کد خبر : 126486
تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 15:21
-

بلایا قابل پیش‌بینی نیستند اما قابل پیشگیری هستند

بلایا قابل پیش‌بینی نیستند اما قابل پیشگیری هستند

امام جمعه کرج گفت: به فرزندان خود آموزش دهید با طبیعت مهربان باشند. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه نهم فروردین کرج اظهار کرد: پیروزی‌های اخیر سوریه و تحولاتی که در منطقه رخ داده باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است. وی ادامه داد: آمریکا طی این

امام جمعه کرج گفت: به فرزندان خود آموزش دهید با طبیعت مهربان باشند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه نهم فروردین کرج اظهار کرد: پیروزی‌های اخیر سوریه و تحولاتی که در منطقه رخ داده باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است.

وی ادامه داد: آمریکا طی این مدت با زیرپا گذاشتن قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به کمک رژیم اشغالگر قدس آمده است.

وی افزود: آمریکا با این اقدام خود حقوق مردم جهان اسلام را نادیده گرفته است و به واقع به تبع آن محبوبیت جهانی خود را نیز از دست داده است.

وی اظهار کرد: آمریکا به دنبال این است که مشکلات فراوان داخلی خود را با این ترفندها جبران کند و امروز تنها راه پیروزی در برابر این اقدامات آنها مقاومت مسلمانان است که به خوبی در حال انجام است.

وی   ادامه داد: باید در مقابل آمریکا ایستادگی شود وگرنه بازهم ترفند دیگری به کار می بندد.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بروز سیلاب طی روزهای گذشته در برخی نقاط کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سیل که از حوادث طبیعی است سبب ناراحتی ملت شده است.

وی توضیح داد: در برخی روایات بیان شده اگر کسی به بلا گرفتار نشود دچار غضب است و در این احوال نباید خدا را فراموش کرد.

حسینی همدانی افزود: اما گاهی بروز این بلایا به نتیجه عملکرد خود ما باز می‌گردد اینکه بر خلاف قوانین الهی کار بکنیم و یا طبیعت را دستکاری کنیم باید منتظر بلا باشیم، اینکه به مهندسی ژنتیک در حیوان و گیاه خلأ وارد و آن را دستکاری می کنیم باید منتشر عواقب آن باشیم.

امام جمعه کرج گفت: در صورتی که در جنگل و مراتع دستکاری شود و جایگزین مناسبی نیز برای آن پیدا نکنیم، سبب نارضایتی مردم شده و آنها را ناامید می کنیم، هر اتفاقی که رخ می دهد نتیجه یک سری اقدامات است، بلایا قابل پیش بینی نیستند اما قابل پیشگیری هستند.

این مسئول در ادامه افزود: در برخی کشورهای غربی سیل هایی به مراتب مخوف تر و سنگین تر از سیل های چند روز گذشته در کشورمان رخ داده، اما هر چه در کشور ما رخ می دهد مستمسک عده‌ای مگس صفت می‌شود که اسلام، اهل بیت و انقلاب را زیر سوال ببرند.

وی اضافه کرد: کم کاری‌ها را نفی نمی‌کنیم اما همه چیز باید متعادل باشد، اینکه از قبل باید زیر ساخت‌ها درست و برنامه ریزی صورت بگیرد حرف درستی است اما نباید همه چیز را نیز زیر سوال برد .

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه 11 پایگاه از البرز در گلستان و مناطق شمالی مستقر شده اظهار داشت: استان البرز در این شرایط با هدف جلوگیری از بروز سیلاب در استان در آماده باش کامل بود تا غافلگیر نشوند .

این مسئول ادامه داد: نباید از این موضوع نیز غافل شد که استان ما نیز آسیب پذیر است، در برخی موارد شنیده شده که تخلف‌هایی در حوزه زیر ساختی در البرز صورت گرفته که باید برطرف شود.

امام جمعه کرج گفت: انتظار ما از دستگاه قضا این است که به صورت جدی در این خصوص پیگیری کند، مردم و مسئولان نیز هوشیار باشندد تا تخلفی صورت نگیرد، اقدامات مفیدی در حوزه آبخیزداری در استان صورت گرفته اما کافی نیست و طبق تفاهم نامه با دولت پیش نرفته و نیاز است که اقدامات بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و گفت: در این روز بزرگ ملت ایران به صورت خودجوش و یکپارچه پای صندوق‌های رای آمدند و به جمهوری اسلامی آری گفتند.

حسینی همدانی در ادامه به 13 فروردین روز طبیعت اشاره و خاطر نشان کرد: روز طبیعت روز تشکر از خدا است، از این روز به جای اینکه خرافات را که 13 فروردین نحس است را بیان کنید به فرزندان خود آموزش دهید که با طبیعت مهربان باشند.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح