کد خبر : 137800
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 21:29
-

تاثیر مدل واکنش تقاضا در بهینه‌سازی بازار انرژی

تاثیر مدل واکنش تقاضا در بهینه‌سازی بازار انرژی

یافته‌های یک تحقیق یک برنامه‌ بهینه که سود حاصل از عرضه برق را بیشینه و الگوی مصرف را نیز اصلاح می‌کند، به این منظور بهترین قیمت ها جستجو شده و رفتار مصرف‌کننده را پیش بینی می شود. این عمل توسط مدل واکنش تقاضا صورت می گیرد که یک تابع تقاضا بر حسب قیمت است. به

تاثیر مدل واکنش تقاضا در بهینه‌سازی بازار انرژی
یافته‌های یک تحقیق یک برنامه‌ بهینه که سود حاصل از عرضه برق را بیشینه و الگوی مصرف را نیز اصلاح می‌کند، به این منظور بهترین قیمت ها جستجو شده و رفتار مصرف‌کننده را پیش بینی می شود. این عمل توسط مدل واکنش تقاضا صورت می گیرد که یک تابع تقاضا بر حسب قیمت است.

به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، سیده رضوان نور الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق گرایش کنترل در پایان نامه خود به بررسی”بهینه سازی قیمت دهی زمان استفاده برای بازار انرژی با استفاده از مدل واکنش تقاضا “پرداخت.

مطابق این تحقیق با افزایش استفاده از انرژی و تجهیزات برقی مسائل و مشکلاتی به وجود آمده که مهندسان ناچار هستند راه حل های هوشمندانه ای برای رفع آنها اتخاذ کنند. تولیدکنندگان برق و توزیع کنندگان آن، باید باری که توسط مصرف‌کنندگان استفاده می شود، کنترل کنند و با برنامه های مختلف پیک بار سیستم را کاهش داده و قابلیت اطمینان شبکه را بالا ببرند. از طرفی هزینه های مربوط به تولید و توزیع برق باید به صورت بهینه جبران شود.

به همین منظور برنامه قیمت دهی زمان استفاده معرفی شده است. در این روش، 24 ساعت شبانه روز به سه بازه کم باری، میان باری و پرباری تقسیم می شود. برای هر کدام از بازه ها قیمتی جداگانه تعریف می شود. به طوری که برای ساعات پرباری قیمتی بالا، برای ساعات میان باری قیمتی متوسط و برای ساعات کم باری قیمتی کم در نظر گرفته می شود. درنتیجه مصرف‌کنندگان مقداری از مصرف بار خود را در ساعات پرباری به ساعات کم باری منتقل می کنند و در پی آن قابلیت اطمینان شبکه تولید و توزیع بهبود می یابد.

علاوه بر این در سال های اخیر بازار خرده فروشی برق و برنامه واکنش تقاضا مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. برخی از آنها در مورد مشارکت مشتریان در برنامه های مختلف پاسخ به تقاضا بحث کرده اند. در‌این تحقیق یک روش بلادرنگ (RTP) برای قیمت دهی خرده فروشان انرژی برق در ۲۴ ساعت شبانه روز آینده ارائه شده است. تمرکز این روش بر روی حداکثرسازی سود خرده فروش است.

یافته های این تحقیق نشان داد مسئله بهینه‌ سازی با استفاده از الگوریتم یادگیری تقویت حل شده است. همچنین یک مدل برای پیش بینی تقاضای مشتریان با در نظر گرفتن انواع مختلف مشتری پیشنهاد شده است که ضرایب و وزن های آن از داده های روزهای قبل در بازار انرژی واقعی انگلیس استخراج شده اند.

همچنین در این راستا به دنبال یافتن مدلی برای پیش بینی رفتار مصرف کنندگان به نسبت قیمت های ارائه شده و همچنین بیشینه کردن سود حاصل از فروش انرژی برای فروشندگان با در نظر گرفتن مزایای مصرف‌کننده و کاهش پیک بار در ساعات پرباری و در پی آن بالا رفتن قابلیت اطمینان شبکه است.

به گزارش ایسنا، این پایان نامه با راهنمایی مجید معظمی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح