کد خبر : 118660
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 19:28
-

بالگرد یا هواپیما، مسئله این است!

بالگرد یا هواپیما، مسئله این است!

یک هواپیمای جدید با ملخ‌هایی که می‌توانند ظرف ۶۰ ثانیه از حالت عمودی به حالت افقی دربیایند، امکان صعود و فرود به مانند یک بالگرد و حرکت در آسمان به مانند یک هواپیما را فراهم کرده است. به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت هواپیمایی ایتالیایی “لئوناردو”(Leonardo) هواپیمای “ملخ چرخان”(tiltrotor) خود موسوم به

بالگرد یا هواپیما، مسئله این است!

یک هواپیمای جدید با ملخ‌هایی که می‌توانند ظرف ۶۰ ثانیه از حالت عمودی به حالت افقی دربیایند، امکان صعود و فرود به مانند یک بالگرد و حرکت در آسمان به مانند یک هواپیما را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت هواپیمایی ایتالیایی “لئوناردو”(Leonardo) هواپیمای “ملخ چرخان”(tiltrotor) خود موسوم به “AW۶۰۹” را در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۱ به نمایش گذاشت و اکنون شاهد ویدیویی از فرآیند به آسمان برخاستن و پرواز و فرود آن هستیم.

این هواپیمای غیر متعارف ممکن است در نهایت پس از نزدیک به دو دهه پس از انجام اولین پرواز آزمایشی خود، از اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) مجوز پرواز بگیرد.

هواپیمای “AW۶۰۹” نخستین بار در سال ۲۰۰۳ به آسمان رفت و در طول این سال‌ها چندین بار تغییر نام داده است و در ابتدا با نام “Bell/Augusta BA۶۰۹” شروع به کار کرد. متأسفانه یک سقوط مرگبار در طول پروازهای آزمایشی در سال ۲۰۱۵ منجر به مرگ “هرب موران” و “پیترو ونانزی” خلبانان آزمایشی آن ​​شد و پیشرفت این هواپیما را متوقف کرد. با این حال به نظر می‌رسد امسال به دنبال به‌روزرسانی‌ها و ارتقاهای جدیدی که شرکت “لئوناردو” روی آن به عمل آورده است، به یک هواپیما با قابلیت تجاری شدن تبدیل شده است.

“لئوناردو” در یک بیانیه مطبوعاتی اشاره کرده است که “AW۶۰۹” می‌تواند موقعیت ملخ‌های خود را در کمتر از ۶۰ ثانیه از حالت عمودی به حالت افقی تغییر دهد که این کار به شکل موثر باعث می‌شود به یک هواپیمای عمودپرواز(eVTOL) تبدیل شود. چرا که “AW۶۰۹” به صورت عمودی و مانند یک بالگرد از زمین بلند می‌شود، اما می‌تواند به مانند یک هواپیما پرواز کند.

برخلاف اکثر هواپیماهای عمودپرواز که چندین ملخ دارند، “AW۶۰۹” فقط دو ملخ دارد که شمایل آن را کمی سنتی‌تر می‌کند.

هواپیمای “AW۶۰۹” برای انجام ماموریت‌های مختلف از جمله عملیات‌های جستجو و نجات، حمل و نقل پزشکی و همچنین مسافرت طراحی شده است.

طبق گفته شرکت “لئوناردو”، این هواپیما تقریباً ۱۴۰۰ کیلومتر بُرد دارد که با مخزن‌های کمکی می‌توان آن را به ۲۰۰۰ کیلومتر افزایش داد. همچنین به گفته این شرکت، این هواپیما با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت قادر به پرواز است.

ماه گذشته “الساندرو پروفومو” مدیرعامل “لئوناردو” در مصاحبه‌ای گفت که انتظار دارد “AW۶۰۹” تا سال ۲۰۲۲ گواهینامه FAA را دریافت کند. “لئوناردو” تاکنون چهار نمونه اولیه از این هواپیما ساخته است و در حال حاضر در حال توسعه دو نسخه تجاری از آن است.

طرح‌هایی مانند “AW۶۰۹” می‌توانند به بهبود گسترده بُرد تاکسی‌های پرنده کمک کنند، تاکسی‌هایی که در حال حاضر به دلیل محدودیت فناوری باتری‌ها محدود شده‌اند و معمولاً می‌توانند برای مدت کوتاهی قبل از نیاز به شارژ مجدد پرواز کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح