کد خبر : 128014
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 19:22
-

تدوین قانون رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای روی میز بهزیستی

تدوین قانون رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای روی میز بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است گفت: در سال ۹۸ همکاران ما در اورژانس اجتماعی در مراکز مختلف به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خدمت رسانی کردند. به گزارش ایسنا، وحید قبادی‌دانا در آئین تقدیر از کارکنان اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در سراسر کشور

تدوین قانون رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای روی میز بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است گفت: در سال ۹۸ همکاران ما در اورژانس اجتماعی در مراکز مختلف به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خدمت رسانی کردند.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی‌دانا در آئین تقدیر از کارکنان اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در سراسر کشور بیان کرد: سازمان بهزیستی در گام دوم انقلاب با شعار شفافیت، تحول در خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در بستر خانواده فعالیت‌های خود را وارد فصل نوینی کرده است. باتوجه به رشد آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و دیگر مسائل، متاسفانه خشونت‌های خانگی همسر آزاری، کودک‌آزاری و خودکشی و مسائل این چنینی مواردی است که هرچند به نسبت تعداد خانواده‌های ایرانیان کل کشور ناچیز است، اما اگر یک مورد هم باشد برای ما اهمیت دارد و وظیفه داریم که در برابر آن اقدامات لازم را به صورت مداخلات به هنگام، تخصصی و حرفه‌ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مطلوب و انجام وظایف فوریت‌های اجتماعی نیاز است که بین دستگاه‌های مختلف تقسیم مسئولیت صورت گیرد، از موازی‌کاری پرهیز شود و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بتوانند به وظایف خود به درستی عمل کنند.

قبادی‌دانا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کارکنان اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی در خدمت خانواده‌ها و خط اول مواجهه با موضوعاتی همچون خشونت خانگی، همسرآزاری، کودک آزاری یا سالمندآزاری یا معلول آزاری هستند. مواردی که اقدام به خودکشی می‌شود با تماس با شماره ۱۲۳ همکاران ما در مراکز مداخله وارد عمل می‌شوند.

به گفته وی، در حال حاضر ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است و ۲۵۶ پایگاه و در ۳۱ استان خط تلفنی ۱۲۳ به صورت رایگان در خدمت شهروندان است.

قبادی دانا با اشاره به اینکه در سال ۹۸ همکاران ما در اورژانس اجتماعی در مراکز مختلف به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خدمت رسانی کردند، گفت: این تعداد در ۹ ماهه اول سال ۹۹ بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر از افرادی بوده که از خانواده‌ها طلب کمک از اورژانس اجتماعی کشور را داشتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ نفر از افراد مشغول فعالیت هستند، گفت: با تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوان وظایف اورژانس اجتماعی سنگین‌تر و مشخص‌تر شد، این هم فرصتی برای کشور و نیاز است که تقویت اورژانس اجتماعی برای اجرای صحیح قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: تشکیل پلیس اطفال گام مهمی در ارتباط با اجرایی و عملیاتی کردن این قانون بوده که امید است به نحو شایسته ادامه یابد. ارتقاء اورژانس اجتماعی از برنامه‌های مهم سازمان بوده است و تاکید ویژه وزیر بر ارتقاء و توسعه اورژانس اجتماعی ما را بر آن داشت که لایحه این موضوع را آماده کنیم.

قبادی دانا تصریح کرد: باتوجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت نیاز بود برای توسعه تشکیلات قانونی اورژانس اجتماعی اقدام شود که نیاز بود برای اعتبارات موردنیاز در ارائه خدمات فوری، در دسترس و تخصصی برای این موضوع اقدام شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه حدود ۲۳۶۲ نفر از افراد به صورت خرید خدمت در حال فعالیت هستند، یادآور شد: در قانون برنامه ششم توسعه قرار بود شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای اورژانس اجتماعی شوند؛ متاسفانه مراکزی که ایجاد شده‌اند (حدود ۱۶۰ مرکز) فاقد خودروی مناسب سازی شده برای اورژانس اجتماعی هستند و همچنین توسعه مراکز اورژانس اجتماعی براساس رصد میزان آسیب‌های اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد تا متناسب با شرایط توسعه پیدا کند.

 

تهیه و تدوین پیش نویس قانونی برای رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی

 

قبادی دانا افزود: یکی از محلهای آسیبها، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی است که تاکید ویژه‌ای بر رفع مشکلات بوده و ایجاد پایگاه‌های خدمات اجتماعی می‌تواند در این مناطق کمک بسزایی داشته باشد. بر این مبنا و برای رفع این مشکلات، طبق دستور وزیر رفاه همکاران ما دست به کار شدند و بعد از بررسیهای لازم، پیش نویس لایحه قانون ساختار تشکیلات و وظایف فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی را با مشورت کارشناسان و صاحب نظران دانشگاهی و فعالان حوزه اجتماعی تهیه و تدوین کردند که امروز برای تقدیم به دولت آماده شده است و پس از آن نیز با انجام کارهایی که باید صورت گیرد، برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که سامانه مدیریت فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی آماده رونمایی است. فعالیت‌های اورژانس اجتماعی از قالب کاغذی خارج می‌شود و از بدو تماس تا انتها برای ارجاعی که صورت می‌گیرد، قابل رصد است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح