کد خبر : 114489
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 22:25
-

تحقق جهش تولید نیازمند همکاری سه قوه است

تحقق جهش تولید نیازمند همکاری سه قوه است

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه جهش تولید باید حرکتی تصاعدی ایجاد کند، خاطر نشان کرد: باید بخش خصوصی را با اقدامات تسهیل کننده و تشویق کننده حمایت کنیم و این مسیری است که به همکاری هر سه قوه نیاز دارد. عنایت‌الله رحیمی پنج‌شنبه ۱۴ فروردین در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سال

تحقق جهش تولید نیازمند همکاری سه قوه است

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه جهش تولید باید حرکتی تصاعدی ایجاد کند، خاطر نشان کرد: باید بخش خصوصی را با اقدامات تسهیل کننده و تشویق کننده حمایت کنیم و این مسیری است که به همکاری هر سه قوه نیاز دارد.

عنایت‌الله رحیمی پنج‌شنبه ۱۴ فروردین در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سال ۹۹، گفت: سال گذشته علیرغم تمام مشکلات و محدودیت‌ها، فرصت‌هایی ایجاد شد و در برخی شاخص‌ها مثل جذب سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال ۹۷ افزایش ۲۲۹ درصدی را شاهد بودیم.

رحیمی اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری خارجی از ۷۹ میلیون دلار در سال ۹۷ به ۱۸۹ میلیون دلار در سال ۹۸ رسید و طرح‌های سرمایه گذاری مذکور در بخش‌های صنعت و معدن ، انرژی‌های نو، گردشگری، کشاورزی وساختمان توسط سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، آلمان ، هلند ، اتریش ، قطر ، چین و غیره انجام گرفته و یا در دست انجام است.

او افزود: راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، آماده سازی بسته‌های سرمایه گذاری به ارزش ۲۸ میلیارد دلار و انعقاد تفاهم نامه های خارجی از جمله فعالیت‌های موثر بوده و در این زمینه در سال گذشته در کسب درآمد مالیاتی ۱۰۵ درصد افزایش و سایر درآمدها ۷۳ درصد رشد داشته ‌ایم و همچنین در صادرات به حجم ۳۷۴ هزار تن و با ارزش  ۴۰۸ میلیون دلار  چهل درصد افزایش و در واردات کالا با ارزش ۱۲۲ میلیون دلار افزایش ۱۹ درصدی داشته‌ایم.

استاندار فارس همچنین عنوان کرد: در حوزه اشتغال و شاخص‌های آن نیز در مقایسه با میانگین‌های کشوری در شرایط مطلوب تری قرار داریم.

رحیمی مقررات‌زدایی در حوزه سرمایه گذاری را از جمله اقدامات موثر در تسهیل شرایط اقتصادی استان عنوان کرد و افزود:  سال ۹۸ در نرخ تورم نسبت به کشوراز وضعیت خوبی برخوردار بودیم و در نسبت منابع به مصارف بانکی به سمت مثبت جهت سرمایه گذاری بانک‌ها در استان حرکت کرده‌ایم.

او با بیان اینکه در آمدهای بیمه استان  ۴۳ درصد رشد و پرداخت خسارات به میزان حدود ۲۰ درصد افزایش داشته، گفت: در راستای شفاف سازی حساب‌های دولتی، هفت هزار و دویست حساب دولتی استان به ۵۷۳ حساب  کاهش یافته همچنین از محل فروش اموال مازاد فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است.

استاندار فارس با اشاره به شرایط جهانی ناشی از شیوع بیماری  کرونا اظهار کرد: نیاز به اتاق فکری داریم تا با همکاری اساتید و صاحب نظران بخش خصوصی  به سمت تصمیم گیری علمی برویم و باید  برای تحقق این شعار مهم اقدامات تکمیلی انجام شود واز فرصت ایجاد شده برای استان بهره برداری لازم انجام شود.

رحیمی با تاکید بر لزوم  مدیریت و برنامه‌ ریزی‌ها برای کاهش مشکلات اقتصادی بعد از پایان بیماری کرونا، گفت: باید پیش‌بینی وضعیت  کسب و کار برای پساکرونا بشود و اقدامات لازم  برای حمایت  از آنان در نظر گرفته شود که در این خصوص لازم است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح