کد خبر : 106200
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 14:52
-

بزرگداشت سالگرد شهادت حجت‌الاسلام انصاری و یادبود مرحوم اکبر قولی

بزرگداشت سالگرد شهادت حجت‌الاسلام انصاری و یادبود مرحوم اکبر قولی

مراسم یادبود سومین روز درگذشت جانباز فداکار دفاع مقدس، مرحوم اکبر قولی و هشتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری از سوی رایزنی فرهنگی ایران در لبنان برگزار شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم یادبود سومین روز درگذشت جانباز فداکار دفاع مقدس، مرحوم اکبر قولی، معاون توسعه

بزرگداشت سالگرد شهادت حجت‌الاسلام انصاری و یادبود مرحوم اکبر قولی

مراسم یادبود سومین روز درگذشت جانباز فداکار دفاع مقدس، مرحوم اکبر قولی و هشتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری از سوی رایزنی فرهنگی ایران در لبنان برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم یادبود سومین روز درگذشت جانباز فداکار دفاع مقدس، مرحوم اکبر قولی، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هشتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی اسبق کشورمان در لبنان که در 28 آبان 1392 بر اثر دو حمله تروریستی تکفیری‌ها همراه با 25 نفر در بیروت به شهادت رسید، از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) لبنان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محمد جلال فیروزنیا، سفیر و عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، اعضای سفارت، رایزنی و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد، سخنرانان به تشریح ویژگی‌های این دو فعال عرصه فرهنگی کشورمان سخن گفتند.

خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان اظهار کرد: مراسم امشب به یاد دو پیرو صدیق اهل‌بیت(ع) و دو یار انقلاب اسلامی و دو پیام‌آور راستین فرهنگ و اندیشه‌های والای کشورمان است.

وی افزود: شهید انصاری و زنده‌ یار قولی، با یکدیگر، هم‌رزم، هم‌کار، هم‌فکر و هم‌راه بوده‌اند. آن دو برای نزدیک شدن به پروردگاشان و ورود به بهشت برین با هم مسابقه گذاشته بودند، شهید انصاری هشت سال پیش به شهادت رسید و مرحوم اکبر قولی با تحمل رنج‌های حاصل از جراحت جانبازی‌اش، سه روز پیش به او پیوست.

خامه‌یار ادامه داد: گرچه او قبل از نیل به افتخار جانبازی، یک بار هم بر اثر موج انفجار از هوش رفته بود و پیکرش با شهدا به پشت جبهه انتقال داده بود و … شهید شده بود، اما در دفاع از میهن و صیانت از آرمان‌هایش در عملیات بعدی پای خود را از دست داد و 30 سال پیش آن را در بهشت جا گذاشته بود.

وی در ادامه سخنانش، مطرح کرد: شهید انصاری برای لقاء الله، سخت عجله داشت و در یک قرار مشترک با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر اسبق کشورمان در لبنان را جا گذاشت و به شهادت رسید. اما،‌ رکن‌آبادی پس از مدتی از سکوی حج و از مشعر الحرام به او پیوست و به شهادت رسید.

خامه‌یار این دو یار را زَین و زیبنده مکتب امام صادق(ع) دانست و آنان را مصداق زنده، «کونوا دعاة للناس بغیر ألسنتکم» – با عملتان مردم را به حق دعوت کنید نه بازبانتان – برشمرد.

وی همچنین، افزود: شهید انصاری و زنده یاد قولی در زندگی‌شان هیچگاه مطالبه‌گر نبودند و منتی بر کسی نداشتند، تواضع، فروتنی و بی‌ادعایی‌شان زبانزد همگان بود، آنان دیندارانی صادق، انقلابیونی مقاوم، خوش‌رفتار، نیک‌پندار و پاک سرشت و خوش‌خو و برای همه خیرخواه بودند.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان فعالیت‌ها و نقش آنان در عرصه تبلیغ رسالات الهی، اندیشه‌های تابناک انقلاب اسلامی و فرهنگ والای ایران‌زمین را برشمرد.

سخنران بعدی مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیة واحد لبنان و سوریه بود. وی با نقل حدیثی از امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق گفت: ما نمی‌دانیم که در آخرت از چه ماده‌ای سؤال خواهد شد ولی خداوند تبارک و تعالی این را می‌داند و در تلفیق این دعا به این نتیجه می‌رسیم که خدایا من از تو درخواستی دارم اون رزقم است و رزق صرفاً مال دنیا نیست بلکه رزق اصلی توفیقاتی است که در خدمت انسان پیدا می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در محضر شهدا هستیم؛ شهید انصاری و شهید رکن آبادی و مرحوم قولی که همه این‌ها کسانی بودند که افتخار خدمتگذاری داشتند و رزق آنها یکی شهادت در بیروت، یکی شهادت در منی دیگری مجروحیت در جبهه‌ها و قطع شدن پا، اینها رزق‌هایی است که خدواند برای این عزیزان مقدر کرده است و رزقی که برای همه ما مقدر است، خدمتگزاری است و ما نمی‌دانیم رزق ما در کجا می‌تواند تحقق پیدا کند و در کجا مؤثرتر می‌توان باشد ولی خداوند تبارک و تعالی می‌داند ما را چگونه به کار بگیرد تا عاقبت ما بخیر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر یادآور شد: شهید گرچه عند الله یرزقون است ولی خود شهادت هم رزق است، اون خدمتی که کرده می‌شود تا ختم به شهادت شود، خودش نیز رزق است و همه این رزق‌ها درست خداست و انچه خداوند تبارک و تعالی در فردای قیامت از ما خواهد خواست نسبت به آنچه که به عنوان رزق به ما عنایت کرده است و ما در چه مسیری این رزق را بکار برده‌ایم.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح