثرات منفی ویروس کووید۱۹ بر محیط زیست گفت: پس از شیوع کرونا، استفاده مردم از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش و شیلد و همچنین مواد ضدعفونی کننده و گندزداها برای در امان ماندن از این بیماری باعث شد تا این موارد بالاجبار وارد محیط زیست شدند.

وی افزود: افزایش پسماندهای پزشکی به واسطه مراجعات بسیار زیاد بیماران به بیمارستان ها که بخش اعظم آن وسایل حفاظت فردی و گندزدا بود از دیگر اثرات منفی ویروس کرونا بر محیط است.

استاد مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: رها کردن و دفع ناخواسته وسایل حفاظت فردی توسط بعضی از شهروندان در معابر تبعات بسیار زیادی را نیز به همراه دارد چراکه این آلودگی ها به مرور زمان وارد اکوسیستم آبی می شوند و مشکلاتی برای آبزیان، میکروارگانیسم‌ها و ماکروارگانیسم‌های موجود در آب ایجاد می کنند.

ززولی با اشاره به اینکه پسماندها از خود آلاینده هایی را منتشر می کنند که مخاطراتی برای محیط زیست به همراه دارد، یادآورشد: با توجه به اینکه دراوایل شروع ویروس کرونا گندزدایی خیابان ها انجام می‌شد، متاسفانه ورود این آلاینده ها به محیط زیست علاوه برازبین بردن میکروارگانیسم های مفید باعث مقام شدن بعضی از میکروارگانیسم های بیماری زا نیز می شود.

وی افزایش پسماندهای شهری را یکی دیگر از اثرات منفی شیوع ویروس کرونا بر محیط زیست برشمرد و گفت: طی این دوران به دلیل نامشخص بودن ابعاد بیماری هم مردم و هم شرکت های بازیافت تمایلشان به بازیافت کمتر شد که متاسفانه افزایش پسماند خود آلودگی آب ، خاک و هوا و … را نیز به دنبال دارد.

استاد مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزایش مصرف آب و تولید فاضلاب را از دیگر پیامد های کرونا بر محیط زیست به عنوان یک منبع آلودگی دانست.

ززولی در ادامه برای پساکرونا راهکارهایی چون تغییر المان های شهری و تشویق حمل و نقل عمومی، استفاده از انرژی قابل تجدید، حرکت به سمت صنعت سبز، تغییر رفتار مردم در زندگی، برنامه ریزی در خرید و تغییر رفتاردراستفاده از خرید های اینترنتی ، تغییر چیدمان اداری برای جلوگیری از انتشار هر نوع بیماری و غیره را نیز بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت تغییر رفتار مردم با ویروس کرونا و کم خطرجلوه دادن، شرایط کشور را برای ایجاد پیک های بعدی مساعد می کنند،هرچند واکسن هم وارد چرخه شده اما واکسیناسیون ایمنی نسبی را به همراه دارد و مردم باید بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح