کد خبر : 209005
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آگوست 2023 - 2:28
-

تخمین قیمت میلگرد ساختمان یک طبقه

تخمین قیمت میلگرد ساختمان یک طبقه

اگر تجربه اجرای یک پروژه ساختمانی را داشته‌اید، با تخمین قیمت میلگرد برای پروژه، آشنا هستید. برآورد میزان مصالح مورد نیاز برای هر پروژه، در برآورد هزینه نهایی ساخت‌وساز، اهمیت بسیاری دارد. از آنجا که میلگرد از اجزای اصلی و پرکاربرد در صنعت ساختمان است، دغدغه بیشتری در مورد تخمین قیمت آن وجود دارد. اما

اگر تجربه اجرای یک پروژه ساختمانی را داشته‌اید، با تخمین قیمت میلگرد برای پروژه، آشنا هستید. برآورد میزان مصالح مورد نیاز برای هر پروژه، در برآورد هزینه نهایی ساخت‌وساز، اهمیت بسیاری دارد. از آنجا که میلگرد از اجزای اصلی و پرکاربرد در صنعت ساختمان است، دغدغه بیشتری در مورد تخمین قیمت آن وجود دارد. اما چگونه برآورد نسبتا دقیقی از قیمت میلگرد و تعداد مورد نیازمان داشته باشیم؟

محاسبه میلگرد موردنیاز برای ساختمان یک طبقه

محاسبه میلگرد مورد نیاز برای یک‌طبقه و تخمین قیمت میلگرد مورد نیاز ساختمان در سال جاری بر اساس نقشه آن سازه انجام می‌شود. چرا که نوع و سایز میلگردهای مورد نیاز از این طریق تعیین خواهد شد.

عوامل مؤثر در تخمین قیمت میلگرد برای ساختمان یک طبقه

برای شروع به‌کار پروژه نیازمند آن هستید تا بررسی اولیه‌ای از تمامی ابعاد آن داشته باشید. جالب است بدانید که به این عملیات ارزیابی در رشته مهندسی عمران، متره ساختمان گفته می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی درستی برای مصالح مورد نیاز و میزان آن‌ها داشته باشید.

در انتها محاسبات این امکان را فراهم خواهد کرد تا بودجه نهایی را به کارفرما اعلام کنید. یکی از مواردی که باید در مورد آن دقت به‌خرج دهید تخمین قیمت میلگرد است که وابستگی کامل به نوع میلگرد انتخابی شما دارد. در ادامه عواملی که در این تخمین نقش تعیین‌کننده‌ای را بازی می‌کنند، بررسی خواهیم کرد.

نوع ساختمان

نوع طراحی ساختمان در برآورد میزان میلگرد و هزینه نهایی آن تاثیرگذار است. اگر ساختمانی با طراحی ساده را برای پروژه در نظر دارید، احتمالا هزینه و تعداد میلگرد برای آن زیاد نخواهد بود. اما برای ساختمان‌هایی که طراحی خاص و پیچیده‌ای دارند، به‌دلیل موارد مربوط به ایمنی و زلزله، میلگرد بیشتری نیاز خواهد بود. این تفاوت‌ها به‌دلیل اصولی است که در بحث فونداسیون ساختمان در نظر گرفته می‌شود.

نوع خاک

ارزیابی نوع خاک منطقه‌ای که قرار است در آن ساخت‌وساز انجام شود، یکی دیگر از عوامل خواهد بود. اگر نوع خاک، استقامت کافی برای ساختمان موردنظر شما را نداشته باشد، تخمین قیمت میلگرد روند افزایشی خواهد داشت. علت این امر را در اصل جلوگیری از نشست سازه باید جستجو کرد.

هرچه ضعف مقاومت خاک بیشتر باشد، برای جلوگیری از نشست ساختمان، به تعداد میلگرد بیشتری نیاز دارید. این محاسبات توسط مهندسان عمران پروژه با تکنیک‌های متره ساختمان، انجام می‌شود.

نوع سقف

امروزه سقف‌های ساختمان تنوع بالایی در طراحی و مصالح به کار رفته دارند. این موضوع، بررسی مقاومت سقف‌ در مقابل تنش‌ها و زلزله را بسیار جدی کرده است. مثلا اگر سقف‌های وافل یا دال بتنی را با سقف تیرچه بلوک مقایسه کنید، تخمین قیمت میلگرد برای مورد دوم کمتر خواهد بود. چون مقاومت سقف‌های تیرچه بلوک بیشتر است، تعداد میلگرد کمتری نیز برای حفظ استحکام آن‌ها نیاز خواهد بود.

ارتفاع سقف

ارتفاع سقف هر طبقه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تعداد میلگرد مورد نیاز برای پروژه است. به تناسب افزایش ارتفاع سقف، به تعداد میلگرد بیشتری در واحد حجم نیاز دارید.

فاصله بین ستون‌ها

طول دهانه طبقه یا فاصله بین ستون‌ها بر تخمین قیمت انواع میلگرد مورد نیاز برای ساختمان تاثیر مهمی می‌گذارد. اگر سازه شما دهانه بلندی حدود 10 تا 12 متر دارد، برای هر مترمربع از آن به دو تا چهارکیلوگرم میلگرد نیاز خواهید داشت.

در بحث استحکام سازه‌های بتنی، استفاده از میلگرد حرف اول را می‌زند. به‌همین دلیل محاسبه و تخمین قیمت میلگرد موردنیاز در پروژه‌های ساخت‌وساز اهمیت به‌سزایی دارد. آشنایی با عوامل موثر در تعیین تعداد میلگرد برای هر پروژه، کمک شایانی در برآورد هزینه‌های پروژه به مهندسان خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آزمایشات طب کار بدو استخدام

نگین فارسی

علائم دفع سودا از بدن

داکت

خرید نهال

تشک دو نفره

خرید زانوبند زاپیامکس

اجاره خودرو

چوب پلاست

یدک کش در همدان

فایروال

همکاری در فروش

پلکسی

پلکسی خرید پلکسی گلاس

طراحی سایت فروشگاهی در قزوین

آموزش نحوه صدور و ثبت چک ضمانت از گروه حقوقی قرار

رپورتاژ آگهی

بانک کتاب

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت خرید پترولیوم کک

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

آراد برندینگ

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

دکتر علی پرند

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح