کد خبر : 79338
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 1:42
-

با اعلام خنثی سازی توطئه تحت حمایت غرب؛ لوکاشنکو مرز بلاروس- اوکراین را بست

با اعلام خنثی سازی توطئه تحت حمایت غرب؛ لوکاشنکو مرز بلاروس- اوکراین را بست

رئیس جمهور بلاروس مرز اوکراین را بست و بدون هیچ مدرک و سندی ادعا کرد، دولتش توطئه مورد حمایت غرب شامل قاچاق اسلحه از اوکراین را خنثی کرده است. کی‌یف به شدت این ادعاها را انکار کرد. به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، الکساندر لوکاشنکو ، رئیس جمهور بلاروس گفت که مقامات بلاروس “واحدهای

با اعلام خنثی سازی توطئه تحت حمایت غرب؛ لوکاشنکو مرز بلاروس- اوکراین را بست

رئیس جمهور بلاروس مرز اوکراین را بست و بدون هیچ مدرک و سندی ادعا کرد، دولتش توطئه مورد حمایت غرب شامل قاچاق اسلحه از اوکراین را خنثی کرده است. کی‌یف به شدت این ادعاها را انکار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، الکساندر لوکاشنکو ، رئیس جمهور بلاروس گفت که مقامات بلاروس “واحدهای غیرفعال تروریستی” را که وی ادعا می کرد قصد براندازی دولتش را داشتند ، کشف کرده‌اند.

او مدعی شد که آلمان ، اوکراین ، آمریکا ، لهستان و لیتوانی در این ماجرا دخیل هستند. او هیچ مدرکی برای ادعاها ارائه نکرد اما گفت که بعداً جزئیات را ارائه خواهد داد.

لوکاشنکو گفت که این ادعاها را با “رهبران آلمان” ، از جمله آنگلا مرکل ، صدراعظم مطرح خواهد کرد. دولت آلمان هنوز به اتهامات لوکاشنکو پاسخ نداده است.

یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن هم در پاسخ گفت: آمریکا از گزارش بسته شدن مرز بلاروس با اوکراین مطلع شده و متعهد می‌شود تا به مسئول دانستن دولت مینسک برای اقداماتش ادامه دهد.

این مقام ارشد دولت واشنگتن گفت: به نظر می‌رسد دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بار دیگر در تلاش است تا توجهات را از اقدامات سرگوب‌گرایانه خود علیه مردم کشورش منحرف کند. ما همچنان پشت مردم بلاروس خواهیم ایستاد و دولت لوکاشنکو را مسئول خواهیم دانست.

لوکاشنکو اما گفته است: خرابکاران مورد حمایت غرب قصد داشتند مراکز ارتباطات دریایی روسیه را در ویلیکا ، ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی پایتخت بلاروس ، مینسک منفجر کنند. وی ادعا کرد که اسلحه و مواد مربوط به طرح مورد ادعا از طریق مرز اوکراین به بلاروس قاچاق شده است و افزود که مقامات بلاروس قادر به جلوگیری از اجرای این طرح شدند.

رهبر بلاروس گفت که او و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد توطئه ادعایی بحث‌های “جدی” دارند و “همه شرکت کنندگان – از جمله کسانی که آن را سازماندهی و اجرا کرده‌اند – در طی دو روز پیدا و دستگیر شدند. اما مشخص نکرد که چه کسی بازداشت شده است.

لوکاشنکو همچنین گفت که به مقامات دستور داده است مرزهای این کشور را با اوکراین ببندند تا از ورود “مقدار زیادی اسلحه” به بلاروس جلوگیری کند.

اوکراین ادعاها را “قاطعانه” رد کرد و سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین ، اولگ نیکولنکو گفت که کی‌یف هنوز هیچ گونه اطلاعیه رسمی در مورد بسته شدن مرز از طرف بلاروس دریافت نکرده است. او افزود: لوکاشنکو از این ادعاها برای “ترساندن” مردم بلاروس استفاده می‌کند. نیکولنکو گفت: “سیاست اوکراین حمایت از منافع مشروع مردم بلاروس است که لیاقت داشتن زندگی آبرومندانه در کشوری دموکراتیک را دارند جایی که در آن حقوق بشر و قانون رعایت شود.

لوکاشنکو از زمان در دست گرفتن قدرت پس از انتخابات سال گذشته که مخالفان وی و ناظران انتخابات اروپا می گفتند تقلبی است ، با محکومیت گسترده غرب روبرو شده است. قیام مردمی علیه ادامه حکومت وی ​​، و سرکوب متعاقب آن توسط مقامات بلاروس ، منجر به چندین دور تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا علیه شرکت ها و افراد بلاروسی در حلقه نزدیک رئیس جمهور شده است.

رئیس جمهور بلاروس در دیدار با افسران پلیس و نیروهای امنیتی که در تدارک برگزاری روز استقلال بلاروس در سوم ژوئیه هستند، اظهار کرد، با وجود آنکه شخصی صلح طلب است مصمم به انجام هر آنچه لازم است برای دفاع از حاکمیت کشورش بدون گرفتار ماندن در سیاست است.
او گفت: من از همه لحاظ یک فرد آرامی هستم ، اما اگر عصبانی شوم ، مخصوصا اگر درگیر سیاست بازی  و یا توطئه برای فروپاشی کشور شوم کاری می‌کنم که قابل بخشش نیست! هیچ  راهی جز مبارزه در کنار این مردان(افسران) باقی نمی ماند، این شغل ماست.
واشنگتن اخیرا فروش بلیت برای سفر هوایی رفت و برگشت به بلاروس را ممنوع کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که مینسک یکی از پروازهای “رایان‌ایر” را مجبور به فرود کرد و یکی از خبرنگاران مخالف را که در این پرواز حضور داشت، بازداشت کرد.

هنوز مشخص نشده که اقدامات بیشتر در واکنش به سرکوبگری‌های شدید لوکاشنکو علیه ماه‌ها اعتراضات حامی دموکراسی به خاطر ادعای تقلب در انتخابات اوت ۲۰۲۰ چه خواهد بود. این در حالی است که  لوکاشنکو، حاکم دیرینه بلاروس اتهام تقلب در انتخابات را قویا رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح