کد خبر : 185781
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 ژانویه 2022 - 16:12
-

تاکید سفیر کشورمان در بلغارستان بر جایگاه ایران در تامین امنیت منطقه و جهان

تاکید سفیر کشورمان در بلغارستان بر جایگاه ایران در تامین امنیت منطقه و جهان

به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان مراسم مجازی چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روز ملی کشورمان به صورت پخش زنده از طریق صفحات سفارت در فضای مجازی برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم که با نواختن سرود ملی آغاز شد، پیام تصویری وزیر امور خارجه کشورمان به

تاکید سفیر کشورمان در بلغارستان بر جایگاه ایران در تامین امنیت منطقه و جهان

به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان مراسم مجازی چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روز ملی کشورمان به صورت پخش زنده از طریق صفحات سفارت در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با نواختن سرود ملی آغاز شد، پیام تصویری وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی با زیرنویس بلغاری پخش شد.

سیدمحمد جواد رسولی سفیر کشورمان در بلغارستان ضمن تبریک این روز با شکوه به همه ایرانیان مقیم بلغارستان در پیامی بیان کرد: چهل و دو سال پیش در چنین ایامی یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های قرن بیستم به پیروزی رسید و موفق شد به پشتوانه نقش و حضور مردم در عرصه اجتماعی و سیاسی با رهبری امام خمینی (ره)، رژیم سلطنتی مستبد و وابسته به بیگانه را از صحنه سیاسی ایران حذف کند و نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را برای جامعه ایران به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: مردم و دولت ایران در بیش از چهار دهه گذشته با رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری و با وجود توطئه‌ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان با توسل به جنگ تحمیلی و تحریم و تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری، دستاوردهای علمی، اقتصادی و فناوری فراوانی را بنا به آمار و ارقام موسسات معتبر بین المللی بدست آورده است که حکایت از پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران به خصوص در عرصه علمی و فناوری دارد.

این دیپلمات کشورمان افزود: دولت و ملت ایران مفتخر است که در ۴۲ سال اخیر ثابت کرد آنجا که پای مذاکره مبتنی بر احترام متقابل و توافق شرافتمندانه در میان باشد، همواره به پیمان‌ها احترام گذاشته و به همه الزامات آن کاملا متعهد است و آنجا که با فشار ظالمانه حداکثری مواجه شود با مقاومت حداکثری و قهرمانانه، شکستی بی‌سابقه را بر بانیان تروریسم اقتصادی وارد می‌کند و آنجا که میهن عزیز و مصالح آن مورد تعدی و تجاوز قرار گیرد، با شجاعت و قاطعیتی بی‌نظیر، هیمنه دشمن را درهم می‌کوبد و به متجاوزان درسی فراموش ناشدنی می‌دهد.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه بی بدیل جمهوری اسلامی ایران در تامین ثبات و امنیت منطقه و جهان که با جانفشانی قهرمانانه در صف مقدم مبارزه با پدیده های شوم تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر و پرداخت بهای سنگین معنوی و مادی حاصل آمده، یاد و خاطره قهرمان ملی و فراملی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، شهید ژنرال قاسم سلیمانی و همه شهدایی که جان خود را در این ‌راه فدای تامین صلح و امنیت در منطقه و جهان کردند، گرامی داشت.

سفیر کشورمان در پایان با تأکید به بزرگداشت یکصدو بیست و پنجمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و بلغارستان در سال جاری میلادی اظهار داشت: در طول این سال ها همواره روابط دو کشور مسالمت آمیز و توام با احترام متقابل بوده و در طول سال گذشته علی رغم همه موانع و مشکلات موجود ناشی از تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا، روابط دو کشور توسعه یافته است. جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از موقعیت راهبردی جغرافیایی و منابع عظیم طبیعی و نیروی انسانی و بازار بزرگ، از ظرفیت بکر و بزرگی برای توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری در همه عرصه ها با جمهوری بلغارستان برخوردار است. بر این باورم که با همکاری یکدیگر می توانیم شاهد به فعلیت رسیدن روز افزون این ظرفیت ها در راستای منافع مردم دو کشور باشیم.

در ادامه این مراسم پولنداکوف، مدیرکل روابط دوجانبه وزارت خارجه بلغارستان و سفیر سابق بلغارستان در تهران ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری اسلامی ایران به همه ایرانیان و آرزوی سلامتی، موفقیت و سربلندی برای مردم ایران بیان کرد: این واقعه فرخنده به من فرصتی می دهد تا بر اهمیتی که بلغارستان به روابط سنتی دوستانه خود با ایران قائل است تأکید نمایم. رابطه مثال زدنی مبتنی بر احترام متقابل و همکاری عملی ما با پیوندهای دوستی بین دو کشور و دو ملت تقویت می شود.ما باید به تعامل فعالانه در روند ارتباط بین دو منطقه همسایه و وابسته به همدیگر در راستای منافع دو ملت ادامه دهیم.

وی همچنین در خصوص روابط میان ایران و اتحادیه اروپا اظهار امیدواری نمود تا با همکاری هم بتوانیم روابط بین اتحادیه اروپا و ایران را با استفاده از خرد، دیپلماسی و گفتگوی سازنده گسترش دهم.

وی در پایان گفت: سنت های عالی برقرار شده در طی 124 سال روابط دیپلماتیک بین بلغارستان و ایران و همچنین پتانسیل عظیم موجود برای همکاری در آینده، اطمینان من را تقویت می کند که در سال های آینده شاهد توسعه دو جانبه موفق خواهیم بود.

در ادامه این مراسم مجازی کلیپ هایی به زبان بلغاری در خصوص دستاورهای ایران بعد از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف و میراث فرهنگی و جاذبه های کشورمان به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح