کد خبر : 107479
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 20:04
-

تبیین استراتژی و گفتمان پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب در بمبئی

تبیین استراتژی و گفتمان پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب در بمبئی

به همت خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی، استراتژی و گفتمان پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب با حضور اندیشمندان دو کشور ایران و هند تبیین شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و با همکاری کانال جهانی وین و کانال

تبیین استراتژی و گفتمان پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب در بمبئی

به همت خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی، استراتژی و گفتمان پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب با حضور اندیشمندان دو کشور ایران و هند تبیین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و با همکاری کانال جهانی وین و کانال اینترنتی اس ان ان، کانال تلویزیونی علی تی وی، وبینار «تبیین استراتژی و گفتمان پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب» با حضور علی چگینی، سفیر و محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، علی اکبر ضیایی، مدیرکل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید تقی رضا عابدی، رئیس مؤسسه تنظیم جعفری و دبیر مجلس علمای هند، رفیع الدین ناصر، عضو هیأت علمی دانشکده مولانا آزاد شهر اورنگ آباد، خانم ملیکه میستری، استاد بازنشسته اقتصاد دانشکده پونا، حجج ‌اسلام میر اظهر حسین عابدی، عضو هیأت امنای اوقاف ایالت کارناتاکا (جنوب هند) و اختر عباس جان، مدیر حوزه علمیه ثقلین سطان پور ایالت اوتار پرادش در فضای مجازی زوم برگزار شد.

چگینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با اشاره به ویژگی‌های برتر انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) بنیان و با خون هزاران انسان مؤمن و هزاران جانباز این درخت تناور آبیاری شده است و روز به روز رشید تر و تنومندتر می‌شود که شاخه‌ها و برگ‌های آن آرام آرام به گیتی می‌رسد.

وی اضافه کرد: در حقیقت اساس انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و اساس اسلام نیز فرهنگ است که موضوع اسلام در درجه اول انسان است و انسان به عنوان یک موجود فرهنگی و متعالی و مدرن و در حال رشد است.

چگینی افزود: انسان با وجود همه مشکلاتی که دارد با عنایات خداوند متعال در یک بستر متعالی حرکت می‌کند. باید گفت که اساس دین ما همان جمله پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) است که می‌فرمایند: «إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق».

انقلاب اسلامی ایران بر پایه اسلام ناب محمدی شکل گرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید تقی رضا عابدی، رئیس مؤسسه تنظیم جعفری و دبیر مجلس علمای هند مطرح کرد: دین مبین اسلام از همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه بود و مشرکان با فشارها خواستار از بین بردن این دین آسمانی بودند و همواره تهدید می‌کردند که ظرف 40 روز آن را از بین خواهند برد، ولی خود آنها در همان چهل روز ایمان آوردند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) استوار شده و با مشکلات زیادی از سوی استکبار و قدرت‌های استعماری مواجه شده است و آنها برای نابودی انقلاب اسلامی دسیسه‌ها و توطئه‌هایی را طراحی و اجرا کردند ولی هیچ کدام موفق نشدند و هر روز شاهد افزایش خیل مشتاقان به این انقلاب بزرگ هستیم.

رئیس مؤسسه تنظیم جعفری و دبیر مجلس علمای هند گفت: اکنون چهل و اندی سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و دشمنان مایوس شده‌اند و به فضل خداوند سبحان شاهد موفقیت انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های فرهنگی و علمی هستیم.

رفیع الدین ناصر، عضو هیأت علمی دانشکده مولانا آزاد شهر اورنگ آباد نیز در سخنرانی خود، با اشاره به سفر خود به ایران عنوان کرد: در سفرم به ایران اسلامی از نزدیک شاهد بسیاری از موفقیت‌های انقلاب اسلامی بودم. جوانان انقلابی ایران زمین بدون اتکا به قدرت‌های استعماری کارهای بزرگی را انجام داده‌اند که برای بسیاری از کشورها امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها و مدارس ایران، دروس بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) و قوانین و دستورات اسلامی تدریس می‌شود.

رفیع الدین ناصر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: امروزه ایران اسلامی توانسته با وجود مشکلات بسیار زیادی به ویژه تحریم‌ها راه خود را انتخاب کند و به قله‌های موفقیت در بسیاری از رشته‌ها برسد و در بیانیه گام دوم که توسط رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی تدوین شده، شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نه تنها برای ایران بلکه برای کل جهان مطرح شده است که این مهم باعث شکل گیری یک امت واحده می‌شود.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین اختر عباس، مدیر حوزه علمیه ثقلین سلطان پور ایالت اوتار پرادش گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران افق‌های جدیدی در معادلات سیاسی جهان و نظام‌های سیاسی آن زمان مطرح شد. تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جهان به دو بلوک شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی‌بُرد، انقلاب اسلامی ایران با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش می‌رود و امیدواریم در چهل سال دوم شاهد باشیم که تمدن بزرگ اسلامی تمام جهان را فرا گیرد.

ضیایی، مدیرکل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم، بیان کرد: بر طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفتمان میان اساتید و متفکران پیرامون ایجاد امت اسلامی و تمدن نوین اسلامی در جهان بسیار مهم و حیاتی است.

وی گفت: در گام اول انقلاب اسلامی حمایت از نشر کتب و برگزاری برنامه‌های متعدد در زمینه‌های مختلف انجام پذیرفت و همه آنها با هدف معرفی و شناساندن انقلاب اسلامی به جوامع دیگر بود. علاوه بر آن مخالفت و مبارزه با افراط گرایی و مقابله با گروه‌های تکفیری به ویژه داعش بود. ما در حالی وارد مرحله دوم انقلاب اسلامی شدیم که همه همت خود را به کار بسته‌ایم تا تمدن نوین اسلامی را برپا کنیم.

ضیایی اذعان کرد: در مرحله دوم، روابط اخلاقی و ارزش‌های انسانی که در دین مبین اسلام آورده شده است، معیار قرار می‌گیرد.

 

خانم ملیکه میستری، استاد بازنشسته اقتصاد دانشکده پونا گفت: در سفرهای متعددم به ایران شاهد ارتقاء و پیشرفت ایران در زمینه‌های فرهنگی و علمی بودم. جوانان ایرانی با ابتکار و استفاده از ایده‌های خلاق روش‌های نوین علمی را دنبال کرده‌اند که همین امر باعث شده ایران اسلامی گام های خود را برای رسیدن به قله های موفقیت با ثبات بیشتر و بلند بردارد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین میر اظهر حسین عابدی، عضو هیأت امنای اوقاف ایالت کارناتاکا (جنوب هند) تأکید کرد:  انقلاب اسلامی به عنوان همانند درخت طیبه و تنومندی است که با نشاط هر روز جوانتر و سرسبزتر می‌شود.

آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی در سخنرانی خود، گفت: بر اساس آموزه‌های گام دوم انقلاب اسلامی و منویات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران (مدظله العالی) و سخنان اساتید و اندیشمندان اسلامی می‌تواند این مطالب را به دو بخش کلی تقسیم بندی کرد که در بخش اول آنهایی هستند که در مورد علوم و تکنولوژی است که در آن پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را یاد آور می‌شوند و عنوان می‌کنند که انقلاب اسلامی ایران با وجود مشکلات متعدد توانسته راه خود را ادامه داده و به قله‌های علوم مختلف برسد.

وی بیان کرد: دومین نکته در مورد معنویات و اخلاق است. آنها واقعیت عینی دین اسلام را مشاهده کردند و کلید واژه های دیگری از قبیل استقلال و آزادی، اقتصاد، سبک زندگی اسلامی، عزت ملی ، روابط خارجی، عدالت و مبارزه با فساد ، مدیریت جهادی و اقتدار نظام اسلامی ایران در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را تشریح کردند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح