کد خبر : 106963
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 19:18
-

تحلیل بازار مسکن در این روزها در مناطق خوش نشین

تحلیل بازار مسکن در این روزها در مناطق خوش نشین

ایسنا/گیلان این روزها شاهد تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی هستیم که اپیدمی این ویروس، اقتصاد کشورها و بازارهای عرضه و تقاضا را در صنوف مختلف دگرگون کرده است. اصغر اکسیر، عضو هیأت مدیره مشاورین املاک آستارا، به نمایندگی از اتاق اصناف این شهرستان که با دارا بودن سه مرز زمینی، بندری و ریلی، نقش

تحلیل بازار مسکن در این روزها در مناطق خوش نشین

ایسنا/گیلان این روزها شاهد تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی هستیم که اپیدمی این ویروس، اقتصاد کشورها و بازارهای عرضه و تقاضا را در صنوف مختلف دگرگون کرده است.

اصغر اکسیر، عضو هیأت مدیره مشاورین املاک آستارا، به نمایندگی از اتاق اصناف این شهرستان که با دارا بودن سه مرز زمینی، بندری و ریلی، نقش بسزایی در اقتصاد شمال کشور و استان گیلان دارد و همیشه خرید و فروش املاک نیز در آن منطقه با فراز و فرود مواجه بوده، در این خصوص اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش مسکن و حتی اجاره را در منطقه به رکود مطلق کشانده است.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی، مردم رغبت به خرید و فروش مسکن نمی کنند، ادامه داد: در بحث اجاره هم مؤجرها در حالتی اجباری اقدام به تمدید اجاره نامه کرده و از تسویه حساب با مستأجرها پرهیز می کنند.

اکسیر در خصوص تأثیر کرونا بر وضعیت قیمت مسکن، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصالح ساختمانی گران است و پول نقد هم در دست مردم به حداقل رسیده و این دو عامل سبب شده است که قیمت مسکن در این روزها ثابت بماند.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی ۱۰ سال به بالا در واپسین روزهای سال ۱۳۹۸، توضیح داد: کاهش اقدام به ساخت و ساز از دیگر دلایلی است که واحدهای مسکونی قدیمی با قیمت های کاذب معامله شوند و خرید و فروش واحدهای نوساخت و پیش فروش واحدهای در دست احداث نیز به شدت کاهش یابد.

لیلی حسن نسب، از فعالان حوزه مسکن در گفت و گو با ایسنا با ابراز این عقیده که بازار مسکن به عنوان یکی از سود ده‌ترین بازارها برای سرمایه‌های سرگردان گفت: از اسفند ۹۸ به بعد شیوع ویروس کرونا، شرایط تازه ای را رقم زد و جلوی رونق بازار مسکن را گرفت.

وی به آمارها ثبت شده طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۹۸ اشاره کرد و یادآور شد: مردم در شرایط فعلی تمایل کمتری به خروج از خانه و بازدید از املاک مختلف دارند.

این فعال حوزه مسکن با اشاره به اینکه شیوع این ویروس، خرید و فروش واحدهای مسکونی و ویلایی را در مناطق خوش نشین و مهاجرپذیر، با سقوطی مواجه کرده است، توضیح داد: این روزها آگهی فروش ملک در مناطق شمالی از بندر آستارا تا بندر ترکمن و سایر مناطق ویلایی کشور، کمتر به چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: قیمت‌ این نوع واحدها، پس از پایان کرونا قابل تحلیل و استناد خواهد بود چرا که در حال حاضر فروشنده و خریدار در بازار حضور ندارند و حجم مراجعات به بنگاه، به صفر رسیده است و در هر صورت با توجه به وضعیت فعلی، به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت چشمگیری در این حوزه از بازار نخواهیم بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح