کد خبر : 98191
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 19:46
-

بهینه‌سازی سازه‌ها در کشور با یک فناوری بومی

بهینه‌سازی سازه‌ها در کشور با یک فناوری بومی

عکس دریافتی و تزیینی است استفاده از فناوری بومی برای طراحی سازه‌های کوپ و صنعتی، مسیر رشد و توسعه سازه‌های ساختمانی و صنعتی بهینه را هموار کرد. به گزارش ایسنا، محمدحسین غفاری، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت ما برای نخستین بار با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، پردازش موازی و رایانش ابری، به

بهینه‌سازی سازه‌ها در کشور با یک فناوری بومی
عکس دریافتی و تزیینی است

استفاده از فناوری بومی برای طراحی سازه‌های کوپ و صنعتی، مسیر رشد و توسعه سازه‌های ساختمانی و صنعتی بهینه را هموار کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین غفاری، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت ما برای نخستین بار با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، پردازش موازی و رایانش ابری، به ارائه خدمات طراحی و بهینه سازی سازه‎‌ها در ایران می‌پردازد.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های بالای مصالح ساختمانی و رشد ساخت‌وسازها، استفاده از فناوری‌های هوشمند برای بهینه‌سازی سازه، اهمیت بالایی دارد؛ ضمن آن‌که با کاهش مصرف مصالح و زمان، به صورت غیرمستقیم میلیون‌ها شغل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: آورده‌ای که خدمات این شرکت برای کارفرما رقم می‌زند، صرفه جویی در مصرف مواد اولیه و هزینه‌های سازه است. این شیوه در طراحی و بهینه‌سازی سازه‌های فلزی و بتنی از جمله ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، بلند مرتبه، صنعتی، سوله‌های دهانه وسیع، سازه‌های خاص در صنایع فولاد، نفت، گاز و پتروشیمــی و … کاربرد دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این نرم‌افزارها در دنیا نیز نوظهور هستند و به تازگی مورد استقبال قرار گرفته‌اند، درباره بهینه‌سازی سازه غیر ساختمانی همچون سازه‌های صنعتی و سوله سبک نیز مورد مشابهی مشاهده نشده است. فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان، به دنبال بهینه‌سازی سوله‌ها و استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن طرح بهینه هستند.

غفاری در ادامه یادآور شد: اکنون به صورت مستقیم 26 نفر از فارغ التحصیلان برترین دانشگاه‌های ایران مشغول به فعالیت در شرکت هستند و با توجه به این‌که خدمات ما آورده‌های میلیونی و بعضاً میلیاردی را در صنعت ساختمان برای کارفرمایان رقم می‌زند، این مورد سبب تمایل کارفرمایان بخش دولتی و خصوصی به احداث سازه‌های ساختمانی و صنعتی بهینه با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع سبب اشتغال‌زایی اقشار مختلفی که در حوزه ساختمان فعال هستند، می‌شود. با هزینه‌های بالای مصالح ساخت وساز، صنعت هوشمند ساختمان با بهره‌گیری از این فناوری رشد خوبی داشته و در صورت توسعه، به صورت غیرمستقیم میلیون‌ها شغل ایجاد می‌شود.

غفاری، درباره نیاز تخمینی کشور به این فناوری گفت: طبیعتا این نیاز در کشور ایران با توجه به حجم بالای ساخت‌وساز، انبوه سازی و ذات مهندسی این کشور بسیار بالاست و اجازه هدر رفت سرمایه‌های ملی کشور را نمی‌دهد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مهندسی در داخل و خارج از ایران، خدمات و محصولات ایران‌ساخت را در رفع نیازها توانمند دانست و گفت: بیش از 90 درصد مشتریان شرکت ما، اشخاص خصوصی و دیگر شرکت‌ها هستند و با وجود پیگیری‌های فراوان و حجم بالای انبوه‌سازی شرکت‌های دولتی، این خدمات در پروژه‌های دولتی جای خود را باز نکرده‌اند: موضوعی که در صورت تحقق می‌تواند حجم قابل توجه اشتغال و کاهش هزینه‌ها را به ارمغان بیاورد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح