کد خبر : 17588
تاریخ انتشار : شنبه 2 اکتبر 2021 - 15:28
-

با استفاده از هنر می‌توان فرهنگ شهادت را در سطح بین‌الملل گسترش داد

با استفاده از هنر می‌توان فرهنگ شهادت را در سطح بین‌الملل گسترش داد

 شهردار مشهد با بیان اینکه اگر جان‌مایه یک اثر هنری و یک رویداد ایثار باشد به خودی خود کشش و جاذبه ایجاد می کند گفت: با ابزار هنر می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح بین‌الملل بسط دهیم. سیدعبدالله ارجاعی امروز ۱۰ مهرماه در افتتاحیه فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ضمن

با استفاده از هنر می‌توان فرهنگ شهادت را در سطح بین‌الملل گسترش داد

 شهردار مشهد با بیان اینکه اگر جان‌مایه یک اثر هنری و یک رویداد ایثار باشد به خودی خود کشش و جاذبه ایجاد می کند گفت: با ابزار هنر می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح بین‌الملل بسط دهیم.

سیدعبدالله ارجاعی امروز ۱۰ مهرماه در افتتاحیه فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: خدا را شاکریم که توفیق یافتیم در محضر پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس باشیم. کشور ما در کنار مفاخر علمی، ادبی، هنری، سبک زندگی و روحیه ایثار و فداکاری شهدای گرانقدرمان نیز قابلیت عرضه در سطح بین‌المللی دارد که نه‌تنها برای جامعه جهانی، بلکه برای جوانان جذاب است.

وی با بیان اینکه ما برای ارتباط با دنیا و برای صدور انقلاب، نیازمند مفاهیم بین‌المللی هستیم، افزود: برای این کار باید بتوانیم مفهوم قابل عرضه‌ای در دنیا داشته باشیم لذا باید به تولید و محتوا با ابزار هنر بپردازیم و با استفاده از این ابزار ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سطح بین‌الملل صادر کنیم.

ارجاعی با بیان اینکه امروزه دو عنصر بوکس و سکس در سینمای هالیوود محور اصلی است، ادامه داد: اگر این دو عنصر حذف شود دیگر فیلم‌های هالیوودی محتوایی ندارند و تنها تیتراژ ابتدا و انتهای فیلم باقی می‌ماند. یعنی در واقع کل سینمای هالیوود حول این دو محور است که به لحاظ نفسانی جاذب خوبی است.

شهردار مشهد اضافه کرد: اما پاتک و یا بهتر است بگوییم تک ما در مقابل این ضد ارزش‌ها چیست؟ طبق بیانات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس کمتر از اصل ماجرا نیست از طرفی مفهوم بلند ایثار جذب کننده است لذا اگر جان‌مایه یک اثر هنری و یک رویداد ایثار باشد به خودی خود کشش و جاذبه ایجاد می‌کند. با ابزار هنر می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح بین‌الملل بسط دهیم.

ارجاعی بیان کرد: موضوع دومی که  می‌تواند در این راستا مطرح شود دلیرمردی، شجاعت و رشادت است لذا با جستجو در سبک زندگی شهدا می‌توانیم محتواهایی این گونه استخراج و در سطح بین‌المللی عرضه کنیم.

وی عنوان کرد: بر اساس سیره امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، صدور انقلاب با توپ و تانک امکان پذیر نیست بلکه آن چیزی که برای مدیریت شهری در جهان شهر برکت و کرامت اهمیت دارد ایجاد یک زبان بین‌المللی به مدد شهدا برای تمامی جوانان جهان است.

شهردار مشهد افزود: موزه دفاع مقدس یکی از عناصر هویتی و از مفاخر هر شهر و کشور است  از طرفی ارتباط معنوی بین دل‌های عاشق و شهدای گرانقدر یک میراث معنوی بسیار قوی برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری از هر فعالیت ارزنده‌ای که در راستای بسط ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، حمایت خواهد کرد؛ چراکه اعتقاد ما بر این است که جامعه ما نیاز به روحیه ایثار، شهادت، معنویت سالم و اسلامی دارد تا بتواند از سختی‌های پیش‌رو به آسانی عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شود از این رو است که مشهد مقدس نیاز به پل ارتباطی و زبان مشترک با دنیا دارد.

شهردار مشهد گفت: یکی از مخازن و گنجینه‌های غنی که از آن می‌توان این زبان مشترک را استخراج کرد، الگوبرداری از سیره شهدا با توجه به منبع غنی ۸ سال دفاع مقدس و مقاومت ایران اسلامی در برابر صدام و صدامیان است که می‌توانیم این را نسل به نسل بین جوانان و نوجوانان در سطح ملی و فراملی گسترش دهیم.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح