کد خبر : 140832
تاریخ انتشار : جمعه 3 دسامبر 2021 - 20:48
-

تذکر ۱۰ عضو شورای شهر به شهردار مشهد/ تغییر نام خیابان «پیام» به «مهندس»

تذکر ۱۰ عضو شورای شهر به شهردار مشهد/ تغییر نام خیابان «پیام» به «مهندس»

ایسنا/خراسان رضوی امروز ۱۰ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع دفاع مناسب در کمیسیون ماده پنج از طرح‌های تفصیلی پیشنهادی و لوایح تایید شده شورای اسلامی شهر و تعیین تکلیف طرح‌های باقی‌مانده به محمدرضا کلائی، شهردار مشهد تذکر دادند. همچنین نام خیابان پیام حد فاصل بلوار ارشاد تا بلوار شهید دستغیب به نام “مهندس”

تذکر ۱۰ عضو شورای شهر به شهردار مشهد/ تغییر نام خیابان «پیام» به «مهندس»

ایسنا/خراسان رضوی امروز ۱۰ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع دفاع مناسب در کمیسیون ماده پنج از طرح‌های تفصیلی پیشنهادی و لوایح تایید شده شورای اسلامی شهر و تعیین تکلیف طرح‌های باقی‌مانده به محمدرضا کلائی، شهردار مشهد تذکر دادند. همچنین نام خیابان پیام حد فاصل بلوار ارشاد تا بلوار شهید دستغیب به نام “مهندس” تغییر پیدا کرد.

 امروز در ‌صدوبیست‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، دستورکار جلسه با تذکر اعضای شورای شهر به شهردار آغاز شد.

در ابتدای جلسه، ۱۰ نفر از اعضای شورا با موضوع دفاع مناسب در کمیسیون ماده پنج از طرح‌های تفصیلی پیشنهادی و لوایح تایید شده شورای اسلامی شهر و تعیین تکلیف طرح‌های باقی‌مانده به محمدرضا کلائی، شهردار مشهد تذکر دادند.

تغییر نام خیابان پیام مشهد به نام «مهندس»

طرح تغییر نام خیابان پیام، حدفاصل بلوار ارشاد تا بلوار شهید دستغیب به نام خیابان مهندس که به مناسبت روز مهندس هفته گذشته به شورای شهر آمد و دوباره بازگشت داده شده بود، امروز به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید که براساس آن نام خیابان پیام حد فاصل بلوار ارشاد تا بلوار شهید دستغیب به نام «مهندس» تغییر پیدا کرد.

اصلاح مصوبه خیرین شهریار به منظور ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران 

همچنین اصلاح مصوبه خیرین شهریار به منظور ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران (مرکز اجتماعی حرفه آموزی) توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید که براساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا مستند به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری و مصوبه اصلاحی خیرین شهریار به منظور ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران (مرکز اجتماعی حرفه آموزی) توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با مشارکت خیّر شهر یار، نسبت به واگذاری حق انتفاع یک قطعه زمین با حفظ مالکیت شهرداری واقع در محدوده هدف بازآفرینی شهری در شهرک شهید رجایی به مساحت تقریبی ۴۰۰۰ مترمربع با کاربری مسکونی و پروانه ساختمانی رایگان در حد ضابطه، به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی مطابق تفاهم‌نامه با رعایت شروطی اقدام کند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی بایستی، حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان تحویل زمین، نسبت به ارائه نقشه‌های اجرایی طرح به شهرداری و حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ ارائه نقشه‌ها، نسبت به دریافت پروانه، ساخت و اتمام پروژه و بهره‌برداری از آن اقدام کند. مرکز این مصوبه در دو بلوک ۲۰۰۰ متر مربعی (جمعاً ۴۰۰۰ متر مربع) احداث خواهد شد. درصورتی که فاز اول ظرف مدت یک سال از تاریخ تحویل زمین به اتمام نرسد یا فاز دوم ظرف همین مدت شروع نشده باشد، در اجرای تبصره ۴ بند ۴ مصوبه اصلاحی خیرین شهریار، موضوع جهت تعیین تکلیف عرصه بلوک دوم، به ستاد خیرین شهر یار ارجاع می‌شود.

همچنین بهره‌برداری از زمین و ساختمان احداثی، صرفا به عنوان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران به منظور مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنین محلی به صورت رایگان است و تغییر نوع بهره‌برداری یا واگذاری زمین و ساختمان مذکور به غیر ممنوع است. مدت حق انتفاع موضوع این مصوبه حداکثر ۹۹ سال و در صورت تخریب بنا نیز، حق انتفاع زایل می‌شود.

براساس این مصوبه شهرداری مشهد مجاز است پس از شروع بهره‌برداری، نسبت به معرفی آموزش پذیران تا سقف ۲۰ درصد از ظرفیت مرکز موضوع این مصوبه اقدام کند. شهرداری مشهد باید نسبت به اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج در خصوص تغییر کاربری زمین از مسکونی به آموزشی ظرف مدت ۶ ماه اقدام کند.  همچنین شهرداری مشهد مکلف است، در متن قرارداد واگذاری حق انتفاع شرط کند که در صورت نقض هر یک از تعهدات موضوع این مصوبه، زمین واگذار شده با رعایت تبصره ۴ بند ۴ مصوبه اصلاحی خیرین شهر یار، مسترد شده و هیچ ادعا و مطالبه‌ای پذیرفته نخواهد شد و در صورت وجود اعیانی، با تأیید شورای اسلامی شهر نسبت به آن تصمیم گیری می‌شود.

لایحه قرارداد تهیه مصالح و اجرای عملیات ساختمانی پروژه حریر

لایحه قرارداد تهیه مصالح و اجرای عملیات ساختمانی پروژه حریر با قید دو فوریت به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید که به استناد بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات و در راستای اجرای بند هفت مصوبه قرارداد تهیه مصالح و اجرای عملیات ساختمانی پروژه حریر با شرکت تحکیم سازان طوس تصویب شد.

براساس این مصوبه، اعطای پروانه ساختمانی یا واگذاری اراضی و املاک، حداکثر تا ۶ ماه پس از ثبت هر صورت وضعیت در دفاتر مالی شهرداری امکان‌پذیر است و پس از آن، هرگونه پروانه ساختمانی، اراضی و املاک به نرخ روز محاسبه و در حساب پیمان‌کار ثبت خواهد شد.

 نصب یادمان شهدای انقلاب در میدان شهدا

طرح طراحی و نصب یادمان شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی در میدان شهدا به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید که براساس آن شهرداری مشهد مکلف است تا برای حفظ خاطره انقلاب و گرامی‌داشت حماسه آفرینی شهدا در میدان شهدا از طرق فراخوان محدود بین هنرمندان نسبت به طراحی و نصب یادمان شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در میدان شهدا اقدام کند. این طراحی المان و یا تمثال شهدا می‌بایست همخوانی با منظر شهری در میدان شهدا را داشته باشد و ظرف مدت حداکثر سه ماه اجرا شود.

لایحه اصلاح تباصر ۵ و ۶ مصوبه آیین‌نامه حمایت از ورزش قهرمانی

دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه اصلاح تباصر پنج و ۶ مصوبه آیین‌نامه حمایت از ورزش قهرمانی بود که براساس این مصوبه،  تباصر ۵ و ۶ مصوبه شماره ۲۰۵۴۸/۹۸/۵/ش مورخ ۲۴/۱۰/۱۳۹۸ آیین نامه حمایت از ورزش قهرمانی به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره۵ اصلاحی- حمایت و کمک‌های مالی مندرج در این آیین‌نامه، پس از تایید شورای عالی ورزش شهرداری و با اولویت تیم‌هایی است که حداقل در یک رشته ورزشی دیگر یا تیم ورزشی بانوان فعالیت داشته باشند.

تبصره۶ اصلاحی- حمایت و کمک‌های مالی مندرج در این آیین‌نامه برای تیم‌های وابسته به هیات‌های ورزشی با نظارت اداره کل ورزش و جوانان و با اولویت تیم‌های ورزشی بانوان خواهد بود. منظور از نظارت، نظارت بر هزینه کرد کمک برای همان تیم است.

اصلاح و متمم بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری مشهد

اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی، ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت پسماند، فردوس‌ها، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، پارک‌ها و فضای سبز، زمین و مسکن، اتوبوسرانی، عمران، حمل و نقل بار درون شهری و حومه، تاکسیرانی و پایانه های مسافربری و شرکت‌های توسعه و عمران هفت حوض و نمایشگاه بین‌المللی شهرداری مشهد تصویب شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح