کد خبر : 124237
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 14:38
-

برای گرفتن تصمیمات صحیح در بازار کار باید نظرات را بشنویم

برای گرفتن تصمیمات صحیح در بازار کار باید نظرات را بشنویم

یک کارشناس روابط کار فعال شدن دبیرخانه شورای عالی کار و اشتغال را به فال نیک گرفت و گفت: بدون مشورت و گرفتن نظر تولیدکنندگان، کارآفرینان، کارگران و کارفرمایان امکان اینکه بخواهیم یک طرفه تصمیمات صحیح در بازار کار بگیریم، غیر ممکن است. حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به هزینه

برای گرفتن تصمیمات صحیح در بازار کار باید نظرات را بشنویم

یک کارشناس روابط کار فعال شدن دبیرخانه شورای عالی کار و اشتغال را به فال نیک گرفت و گفت: بدون مشورت و گرفتن نظر تولیدکنندگان، کارآفرینان، کارگران و کارفرمایان امکان اینکه بخواهیم یک طرفه تصمیمات صحیح در بازار کار بگیریم، غیر ممکن است.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به هزینه ۱۱ میلیون تومانی سبد معیشت خانوارهای کارگری، فعال شدن دبیرخانه شورای عالی کار را به فال نیک گرفت و گفت: این اقدام می تواند مفید و مثمرثمر باشد چرا که خیلی از مشکلات مربوط به حوزه روابط کار، معیشت و دستمزد را باید با اقدامات پژوهشی و به طور سه جانبه و گفت و گو بین کارگران، کارفرمایان و دولت انجام بدهیم.

وی افزود: اگر دبیرخانه شورای عالی کار و شورای عالی اشتغال فعال شوند می‌توانیم از نظرات و مشاوره‌های کارشناسان، نخبگان و اساتید در کشور استفاده کنیم و این مسأله یکی از مسیرهای صحیح برای آن است که بتوانیم راههای جدید را برای برون رفت از وضعیت دشوار موجود پیدا کنیم.

حاج اسماعیلی با بیان اینکه با برگزاری منظم جلسات شورای عالی کار، نظرات گروههای متعدد و شرکای اجتماعی شنیده می‌شود، اظهار کرد: بدون مشاوره و نظر تولیدکنندگان، کارآفرینان و کارگران امکان اینکه دولت بخواهد یک طرفه تصمیمات صحیح در بازار کار بگیرد غیر ممکن است بنابر این هر چقدر دولت سعه صدر بیشتری نشان بدهد و آغوش بازتری برای شنیدن نظرات کارفرمایان،کارگران و تولیدکنندگان داشته باشد قطعاً به پیدا کردن مسیرهای صحیح و کارگشا در بازار کار کمک خواهد کرد.

این کارشناس روابط کار در پاسخ به این پرسش که حل مشکلات معیشتی کارگران و طبقات کم درآمد جامعه از چه مسیری دنبال خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر دیدگاه دولت و مجلس حتی قوه قضاییه به هم نزدیک است و هر سه قوه دارای گرایش سیاسی واحدی هستند لذا یک گرایش یکپارچه برای امور نظارتی و اجرایی در کشور شکل گرفته است.این مسأله را شاید بتوان در بحث حل مشکلات مثبت ارزیابی کرد چون فهم یکسانی از بخشی از مشکلات در کشور وجود دارد ولی معتقدم بیشتر نگرشها این است که شغل ایجاد شود تا اینکه حتماً نیازها را به اندازه مکفی برطرف یا تأمین کنند.

وی تصریح کرد: بارها در مواضع وزیر کار شنیدیم تاکیدشان این نیست که حتماً امور بازار کار از ابتدا وفق استانداردها بر اساس پرداخت حقوق کار باشد بلکه بیشتر حمایتشان این است که به سمت توافق های دو جانبه بین کارگر و کارفرما برویم در حالی که تصور نمی کنم مشکلات کشور و مشکلات بازار کار ما توافقات دو جانبه یا عدم رعایت قانون کار باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح