کد خبر : 132808
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 21:27
-

برگزاری ۶۵ نمایشگاه در تبریز طی سال ۱۴۰۰

برگزاری ۶۵ نمایشگاه در تبریز طی سال ۱۴۰۰

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به برگزاری ۶۵ نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی تبریز در سال ۱۴۰۰، گفت: از این تعداد نمایشگاه، ۵۸ نمایشگاه بین المللی و تخصصی است، سال ۱۴۰۰ سعی می‌کنیم از شرکت کنندگان خارجی نیز برای حضور در نمایشگاه‌ها دعوت کنیم. حبیب ماهوتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با

برگزاری ۶۵ نمایشگاه در تبریز طی سال ۱۴۰۰

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به برگزاری ۶۵ نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی تبریز در سال ۱۴۰۰، گفت: از این تعداد نمایشگاه، ۵۸ نمایشگاه بین المللی و تخصصی است، سال ۱۴۰۰ سعی می‌کنیم از شرکت کنندگان خارجی نیز برای حضور در نمایشگاه‌ها دعوت کنیم.

حبیب ماهوتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که نمایشگاه بین المللی از سال ۶۸ آغاز به فعالیت کرده است، اظهار کرد: از سال ۷۰ و ۷۲ نمایشگاه را فعال کردیم و از آن زمان نمایشگاه‌های متعددی در این محل برگزار شده است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه‌ها محل تلاقی ارتباطات اقتصادی، تکنولوژی و پل ارتباطی تولید، صنعت و مردم است، گفت: قبل از شیوع کرونا برگزاری هیچ نمایشگاهی لغو نشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشترک کشور آذربایجان و تبریز طی ۷۰ سال گذشته، گفت: این نمایشگاه سال‌ها پیش برای اولین بار در نخجوان برگزار شد تمامی عکس‌ها و مستندات این نمایشگاه توسط فردی نگهداری می‌شود.

ماهوتی با بیان این‌که بیش از ۶۰۰ نمایشگاه موفق بین المللی و ملی در این نمایشگاه برگزار شده است، بیان کرد: برخی از نمایشگاه‌ها با شیوع کرونا در اواخر سال ۹۸ لغو شد ولی پس از مدتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به عنوان اولین نمایشگاه کشور، برگزاری نمایشگاه‌ها را آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۹، از ۶۵ نمایشگاه، حدود ۵۶ نمایشگاه در این نمایشگاه برگزار شد، هر چند در پایان سال ۹۸ چندین نمایشگاه به دلیل کرونا لغو شد و پول ثبت نام کنندگان را نیز عودت دادیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: بالای دو میلیارد تومان برای مواد ضدعفونی کننده جهت برگزاری نمایشگاه‌ها هزینه کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که در برگزاری نمایشگاه‌ها مورد بی مهری و کم لطفی برخی از مسئولان قرار گرفتیم، گفت: برگزاری هیچ نمایشگاهی به هیچ وجه متوقف نشد اما در برگزاری برخی از نمایشگاه‌ها اذیت شدیم و آنگونه که باید نتوانستیم به مردم خدمت کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که از برگزاری نمایشگاه سخن می‌گوییم همه از شیوع کرونا نگران می‌شوند در حالی وضعیت فعلی پاساژها و مجتمع‌های تجاری بازار بدتر از نمایشگاه است، هر چند ما امسال از برگزاری بسیاری از نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه چاپ، علی رغم ضرر مالی خودداری کردیم.

وی گفت: نمایشگاه مکانی اقتصادی و برای فروش است، اگر کالایی به فروش نمی رسد چرا باید در این مکان به فروش بگذاریم نمایشگاه دیداری نیست بلکه مکانی اقتصادی است.

خود تحریمی در داخل کشور بیشتر از تحریم خارجی است

 

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با انتقاد از این‌که خود تحریمی در داخل کشور بیشتر از تحریم خارجی است، گفت: اگر بتوانیم خودتحریمی‌ها را برداریم بیشتر می توانیم‌ پیشروی کنیم.

وی با بیان این‌که بیشتر به دنبال جذب کشورهای اروپایی در نمایشگاه‌ها هستیم، گفت: تکنولوژی‌های جدیدی در این کشورها ایجاد شده است که می‌توان با برقرای ارتباط، از تکنولوژی روز و ماشین آلات آن‌ها استفاده کرد، البته خودکفایی نیز در کشورمان با تولید و ابداع ماشین آلات جدید و تکنولوژی روز چشمگیر است.

وی ادامه داد: صادرات ماشین آلات کشور یکی از محصولات صادرات غیرنفتی کشور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ نفر در نمایشگاه، گفت: خوشبختانه نمایشگاه ما از نظر تعداد برگزاری و کیفیت پیشروی  سایر نمایشگاه‌های کشور است‌.

آماده‌ایم محوطه‌ی نمایشگاه را به طور رایگان در اختیار دستفروشان شهر قرار دهیم

 

وی با بیان این‌که آماده‌ایم تا محوطه‌ی نمایشگاه را به طور رایگان در اختیار دستفروشان شهر قرار دهیم، گفت: متاسفانه موضوع ارائه‌ی غرفه برای ساماندهی دستفروشان شهر پیشنهاد کرده‌ایم ولی تاکنون کسی پیگیری نکرده است، در قبال این اقدام هیچ ریالی از دستفروشان اخذ نمی‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه تبریز بیان کرد: برخی با برگزاری نمایشگاه در شرایط کرونایی مخالف هستند، چطور  برگزاری نمایشگاه را منشا کرونا می‌دانند ولی تجمعات مردم برای خرید در بازار را نمی‌توانند کنترل کنند، آیا کرونای نمایشگاه ویژگی خاصی دارد؟

وی با بیان این‌که امسال بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها زیر ۵۰ درصد بود، گفت:  برگزاری نمایشگاه‌ها به خوبی برگزار شد هرچند از نظر کمی تعداد غرفه‌ها کم بود ولی شرکت کنندگان اظهار رضایت می‌کردند.

وی با بیان این‌که از اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۱۴ میلیارد تومان ضرر مالی داشته‌ایم، اظهار کرد: حق و حقوق کارمندان نمایشگاه به طور کامل پرداخت شده است همچنین بیمه و مالیات خود و حتی مالیات اضافی تحمیل شده به نمایشگاه را پرداخت کردیم‌.

ماهوتی با بیان این‌که هیچ بودجه‌ای از سوی دولت به ما اختصاص داده نمی‌شود، گفت: تاکنون حتی ریالی حمایت از سوی دولت به نمایشگاه نشده است، خوشبختانه هیچ بدهی از بابت بیمه و بانک نداریم.

وی با انتقاد از خودتحریمی‌های وطنی که قبل اعمال تحریم آمریکایی‌ها دست با کار می‌شوند، گفت: متاسفانه برخی در داخل کشور زودتر از آمریکا خودتحریمی می‌کنند؛ چرا اکنون باید محتاج مرغ و گوشت برزیل و سایر کشورهای خارجی شویم.

وی افزود: متاسفانه همه چیز تقصیر خودمان است زمانی که از تولید داخلی حمایت نمی‌شود نتیجه‌اش ورشکستگی واحد تولیدی می‌شود، اکنون کارمندی استخدام کردم که خود قبلا کارخانه دار بود، چرا باید واحدهای تولیدی ورشکسته شوند که اکنون صاحبان آن به دنبال کار باشند.

ماهوتی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه در باکو، گفت:   با توجه به این‌که اکنون قره باغ در حال بازسازی است نباید بازار این منطقه را از لحاظ مصالح ساختمانی از دست دهیم‌، می‌توان نمایشگاه‌هایی در قره باغ برگزار کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح