کد خبر : 182813
تاریخ انتشار : شنبه 1 ژانویه 2022 - 18:19
-

تبیین پیام‌های حماسه ۹ دی ضروری است

تبیین پیام‌های حماسه ۹ دی ضروری است

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: ۹ دی یادآور حماسه‌ی بصیرت مردم ایران است چون فتنه ۸۸ خطرناک‌ترین تهدید برای ایران اسلامی بود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت یوم الله ۹ دی، اظهار کرد: در فرهنگ  دینی، اسلامی و قرآنی ما وظیفه داریم که ایام الله را  زنده نگاه داشته و یادآوری

تبیین پیام‌های حماسه ۹ دی ضروری است

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: ۹ دی یادآور حماسه‌ی بصیرت مردم ایران است چون فتنه ۸۸ خطرناک‌ترین تهدید برای ایران اسلامی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت یوم الله ۹ دی، اظهار کرد: در فرهنگ  دینی، اسلامی و قرآنی ما وظیفه داریم که ایام الله را  زنده نگاه داشته و یادآوری کنیم و تجربه تلخ  در صدر اسلام به ما یادآوری می‌کند که یوم الله غدیر خم اگر یادآوری می‌شد سرنوشت جهان اسلام به گونه دیگری رقم می‌خورد و بهتر از شرایط امروز بود و این تفرقه و انشقاقی که در جهان اسلامی صورت گرفته ناشی از همین عدم یادآوری ایام الله بوده است.

وی گفت: در عاشورای حسینی دلسوزان اهل بیت(ع) تلاش کردند با سرمایه گذاری از خون خودشان، ایام شهادت امام حسین(ع) و اربعین حسینی را زنده نگاه دارند و امروز به برکت عاشورای حسینی در سطح جهان نقش آفرین هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی، حماسه نهم دی ماه حماسه با عظمتی است، تصریح کرد: در بحران‌هایی که در طول عمر با برکت نظام انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی داشته‌ایم، خطر و تهدید هیچکدام به اندازه خطر فتنه  ۸۸ نیوده است، در جنگ تحمیلی ما با اتحاد و همدلی در برابر دشمن ایستادیم  و دشمنی دشمن را همه قبول داشتند و در برابر دشمن همه همراهی کردند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در جریان فتنه، اتحادی در بین دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی، وابستگان و نیروهای گوش به فرمان آنها و کسانی که فریب خوردند، برای براندازی نظام به‌وجود آمد، در این شرایط و در فتنه ۸۸، جایی نبود که حاکمیت از نیروی نظامی استفاده کرده تا امنیت را با قدرتی که دارد برقرار کند و بهترین تدبیر را مقام معظم رهبری را اعمال و نهضت تبیین را  راه اندازی کردند، آگاهی دادن و بصیرت افزایی در بین آحاد مردم و  دستور بازشماری آراء نقش مهمی در راستای آرام شدن فضا و مشخص شدن نقشه شوم دشمنان برای براندازی نظام اسلامی داشت.

کریمی‌تبار تصریح کرد: از برکت عاشورای حسینی، صف ضد انقلاب، منافقین و کسانی که به دنبال براندازی نظام بودند از کسانی که  دغدغه آنان رایشان بود، به هم خورد،  حرکت مردم به برکت نهضت امام حسین(ع) دشمن را زمین گیر کرد، صف ها را مشخص کرد، نیروهای که طرفدار نظام در صف فتنه گران بودند،  فهمیدند که فریب خورده‌اند، آزمون بسیار بزرگی برای خواص جامعه پیش آمد، خیلی‌ها لغزیدند و برخی هم که انتظار بود نقش خود را ایفا کنند، سکوت کردند و هیچگاه حاضر نشدند که واژه فتنه را به کار ببرند و محکوم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت:  واژه‌ای  که مقام معظم رهبری در عنوان فتنه به کار بردند و به دنبال آن، موضعی که مردم  در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، حماسه و تجربه ای بزرگ است که باید در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شود، آنانی که پای کار آمدند و هزینه دادند و کارکنان دولتی که به خاطر شرکت در راهپیمایی نهم دی، منزوی شدند، تاریخ انقلاب اسلامی باید اینها را ثبت کند.

وی ادامه داد: کسی که به خاطر انقلاب حاضر است جایگاه خود را به خاطر انقلاب اسلامی از دست دهد و آنهایی که این بلاها را بر سر نیروهای حزب اللهی آوردند، باید  بیوگرافی این افراد مشخص شود، افرادی که در درون نظام اسلامی علیه ولایت اقدام کردند و نباید آن عملکرد آنان به فراموشی سپرده شود، چادرها را از سر زنان کشیدند، عزارادان حسینی را کتک زدند  و خیمه ها را آتش زدند، کسانی که از جریان فتنه طرفداری کرده اند باید جریمه آنرا پرداخت کنند.

امام جمعه ایلام  تصریح کرد: آنچه آنها را بیچاره کرد این بود که مرز خود را با ضدانقلاب مشخص نکردند، ابراز برائت نکردند،لذا باید این روز زنده نگاه داشته شود و نسل جوان ما با این تاریخ آشنا شوند، طبیعتا چنین صحنه‌هایی در تاریخ انقلاب اسلامی ما تکرار خواهد شد که برای عبور از این فتنه های کور نیازمند بصیرت و ولایتمداری و حرکت در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

کریمی‌تبار در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی درس بسیار خوبی برای کسانی است که چشم امید به دشمن داشته و دارند، دشمن این است، طبیعتا جوانان ما باید دشمنی دشمن را در دل داشته باشد و تا زمانی که انتقام خون فرزند رشید اسلام و ایران از دشمن گرفته نشود باید داغ سنگین را دل داشت و مراسمات سالگرد و ایشان برگزار شود تا انتقام متناسب با عظمت حاج قاسم سلیمانی گرفته شود و این انتقام دور نخواهد بود.

وی گفت: حضرت فاطمه صدیقه(س) شهید دفاع از ولایت است و باید در ایام فاطمیه آن نقطه اساسی که مورد توجه قرار بگیرد بحث ولایت مداری است، این درس بزرگ ایام فاطمیه است که مردم ما باید پای خیمه ولایت تا دادن جان باشد و ولایتمداری نظام و انقلاب اسلامی را حفظ می کند و امید است با تمام توان برنامه های این ایام برگزار شود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: علامه مصباح از چهره هایی است که در تبیین فتنه و در روشنگری بدون از هراس از تخریب‌های  مظلومانه‌ای که شد، پای کار آمد و از ولایت دفاع کرد،  دانشمندی که دشمنان نتوانستند در برابر استدلال وی بایستند و دشمنان خارجی و جاهلان داخلی با تخریب و افترا تلاش کردند ایشان را از صحنه دور کنند، لذا گرامیداشت یاد و نام ایشان در راستای ولایت پذیری مردم ماست.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح