کد خبر : 130317
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 نوامبر 2021 - 20:20
-

ترک اعتیاد بیش از ۳ هزار زن در مازندران با داروی یارانه‌ای

ترک اعتیاد بیش از ۳ هزار زن در مازندران با داروی یارانه‌ای

ایسنا/مازندران دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: از مجموع افراد معتادی که با ارائه داروی یارانه‌ای در مازندران در حال ترک هستند، ۳۱۶۰ نفر زن دیده می‌شوند. احمد مظفری در نشست خبری در سالن جلسات شورای هماهنگی ‌ مبارزه با مواد مخدر مازندران اظهار کرد: ۵۹ درصد از میزان کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک بوده

ترک اعتیاد بیش از ۳ هزار زن در مازندران با داروی یارانه‌ای

ایسنا/مازندران دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: از مجموع افراد معتادی که با ارائه داروی یارانه‌ای در مازندران در حال ترک هستند، ۳۱۶۰ نفر زن دیده می‌شوند.

احمد مظفری در نشست خبری در سالن جلسات شورای هماهنگی ‌ مبارزه با مواد مخدر مازندران اظهار کرد: ۵۹ درصد از میزان کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک بوده است.

وی همچنین از شناسایی و انهدام ۱۱۸ باند قاچاق مواد مخدر در مازندران طی سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع ۱۰ هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شدند که ۶ هزار نفرشان خرده فروش بودند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از کاهش سن اعتیاد، افزایش نرخ اعتیاد بین زنان و درگیری خانواده ها با مشکلات آسیب های اجتماعی ناشی از این امر را مهم ترین دغدغه مربوط به حوزه مواد مخدر در مازندران معرفی کرد و توضیح داد: میانگین سن اعتیاد در مازندران کمتر از میانگین کشوری به ۲۴ سال رسیده است.

مظفری افزود: در مازندران با تحقق اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر ناشی از اعتیاد، توزیع مواد مخدر و افزایش ۲۵ درصدی طرح های پیشگیری نه تنها فاصله داریم بلکه آمار مرگ و میر و توزیع مواد مخدر امسال بیشتر نیز شده است.

وی از مرگ ۵۸ نفر در مازندران بر اثر سوء مصرف موادمخدر در سال جاری خبر داد و گفت: این آمار ۱۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که ۶۵ درصد همسر آزاری، ۵۵ درصد طلاق، ۱۳ درصد کودک آزاری، ۲۵ درصد قتل عمد، ۲۳ درصد نزاع و خشونت، ۳۰ درصد جرائم کیفری و ۱۰ درصد جرائم مالی به خاطر تهیه، توزیع و مصرف موادمخدر است.

مظفری هوشیاری خانواده ها و آگاهی بخشی به جامعه در باره زیان ها و خطرات مصرف مواد مخدر را برای مقابله با کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: فقر و توسعه نیافتگی، خانواده نامناسب  و از هم پاشیده، گسترش مناطق حاشیه ای و افزایش تبعیض در جامعه عامل گسترش آسیب های اجتماعی ناشی از موادمخدر است در حالی که ۶۰ درصد جامعه از عوارض مصرف مواد مخدر آگاه نیستند و باور های غلط درمانی در حوزه مواد مخدر دارند.

وی با اعلام این که حدود ۶۰ هزار نفر در مازندران با داروهای یارانه ای از جمله متادون در حال ترک اعتیاد هستند، گفت: یارانه ماهانه تهیه دارو برای این افراد را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان در ماه است و از مجموع افراد معتادی که با ارائه داروی یارانه ای در استان در حال ترک هستند ، ۳۱۶۰ نفر زن دیده می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در۱۲۰۷مدرسه استان هدف اجرای طرح را جلوگیری از روی آوردن افراد جدید به اعتیاد دانست و گفت: بر اساس برنامه سال ۱۴۰۰، این طرح باید از ۳۰ درصد فعلی تا ۵۰ درصد مدارس مازندران را تحت پوشش قرار دهد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح