کد خبر : 168833
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 11:57
-

برگزاری نشست هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان

برگزاری نشست هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان

ایسنا/کرمان به مناسبت هفته پژوهش نشست “هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان” با محوریت توسعه نظم و امنیت عمومی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان، با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و فرماندهان نیروی انتظامی استان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست کوروش احمدیوسفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان،

برگزاری نشست هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان

ایسنا/کرمان به مناسبت هفته پژوهش نشست “هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌های استان کرمان” با محوریت توسعه نظم و امنیت عمومی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان، با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و فرماندهان نیروی انتظامی استان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست کوروش احمدیوسفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان، ضمن توضیح در خصوص فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیروی انتظامی بیان کرد: امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه سنگینی است که برعهده فرماندهی نیروی انتظامی گذاشته شده است.

وی در رابطه با محورهای تحولات پلیس پس از شکل گیری انقلاب اسلامی اظهار کرد: پلیس اسلامی، جامعه محور، دانش بنیان، در دسترس، رئوف و پویا، امین و مطالبه‌گر از مهم‌ترین محورهای تحولاتی پلیس در این برهه زمانی هستند.

در ادامه علیرضا محدثی زرندی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان، بیان کرد: اهمیت موضوع پژوهش بر همه روشن است و هر امر پژوهشی اگر نتیجه خوبی داشته باشد تأثیر خود را در جامعه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از ملزومات کار پژوهشی ارتباط بین جامعه و نهاد پژوهشی است؛ ما معمولا در دانشگاه به عنوان مجری سیاست‌گذاری تلاش می‌کنیم پژوهشگران را به سمت پژوهش کاربردی در جامعه سوق دهیم و اگر جامعه هم از این موضوع استقبال کند پژوهش به سرانجام می‌رسد. این جلسات با نیروی انتظامی هر ساله در این ایام برگزار می‌شود که نشان‌دهنده ارتباط مؤثر میان دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی است.

سپس علی محمودی نژاد، رئیس دانشگاه  صنعتی سیرجان، گفت: پژوهش و نوآوری اساسی‌ترین نیاز برای دستیابی به پیشرفت، توسعه، استقلال و رفاه یک کشور است. با شنیدن نام پلیس اولین چیزی که به ذهن می‌آید امنیت و اسایش است. رسیدن به امنیت و پیش‌بینی حرکت دشمنان و مجرمان راحت نیست و پلیس باید خود را با پیشرفت علم به روز کند.

علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد کرمان، اظهار کرد: برنامه حرکت ما در ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی براساس بیانیه گام دوم است که مقام معظم رهبری در اولین بند آن به علم و پژوهش اشاره کرده‌اند.

محمدعلی نوراللهی، رئیس دانشگاه بم نیز در این نشست گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در برنامه‌های پیشگیرانه از وقوع جرم داشته باشند. این موضوع می‌تواند ارتباط مؤثری میان دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی ایجاد کند ضمن اینکه برای تحقق این امر و پیاده‌سازی آن در جامعه حضور کارشناسان نیروی انتظامی در کنار پژوهشگران دانشگاهی ضروری است.

همچنین عباس توان، رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: پژوهش یافتن بهترین راه‌حل برای حل مشکلات است که پیدا کردن بهترین راه حل وظیفه پژوهشگر است. در قرآن نیز واژه‌های زیادی در رابطه با تفکر و تعقل آمده تا مسلمانان را به پژوهش دعوت کند.

وی با اشاره به اینکه مجرم نباید در فضای جامعه احساس آرامش کند، گفت: کنترل‌های غیررسمی و وظایف فرهنگی و اجتماعی با ترکیب علم و پژوهش ارتباط میان دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی را شکل داده و از وقوع جرم پیشگیری می‌کند. وظیفه اصلی ما این است که عواملی که سبب جرم می‌شود را در جامعه زشت نشان دهیم.

سپس اصغر مکارم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین اعضایی که در کنترل همه‌گیری شیوع ویروس کرونا همکاری داشت نیروی انتظامی بود که امیدواریم همواره این همدلی ادامه داشته باشد. نیروی انتظامی زمانی موفق است که در کنارش دانشگاه و حوزه‌های اجتماعی برای شناسایی مشکلات جامعه وجود داشته باشد.

وحید محمدی شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، در ادامه اظهار کرد: امنیت و سلامت دو نعمتی هستند که همواره مورد غفلت قرار می‌گیرند در حالی که این دو مقوله از نیازهای حیاتی جامعه هستند. نیروی انتظامی در ایجاد امنیت برای پزشکان و دانشجویان در راستای حرکت در راه توسعه پژوهش و فناور ی در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها بسیار خوب عمل کرده است.

همچنین حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با اشاره به مفید بودن این جلسات در جهت حل مسائل جامعه و ارتباط بیشتر میان نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها گفت: هر چه مشکلات جامعه کمتر شود باری که بر دوش حوزه علوم پزشکی است کاهش می‌یابد بنابراین ما از هرگونه همکاری با نیروی انتظامی استقبال می‌کنیم.

محمدعلی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با مروری بر شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت:مقالات پژوهشی استان کرمان در سال ۱۴۰۰ به ۳ هزار و ۹۳ مورد رسیده و هزینه‌ طرح‌های برون دانشگاهی استان تا آذرماه امسال بیش از ۳۴۵ میلیارد ریال است. آرامشی که اعضای هیئت علمی برای تحقیق و پژوهش دارند مدیون نیروی انتظامی است که در صورت نبود آن آموزش این کیفیت را نخواهد داشت.

جلائی، عضو شورای پژوهش نیروی انتظامی کرمان، بیان کرد: رویکرد این مجموعه به سمت فعالیت‌های پژوهشی است؛ همچنین با ظرفیتی که در دانشگاه‌های استان مشاهده می‌شود در این حوزه شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود. اندیشکده نیروی انتظامی در حد توان خود تلاش کرده تا ارتباطاتی با طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌های استان ایجاد کند اما هنوز هم ظرفیت‌های خالی وجود دارد.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی آمادگی همکاری با موضوعات پژوهشی مرتبط با این حوزه را دارد و امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد تا چالش‌ها و فرصت‌های بیشتری شناسایی شود.

محسن شمسی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان گفت: این دانشگاه ارتباط بسیار نزدیکی با نیروی انتظامی دارد و جای افتخار است که یک مرکز علمی کاربردی نیروی انتظامی نیز در کرمان وجود دارد که ارتباط نزدیک میان دانشجویان و نیروی انتظامی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح