کد خبر : 86273
تاریخ انتشار : جمعه 12 نوامبر 2021 - 1:10
-

تاکنون موردی از ابتلا به دلتا ویروس در کردستان مشاهده نشده است

تاکنون موردی از ابتلا به دلتا ویروس در کردستان مشاهده نشده است

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت ویروس دلتا در استان تأکید کرد: هنوز مشخص نیست که ویروس دلتا در استان کردستان وجود دارد یا نه اما این چیزی عجیبی نیست و دیر یا زود به استان ما هم می‌رسد. ابراهیم قادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیک پنجم کرونا

تاکنون موردی از ابتلا به دلتا ویروس در کردستان مشاهده نشده است

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت ویروس دلتا در استان تأکید کرد: هنوز مشخص نیست که ویروس دلتا در استان کردستان وجود دارد یا نه اما این چیزی عجیبی نیست و دیر یا زود به استان ما هم می‌رسد.

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیک پنجم کرونا در کردستان هنوز شروع نشده اما با توجه به شرایط سراسر استان و به ویژه دو شهرستان سنندج و مریوان در معرض خطر شروع پیک پنجم قرار دارند.

وی افزود: شهرستان دهگلان به دلیل آمار بالای بیماری در ردیف شهرستان‌های قرمز کشور قرار دارد و شهرستان‌های سنندج، قروه و کامیاران نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه این وضعیت نشان می‌دهد که کردستان در وضعیت شکننده بیماری قرار دارد، بیان کرد: استان کردستان به دلیل فعالیت کارگرانی در تهران، جنوب و سایر استان‌ها دارای مراودات بیشتری با سایر استان‌های کشور است و همین امر یکی از نگرانی‌های اصلی ماست.چرا که، ممکن است این افراد ناقل باشند و همین امر کردستان را در وضعیت خطر قرار داده است.

قادری با اشاره به وضعیت ویروس دلتا در استان تأکید کرد: هنوز مشخص نیست که ویروس دلتا در استان کردستان وجود دارد یا نه اما این چیزی عجیبی نیست و دیر یا زود به استان ما هم می‌رسد.

وی اعلام کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی با شناسایی سریع بیماران و قرنطینه کسانی که در معرض دلتا ویروس و بیماران مبتلا قرار داشته‌اند، سعی دارد تا پیک شدیدی از این بیماری در استان ایجاد نشود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به راهکارهای مقابله با این بیماری پرداخت و گفت: مهمانی‌های خانوادگی، تالارهای عروسی، غذا خوردن در رستوران‌ها به دلیل اینکه افراد از ماسک استفاده نمی‌کنند و فضا یک محیط بسته بوده و این اماکن مکان‌های برای انتقال بیماری هستند لذا باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با این بیمار مقابله کرد.

وی در ادامه به علائم بیماری دلتا و تفاوت‌های آن با بیماری‌های فصل گرما اشاره و بیان کرد: علائم این بیماری با سایر ویروس‌ها خیلی متفاوت نبوده فقط آبریزش بینی و علائم گوارشی در دلتا بیشتر از سایر ویروس‌هاست.

دکتر قادری افزود: چند جهش ویروس کرونا انواع علائم را از خود بروز داده‌اند لذا تب، خستگی، سوزش گلو، احساس بی حالی، لرز، سرفه هنوز مهم‌ترین علائمی هستند که باید به ان توجه کنند.

وی یادآور شد: ویروس دلتا هم سرایت پذیری نسبتا بالایی نسبت به سایر ویروس‌های کرونا داشته است و هم شدت بیماری بیشتر و هم مرگ‌ومیر بیشتری دارد اما  کسانی که واکسن کرونا زده‌اند؛ هرچند به طور کامل مقاوم نیستند ولی به طور خیلی خفیفی ممکن است ویروس دلتا را بگیرند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: کسانی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند هم به طور خیلی خفیفی به دلتا ویروس مبتلا می‌شوند اما امکان ابتلا به ویروس وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون موردی از مرگ و میر دلتا ویروس در کردستان مشاهده شده است، افزود: چون هنوز مورد دلتای در استان مشاهده نشده است نمی توان در مورد مرگ و میر اظهار نظری داشت ولی در کل مرگ و میر کرونا در استان هرچند یک مورد هم زیاد است اما به نسبت به پیک‌های قبلی مناسب‌تر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح