کد خبر : 84972
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 19:35
-

بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی روز دنیا در ناحیه نورد سرد

بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی روز دنیا در ناحیه نورد سرد

ایسنا/اصفهان مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه از بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سرد این شرکت خبر داد. محسن استکی اظهار کرد: این روغن نورد یکی از استراتژیک‌ترین مواد مصرفی ناحیه نورد سرد است که انحصار تولید آن تنها در اختیار چند شرکت اروپایی و آمریکایی بوده و با

ایسنا/اصفهان مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه از بومی‌سازی روغن نورد با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سرد این شرکت خبر داد.

محسن استکی اظهار کرد: این روغن نورد یکی از استراتژیک‌ترین مواد مصرفی ناحیه نورد سرد است که انحصار تولید آن تنها در اختیار چند شرکت اروپایی و آمریکایی بوده و با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا و با تلاش متخصصان در شرکت فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است.

وی افزود: وظیفه اصلی خط نورد تاندم پیوسته کاهش ضخامت ورق ورودی به ضخامت خواسته‌شده مشتری است که یکی از مواد مصرفی استراتژیک مورداستفاده در خطوط نورد سرد برای این کار، روغن نورد است که با ترکیب با آب و با قابلیت امولسیون شدن و پاشش در هنگام نورد ورق توسط نازل‌های تعبیه‌شده در هر پنج قفسه نورد فرایند کاهش ضخامت و نورد ورق‌های فولادی را در دمای محیط ممکن می‌سازد.

مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این روغن دارای خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه‌ای است و در حقیقت روان‌کاری و خنک‌کاری و کاهش توان مصرفی (برق مصرفی) به‌منظور کاهش ضخامت‌های بالا را فراهم می‌آورد. همچنین المان‌های افزودنی به روغن نورد (Additives) موجب محافظت سطح ورق نورد شده و از خوردگی و اکسید شدن سطح ورق جلوگیری می‌کند و از طرفی با تمام تجهیزات خطوط نورد و به ‌خصوص آب‌بندها سازگاری دارد.

وی علت دیگر این رویکرد را افزایش کیفیت ورق‌های بدنه خودرو در پاسخ به درخواست خودروسازهای کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با انجام این فعالیت عدد تمیزی بیشتر در خط تاندم پیوسته حاصل شود.

مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: این روغن طبق رویه‌های پیش‌بینی‌شده که به‌منظور شناسایی تأمین‌کنندگان توانمند و تأیید کیفیت روغن مورد ادعای تأمین‌کنندگان داخلی است توسط کارشناسان فنی نورد سرد و آزمایشگاه فولاد مبارکه مورد بررسی‌های اولیه قرار گرفت و در این مسیر همکاری تنگاتنگ مدیریت خرید مواد مصرفی و همکارانشان به سرعت و کیفیت دست‌یابی به این مهم کمک شایانی کرد.

استکی با اشاره به روند تولید این روغن افزود: به دلیل حساسیت‌های کمی و کیفی موجود در خط تاندم و با توجه به شرایط روغن و تفاوت‌هایی که با روغن‌های قبلی داشت، لازم بود فعالیت‌های تعمیراتی و آماده‌سازی در قسمت‌های مختلف سیستم امولسیون و قفسه‌های تاندم میل انجام پذیرد که با تعریف پروژه‌های داخلی در خط و همچنین پروژه اصلاح محل جمع‌آوری امولسیون در زیر قفسه‌های نورد، این مهم در چند ماه آخر منتهی به سال ۱۳۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ با تلاش همکاران در خط تاندم انجام شد و مقدمات لازم به‌منظور امکان استفاده از این روغن فراهم شد و طی برنامه‌ریزی مشخص و با در نظر گرفتن ریسک‌های مربوطه و پیش‌بینی‌های لازم، از اواخر اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰، تست عملیاتی روغن ADT در تاندم آغاز شد و عملا در خردادماه جاری در خط تاندم استفاده و هم‌اکنون با گذشت بیش از یک ماه با تلاش همکاران در خط تاندم، نتیجه تست با  موفقیت همراه شد.

مدیر محصولات سرد فولاد مبارکه در ادامه  به نتایج استفاده از این روغن اشاره کرد و گفت: نتایج اولیه کیفی و فنی استفاده از روغن نورد ADT  با بهبود شرایط نورد  همراه بوده که با تمرکز بر تولید محصولات خاص و ویژه مانند ورق بدنه  خودرو، امید است با گذشت زمان و افزایش تجربه استفاده از این روغن در تاندم پنج قفسه‌ای  بتوان از ظرفیت‌های موجود در این نوع روغن، با تکنولوژی جدید، در جهت ارتقای پارامترهای کمی و کیفی در محصولات تاندم بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نتایج این موفقیت حاصل‌شده انعطاف‌پذیری بیشتر ناحیه نورد سرد در انتخاب نوع روغن نورد، بسته به نیاز عملیاتی خود است؛ چراکه خطوط نورد سرد فولاد مبارکه هم‌اکنون با وجود دو تأمین‌کننده و دو نوع روغن متفاوت و با ایجاد رقابت بین تأمین‌کنندگان و گریز از انحصار حتی در تولید داخلی روغن نورد، به شرایط پایدارتری ازنظر تأمین روغن و ارتقای پارامترهای فنی آن دست پیدا کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح