کد خبر : 114393
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 22:19
-

برآورد تاثیر ۲۲ تا ۳۵ هزار میلیارد تومانی ویروس کرونا بر اقتصاد اصفهان

برآورد تاثیر ۲۲ تا ۳۵ هزار میلیارد تومانی ویروس کرونا بر اقتصاد اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با پیش بینی اینکه تأثیرات ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد اصفهان بین ۲۲ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان متغیر است، گفت: وضعیت اصفهان از آثار اقتصادی ویروس کرونا نسبت به کشور اسفناک تر است و تمام اهالی کسب و کار و ارکان دولت باید کنار هم قرار بگیرند تا خسارت

برآورد تاثیر  ۲۲ تا ۳۵ هزار میلیارد تومانی ویروس کرونا بر اقتصاد اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با پیش بینی اینکه تأثیرات ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد اصفهان بین ۲۲ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان متغیر است، گفت: وضعیت اصفهان از آثار اقتصادی ویروس کرونا نسبت به کشور اسفناک تر است و تمام اهالی کسب و کار و ارکان دولت باید کنار هم قرار بگیرند تا خسارت های ناشی از این بحران به حداقل برسد.

مسعود گلشیرازی عصر امروز پنجشنبه (۱۴ فروردین ماه) در نخستین نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان که به صورت اینترنتی برگزار شد، با تشریح وضعیت اقتصاد کشور و استان در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امروز می طلبد تا صاحبان رسانه با هم اندیشی بیشتر در کنار اقتصاددانان و اندیشمندان و اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب، تبعات و آثار ناشی از شیوع ویروس کرونا را بر اقتصاد، کسب و کار و معیشت کشور به حداقل برسانند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید، گفت: از جمله راهکارهای برون رفت از این بحران استفاده از ظرفیت جوانان کشور، تشویق برای ازدواج و تحریک تقاضا در جامعه است تا بتوانیم رکود ناشی از ویروس کرونا را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر اهالی کسب و کار و دولتمردان باید با اتخاذ سیاست های درست، دقیق و کارآمد موجب جهش تولید شوند تا تبعات ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد کشور کاهش یابد.

به حداقل رساندن تبعات بحران مالی پسا کرونا با بسته های حمایتی اقتصادی

وی با بیان اینکه بعد از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور، اتاق بازرگانی اصفهان از اسفند ماه ۱۳۹۸ کمیته پیشگیری از ویروس کرونا را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار خود قرار داد، افزود: اتاق نسل سوم بازرگانی اصفهان این وظیفه اجتماعی را به عنوان اتاق مشکل گشا انجام داده است و در گام بعدی پس از مهیا کردن مقدمات بهداشتی و درمانی، حمایت های معیشتی از مشاغلی که از ویروس کرونا آسیب دیده اند را مورد توجه قرار داده است و از امروز توزیع این بسته ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و سپاه اصفهان آغاز شده و این کار به صورت روزانه ادامه خواهد یافت.

گلشیرازی با بیان اینکه رسالت مهم اتاق بازرگانی در شرایط کنونی توجه ویژه به حوزه اقتصاد و کسب و کار است، اظهار کرد: به همین منظور چند جلسه با اقتصاددانان، هیئت نمایندگان و کارشناسان اقتصادی از سوی اتاق اصفهان برگزار شده است و به دنبال آن از سوی این مجموعه پیشنهاداتی به بدنه سیاست‌گذار کشور جهت کاهش تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه شده است.

وی تاکید کرد: راهکارهای پیشنهادی، دو شاه‌ کلید اساسی به نام های لزوم توجه به تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت جوان کشور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: به طور قطع بسته های اقتصادی و ایجاد ساختار هوشمند و سازوکار، می تواند تبعات اقتصادی بحران مالی پسا کرونا را به حداقل برساند.

پیش بینی کاهش ارزش صادرات کشور در سال جاری

وی با بیان اینکه در پی کاهش بهای نفت و کالا در بازارهای جهانی طی سال جاری، به طور قطع ارزش صادرات در کشور کاهش می یابد، گفت: از سوی دیگر پس از شیوع ویروس کرونا شاهد بسته شدن مرزهای کشورهای همسایه همچون ترکیه و عراق بر فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بودیم، در حالیکه ارزش سالیانه صادرات به کشورهای همجوار ۱۰ میلیارد دلار است اما اکنون در حوزه صادرات با نوعی محدودیت تقاضا روبرو شده ایم.

گلشیرازی همچنین با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در پی محدودیت اعمال شده برای فعالان اقتصادی ایرانی از سوی FATF، اظهار کرد: برای حفظ بازارهای صادراتی دولت و صندوق توسعه صادرات با ایجاد خطوط اعتباری ویژه می توانند شرایط ویژه ای را برای فعالان اقتصادی مهیا کنند.

حمایت های پول پاشی دولت به بخش خصوصی موثر نیست

وی در خصوص همکاری بانک ها با بخش خصوصی در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در این خصوص دولت بسته هایی حمایتی ارائه کرد که ناکافی بود و تجربه نشان داده که حمایت های پول پاشی دولت و بانک ها از بخش خصوصی موثر نیست، چرا که شبکه بانکی و دولت در این گونه سیاست ها چابک عمل نکرده و حتی برخی طرح ها که جهت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند، مورد عمل قرار نگرفته اند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در حال حاضر دولت تنها در بسته حمایتی خود وام های قرض الحسنه را تنفس داده و در عمل افرادی که سررسید وام های آنها اسفند و فروردین ماه بود را، بلاتکلیف گذاشته است.

وی به پیشنهاد اتاق اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: روند ارائه تسهیلات برای تأمین مالی بنگاه‌ها باید بدون واسطه و مستقیماً از سوی دولت صورت گیرد و باید حدود ۱۵ برابر تولید ناخالص داخلی کشور به عنوان تسهیلات دوساله در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد.

گلشیرازی با بیان اینکه گام دوم پیشنهادات اتاق اصفهان، اعطای سرمایه در گردش به بنگاه‌های اقتصادی است، گفت: در این پیشنهاد دولت می تواند معادل اظهارنامه فصل سوم سال ۱۳۹۸، تسهیلات و به نوعی سرمایه در گردش در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار دهد.

وی افزود: میزان تسهیلات پیش‌بینی شده در این بسته پیشنهادی چند برابر بسته حمایتی ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت است که هنوز حتی ساز و کار مشخصی برای ارائه آن تدوین نشده است.

بی بهره ماندن بخش خصوصی از حمایت های دولت 

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه پیش از این نیز بنگاه‌های دولتی، شبه دولتی و خصولتی از نظر اعتبارسنجی در شبکه بانکی، به راحتی تسهیلات دریافت می‌کردند، تاکید کرد: در بسته حمایتی دولت این بخش مجدداً از تسهیلات دولت بهره‌مند می شوند و بدنه بخش خصوصی همچنان از این حمایت ها بی بهره خواهد ماند، بنابراین دولت باید در جزئیات نظام تسهیلاتی خود تجدید نظر کند.

وی همچنین زیان ناشی از تداوم ویروس کرونا بر اقتصاد ملی و تولید ناخالص داخلی را در برهه های زمانی ۱۵ اریبهشت، ۱۵ خرداد و ۱۵ تیر ماه بین ۹ تا ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به تاثیرات بالای اقتصاد استان در بخش های گردشگری و خدمات، این زیان ۳۰ درصد بالاتر از کشور است و موجب افت ۲۰ درصدی سهم استان اصفهان در تولید ناخالص داخلی خواهد شد.

گلشیرازی با پیش بینی اینکه تأثیرات ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد اصفهان بین ۲۲ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان متغیر است، تصریح کرد: وضعیت اصفهان از آثار اقتصادی ویروس کرونا نسبت به کشور اسفناک تر است و تمام اهالی کسب و کار و ارکان دولت باید کنار هم قرار بگیرند تا خسارت های ناشی از این بحران به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح