کد خبر : 82789
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 2:32
-

بدهی روی بدهی شهرداری قزوین!

بدهی روی بدهی شهرداری قزوین!

ایسنا/قزوین به منظور تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در شهر قزوین، اعضای شورای اسلامی این شهر، با لایحه دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان موافقت کردند درحالی که چند سال است بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر به‌عنوان مهم‌ترین مشکل مدیریت شهری مطرح‌ شده است. در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در

بدهی روی بدهی شهرداری قزوین!

ایسنا/قزوین به منظور تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در شهر قزوین، اعضای شورای اسلامی این شهر، با لایحه دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان موافقت کردند درحالی که چند سال است بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر به‌عنوان مهم‌ترین مشکل مدیریت شهری مطرح‌ شده است.

در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری، لایحه دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از بانک شهر به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در شهر قزوین و پرداخت بخشی از تسهیلات دریافتی بررسی و مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

بنابراعلام روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، لوایح گزارش حسابرسی سال ۹۸ سازمانهای فرهنگی- ورزشی، نوسازی و بهسازی و عمران شهرداری قزوین پس از بررسی اعضای شورا تصویب شد، همچنین گزارش حسابرسی سال ۹۸ سازمان مدیریت پسماند مورد موافقت قرار نگرفت و این لایحه برای بررسی و ارائه گزارش مالی به شهرداری قزوین عودت داده شد.

به گزارش ایسنا، چندین سال است که بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر به‌عنوان مهم‌ترین مشکل مدیریت شهری مطرح‌شده است، مشکلی که شورای شهر چهارم و پنجم درصدد پرداخت آن بودند اما موفق نشدند، از طرفی تمام گزینه‌هایی که برای شهرداری انتخاب‌شده بودند مهم‌ترین برنامه خود را پرداخت این بدهی معرفی کردند.

ماهیت بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر به سه بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن به مطالبات پیمانکاران مربوط می‌شود که شهرداری درگذشته از طریق وام از بانک شهر اخذ کرده بود؛ بخش دیگری از این بدهی نیز به اوراقی مربوط است که شهرداری قزوین درگذشته از بانک شهر گرفته و پرداخت نشدن به‌موقع سررسید این اوراق موجب به بار آمدن یک بدهی سنگین به بانک شهر شده است.

شورای پنجم از ابتدای کار با بدهی ۲۳۷ میلیارد تومانی شهرداری به بانک شهر مواجه بود، در حال حاضر سودهای تصاعدی با میانگین ۷ و نیم میلیارد تومان در ماه بابت بدهی‌های شهرداری قزوین به بانک شهر پرداخت می‌شود، اعمال جرائم دیرکرد برای این بدهی‌ها از سوی بانک همواره موردبحث بوده است.

تابستان سال گذشته اعضای شورای شهر مجوز تهاتر و همچنین فروش سه برج نیمه‌کاره را صادر کرد که به‌وسیله فروش آن‌ها بدهی را پرداخت کند، طبق مصوبه شورای شهر قزوین، پروژه مسکونی ستاره پونک متعلق به شهرداری قزوین با ۱۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع زمین و ۱۱ هزار متر بنا در ۱۲ طبقه به ارزش ۳۲۹ میلیارد تومان در قبال بدهی شهرداری به بانک شهر واگذار شود اما تهاتر برج‌های ستاره پونک با اختلاف‌نظر اعضای شورای شهر در خصوص ارزش آن روبه‌رو شد و بی‌نتیجه ماند.

در شورای چهارم بابت بدهی شهرداری برخی املاک مانند ملک پنبه ریسه در خیابان طالقانی با مبلغ ۳۷ میلیارد تومان و یک هکتار زمین تجاری خدماتی در ۹۴/۱۱/۱۴ باقیمت کارشناسی ۱۲۰ میلیارد تومان واگذارشده است، حال شورای شهر پنجم نه‌تنها باری از دوش مدیریت شهری برداشته است بلکه در آخرین مصوبه خود با دریافت تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی از بانک شهر موافقت کرده است، مبلغی که به وام‌های قبلی اضافه خواهد شد و در آینده شاهد افزایش بدهی‌های شهرداری به بانک شهر خواهیم بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح