کد خبر : 166023
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 18:40
-

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرندگان آبزی و کنارآبزی در همدان

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرندگان آبزی و کنارآبزی در همدان

ایسنا/همدان رئیس اداره آﻣﻮزش و پژوهش اداره کل حفاظت ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ استان همدان از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرندگان آبزی و کنار آبزی به‌صورت حضوری و مجازی همراه با تور عکاسی و فیلمبرداری از تالاب‌های این استان خبرداد. عباس ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این دوره با همکاری جهاددانشگاهی استان همدان

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرندگان آبزی و کنارآبزی در همدان

ایسنا/همدان رئیس اداره آﻣﻮزش و پژوهش اداره کل حفاظت ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ استان همدان از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پرندگان آبزی و کنار آبزی به‌صورت حضوری و مجازی همراه با تور عکاسی و فیلمبرداری از تالاب‌های این استان خبرداد.

عباس ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این دوره با همکاری جهاددانشگاهی استان همدان در روزهای هفتم و هشتم اسفند برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره بالا بردن سواد محیط زیستی در بین شهروندان است.

وی آﻣﻮزش و ﯾﺎدﮔﯿﺮی در زمینه حفاظت محیط زیست را ﺑﻪ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﭘﯿﭽیدﮔﯽ‌ﻫﺎی دروﻧﯽ و وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺘﻨﻮع و ﮔﺴﺘﺮده این حوزه و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﻨﻮع و ﺗﻌﺪد ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﻣﺤﯿﻄﯽ، ﭘﯿﭽﯿﺪه و ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ‌زا دانست و افزود: شهروندانی ﻣﻲ ﺗﻮانند ﭘﺎﻳﺸﮕﺮی ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ، ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ و ﺑﻪ روز در حفاظت از محیط زیست ﺑﺎﺷند ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ از داﻧﺶ روز ﻣﺘﺄﺛﺮ ﺷﺪه و از ﻣﺠﺎل ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪی و ﻓﺮاﮔﻴﺮی ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮﺧﻮردار ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ایزدی با بیان اینکه ﻻزم اﺳﺖ به‌گونه‌ای عمل شود ﺗﺎ ﺗﻤﺎﻣﻲ گروه‌های مخاطبان عمده و اصلی ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ در ﻳﻚ فرآیند آﻣﻮزﺷﻲ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ و آﻳﻨﺪه‌ﻧﮕﺮ، داﻧﺶ و ﺳﻮاد ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺘﻲ ﺧﻮد را ارﺗﻘﺎء دﻫﻨﺪ، اهمیت ﺳﻮاد محیط زیست ﻛﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ رﻓﺘﺎر مثبت در راستای حفظ و نگهداشت محیط زیست شود را مهم و تأثیرگذار برشمرد.

وی  هدف از برگزاری این دوره دو روزه همراه با تور عکاسی و فیلمبرداری از تالاب های استان را بالا بردن سطح کیفی آثار شهروندان و هنرمندانی که در دومین جشنواره فیلم و عکس محیط زیست استان با موضوع تالاب ها و زیستگاه‌های آبی استان همدان شرکت کرده‌اند، دانست.

رئیس اداره آﻣﻮزش و پژوهش اداره کل حفاظت ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ استان همدان همچنین تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر، پیوند هنر و طبیعت از دریچه دوربین و ثبت موضوعات مختلف مرتبط با تالاب توسط هنرمندان و شهروندان عادی را از دیگر اهداف این دوره برشمرد.

وی موضوعاتی از قبیل آشنایی با زیستگاه‌های آبی پرندگان آبزی و کنارآبزی، ریخت‌شناسی علمی پرندگان آبزی و کنارآبزی، آشنایی با گونه‌های مختلف پرندگان آبزی و کنارآبزی، نحوه شناسایی پرندگان آبزی و کنارآبزی از طریق شکل ظاهری، عادات و رفتار، صدا و نحوه پرواز و همچنین آشنایی با ابزار و وسایل موجود به منظور شناسایی پرندگان آبزی و کنارابزی را از سرفصل‌های این دوره دو روزه وتور جانبی آن دانست.

رئیس اداره آﻣﻮزش و پژوهش اداره کل حفاظت ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: این دوره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و کارشناسان محیط طبیعی و مأموران اجرایی محیط زیست نیز از مخاطبان این دوره دو روزه مجازی و حضوری خواهند بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح