کد خبر : 82390
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 0:00
-

بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی خطر ساز شده است

بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی خطر ساز شده است

ایسنا/همدان امام جمعه تویسرکان گفت: بی تفاوتی به آسیب های اجتماعی و کم کاری در رابطه با انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر خطر ساز شده است. به گزارش ایسنا حجت الاسلام مرتضی موحدی چهارشنبه ۱۶تیر در نشست هم اندیشی امربه معروف و نهی از منکر تویسرکان، افزود: متأسفانه اکنون شاهد بی تفاوتی و

بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی خطر ساز شده است

ایسنا/همدان امام جمعه تویسرکان گفت: بی تفاوتی به آسیب های اجتماعی و کم کاری در رابطه با انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر خطر ساز شده است.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام مرتضی موحدی چهارشنبه ۱۶تیر در نشست هم اندیشی امربه معروف و نهی از منکر تویسرکان، افزود: متأسفانه اکنون شاهد بی تفاوتی و کم کاری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم که یکی از مهمترین آنها مقوله بدحجابی است.

وی بیان کرد: پدیده خسارت بار بی تفاوتی به پوشش های زننده و بدحجابی ها به گونه ای رواج یافته که سن فراگیری آن خیلی پایین آمده است.

امام جمعه تویسرکن تصریح کرد: بدون تردید گسترش بدحجابی و دیگر آسیب های اجتماعی علت و عواملی دارد که باید با فعالیت های اثرگذار فرهنگی و حل برخی مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی، کار را از ریشه اصلاح کرد.

وی متذکر شد: در عین حال نمی توان و نباید نسبت به گسترش بدحجابی در جامعه بی تفاوت بود و تذکر لسانی را به طور کلی کنار گذاشت چون در این صورت، آسیب های بزرگتر اجتماعی را به فرزندان خود هدیه می دهیم.

امام جمعه تویسرکان خواستار اجرای برنامه های کارشناسی شده و جذاب از سوی دستگاه های فرهنگی برای ترویج حجاب اسلامی و تعمیق آموزه های دینی شد و تأکید کرد: در زمینه پیشگیری و به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی و بر اساس اصل امربه معروف و نهی از منکر هم مسوولان و هم مردم وظیفه دارند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه برخوردهای صرفاً سلبی و متوسل شدن به اجبار و زور نمی تواند بدحجابی ها را در دراز مدت کمتر کند اما برخی تحرکات سازمان یافته با هدف ترویج بدحجابی و گسترش سبک زندگی غربی دیده می شود که دستگاه های مسوول باید با آنها بر اساس قانون برخورد قاطع داشته باشند.

امام جمعه تویسرکان غالب بانوان و جونان ایرانی را شخصیت هایی نجیب، شریف و دارای اعتقادات اصیل مذهبی دانست و افزود: برخی آسیب های اجتماعی مانند بدحجابی از روی نبودن آگاهی بخشی کافی و بی توجهی صورت می گیرد و هدفمند و سازماندهی شده نیستند.

وی تأکید کرد: فریضه امربه معروف و نهی از منکر مانند نماز یک واجب الهی است و ترک آن علاوه بر نافرمانی خدا، سبب ساز تبعات متعدد فردی و اجتماعی می شود.

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: علاوه بر عموم مردم، دستگاه های متولی امور فرهنگی وظیفه دارند از اهمال و کم کاری در زمینه احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر پرهیز کنند و برای افزایش دایره اثر گذاری آن برنامه های نوین و به روز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش روحیه بی تفاوتی و غیرت زدایی در جامعه از اهداف شوم و مسلم شبک زندگی غربی است که جامعه را به انحطاط می کشاند و باید با فعالیت های جذاب و اقناع کننده فرهنگی در مقبال آن ایستاد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح