کد خبر : 89593
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 23:25
-

تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله برای توسعه اکتشاف

تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله برای توسعه اکتشاف

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضمن تاکید بر اینکه هدایت نقدینگی، دستیابی به اهداف بخش معدن و صنایع معدنی را تسریع خواهد کرد، در دیگر اظهارات خود اعلام کرد که برای تمرکز بیشتر روی بخش اکتشاف، برنامه راهبردی پنج ساله تدوین می شود. به گزارش ایسنا، وجیه‌الله

تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله برای توسعه اکتشاف

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضمن تاکید بر اینکه هدایت نقدینگی، دستیابی به اهداف بخش معدن و صنایع معدنی را تسریع خواهد کرد، در دیگر اظهارات خود اعلام کرد که برای تمرکز بیشتر روی بخش اکتشاف، برنامه راهبردی پنج ساله تدوین می شود.

به گزارش ایسنا، وجیه‌الله جعفری-رئیس هیات عامل ایمیدرو- در نشست کمیته راهبری اکتشاف، از جمله مباحث پایه‌ای در توسعه معدن و صنایع معدنی کشور را ایجاد اشتغال و تامین مواداولیه برای صنایع معدنی دانسته و گفت: در حال حاضر، بستر قانونی (وجود قانون معادن و آیین‌نامه‌ها) برای توسعه این بخش فراهم است اما مهم، اجرا کردن آن است. در این میان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با محوریت تخصصی، مسئولیت نظارت بر اجرا را دارد و ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ نیز در تامین منابع، نقش ایفا خواهند کرد. علاوه بر این وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در جایگاه حاکمیتی است. با این اقدام، علاوه بر افزایش بهره‌وری نهادهای ذی‌ربط، شرکت‌های بزرگ از نتایج حاصله، منتفع خواهند شد.

ضرورت تجمیع اطلاعات اکتشاف

وی با بیان اینکه از جمله مسائل اساسی در بخش معدن، مشخص شدن میزان ذخایر مطمئن و قطعی، محل ذخایر و چگونگی قابلیت دسترسی مواد معدنی است، تصریح کرد: اکنون اطلاعات اکتشافی وجود دارد اما بخشی از آن، وارد سایت کاداستر نشده است. اگر اطلاعات اکتشاف تجمیع و طبقه‌بندی شود، تکلیف نیز مشخص است و این فرآیند، در تصمیم‌گیری‌های کلان، تاثیر زیادی خواهد داشت.

جعفری ضمن اشاره به اینکه در برنامه راهبری اکتشاف، تقویت بخش خصوصی بایستی جزو سیاست‌های توسعه اکتشاف باشد، گفت: بخش خصوصی با توانمندی‌هایی از جمله تخصص نیروی انسانی و تامین تجهیزات، می‌تواند نقش قابل توجهی در برنامه اکتشاف داشته باشد. طبق مصوبه اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۰۰ میلیارد ریال از محل وجوه اداره شده به عنوان تسهیلات کم‌بهره به پیمانکاران حفاری برای نوسازی دستگاه‌های حفاری از طریق صندوق بیمه‌ سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی اعطا می‌شود.

انجام برنامه ریزی برای تولید اطلاعات پایه

در ادامه این نشست ویدئو کنفرانسی، علی اصغر زاده- مدیر اکتشاف ایمیدرو- نیز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه اکتشاف، اظهار کرد: برای تسریع در روند تولید، تجمیع و ارائه اطلاعات اکتشافی، همکاری‌های بین بخشی افزایش یافته و تاکنون جلسات مشترکی بین ایمیدرو با معاونت امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی انجام شده است.

وی افزود: نتیجه این جلسات مشترک، برنامه‌ریزی برای تولید اطلاعات پایه همچون ژئوفیزیک هوایی، تکمیل و توسعه فعالیت‌های اکتشافی با استفاده از ظرفیت‌های سازمان زمین‌شناسی در مساحت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع در قالب اولویت‌های اکتشافی در زون‌های ساختاری- متالوژنیکی بود. از دیگر اقدامات صورت گرفته، برگزاری جلسه توجیهی با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار پروژه مشترک و نیز تهیه پیش‌نویس توافق‌نامه سه جانبه معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو همراه با برنامه یکساله و پنج ساله بود.

بیش از مشکل نقدینگی، چالش هدایت نقدینگی داریم

وجیه‌الله جعفری در دیگر نشست امروز خود با هیات مدیره ایمیدرو (نشست پایش اقدامات و برنامه‌های شرکت توسعه معادن و فلزات)، ضمن تاکید بر هدایت نقدینگی، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته بیشتر از آنکه مشکل نقدینگی داشته باشیم، با چالش “هدایت نقدینگی” مواجه بوده‌ایم؛ به همین سبب باید این مهم را به عنوان یک راهبرد موثر در توسعه، مورد توجه قرار دهیم. شرکت توسعه و معادن فلزات در شمار شرکت‌های برتر ملی قرار دارد که با توجه به ظرفیت‌های آن، سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف می‌تواند دستاوردهای قابل توجهی برای این مجموعه و بخش معدن و صنایع معدنی داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انجام انجام عملیات ژئوفیزیک با سازمان‌های ذی‌ربط در اولویت برنامه‌های ایمیدرو قرار دارد، گفت: شرکت توسعه معادن و فلزات نیز می‌تواند با حمایت‌های ایمیدرو و شورای عالی معادن، با در اختیار گرفتن تعدادی از پهنه ها، در حوزه اکتشاف اثرگذار ظاهر شود. تهیه نقشه محدوده‌های امیدبخش، به عنوان یک راهبرد مورد توجه است.

 برنامه‌ریزی برای کسب سود ۱۴ هزار میلیارد تومانی طی امسال

در ادامه این نشست امیر حسین نادری-مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات- ضمن اشاره به مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های در حال پیشرفت که شرکت توسعه معادن و فلزات سرمایه‌گذاری آن بوده است، گفت: واحدهای گندله‌سازی و فولادسازی و افزایش خطوط کنسانتره شرکت گل‌گهر، خط کنسانتره‌سازی شرکت گهرزمین، گندله‌سازی چادرملو، طرح توسعه‌ای این شرکت‌ها به شمار می‌رود.

وی میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را سه میلیارد یورو (ارزی) و ۱۹ هزار میلیارد تومان(ریالی) اعلام کرد و گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس و آب شیرین‌کن بندرعباس، گندله‌سازی صبانور، واحدهای فولادسازی و آهن اسفنجی فولاد کردستان و کنسانتره‌سازی شرکت مواد معدنی شرق فولاد خراسان از دیگر طرح‌هایی است که در آن سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات در پایان اظهار کرد: میزان سودآوری شرکت در سال گذشته ۹۰۰۰ میلیارد تومان بوده و برنامه کسب سود ۱۴ هزار میلیارد تومانی شرکت طی سال جاری مورد توجه است.

ایمیدرو امروز (چهارشنبه) دو نشست پایش اقدامات و برنامه‌های شرکت توسعه معادن و فلزات را با حضور هیات مدیره خود و نشست کمیته راهبری اکتشاف را به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مسئولان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، صنایع ملی مس ایران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های معدنی، شرکت گل‌گهر و معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو برگزار کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح