کد خبر : 192644
تاریخ انتشار : شنبه 15 ژانویه 2022 - 18:13
-

تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین افزایش پیدا کرده است

تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین افزایش پیدا کرده است

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بار مراجعه به مراکز سرپایی استان قزوین ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و طی دو هفته آینده شاهد افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی خواهیم بود، طبق بررسی میدانی صورت گرفته این امر قابل مشاهده است. پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونا که ۱۸ بهمن در

تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین افزایش پیدا کرده است

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بار مراجعه به مراکز سرپایی استان قزوین ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و طی دو هفته آینده شاهد افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی خواهیم بود، طبق بررسی میدانی صورت گرفته این امر قابل مشاهده است.

پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونا که ۱۸ بهمن در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: تا هفته گذشته وضعیت ۵ شهرستان آبی و یک شهرستان زرد بود بنابراین بازگشایی‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، مراسم‌های عروسی و عزا به شرط اینکه پروتکل‌ها رعایت شود در دستور کار قرار گرفت اما پروتکل‌ها به درستی رعایت نشد و هم اکنون سه شهرستان قزوین، بوئین زهرا و تاکستان در شرایط زرد قرار دارند.

وی افزود: بار مراجعه به مراکز سرپایی استان قزوین ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و طی دو هفته آینده شاهد افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی خواهیم بود، طبق بررسی میدانی صورت گرفته این امر قابل مشاهده است به طوری که تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه شهید پاکروان تا چند روز قبل ۱۵ نفر در روز بود که امروز این عدد به ۵۷ نفر با علائم رسیده است اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد وارد پیک جدید می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: ما نسبت به شرایط ایجاد شده مسئول هستیم، با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز نگرانی ما بیشتر شده است از طرفی ما با بستن کسب و کارها مخالف هستیم و راضی نیستیم حتی یک رستوران، پمپ بنزین یا حتی پیشخوان دولت تعطیل شود اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برخی از صنوف پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

وی یادآور شد: ما در حوزه برگزاری مراسم‌ها آسیب‌پذیر شدیم و عروسی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، رستوران‌ها بیش از ۳۰ درصد ظرفیت خدمات ارائه می‌دهند، برگزاری همایش‌ها و مراسم در فضای بسته افزایش پیدا کرده است همین امر سبب شده که تعداد بیماران از ۱۶۰ نفر در هفته گذشته امروز به ۲۳۰ بیمار رسیده که نشان دهنده روند افزایشی است.

نامدار خاطرنشان کرد: ما وارد پیک جدید شدیم اما شرایط با ثبات است، تعداد فوتی‌ها به حداقل رسیده و هفته‌ای کمتر از ۱۰ فوت داریم در مقابل میزان بستری شیب صعودی پیدا کرده است، در هفته‌های گذشته در شهرستان‌های آوج، قزوین، تاکستان و بوئین زهرا با افزایش تعداد بیماران رو به رو شدیم.

وی بیان کرد: سه شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین زهرا زرد هستند و تقاضا داریم محدودیت‌ها در این سه شهرستان به صورت جدی اعمال شود، در حال حاضر میزان پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در قزوین از  ۲۲ نفر به ۴۰ نفر رسیده و ۲۳۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند، مجموع افراد بستری شده از اول اسفند ۹۸ تاکنون کرونا به  ۱۷ هزار و ۲۶۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: ۲۴ درصد بیماران در بیمارستان‌ تامین اجتماعی، ۷۵ درصد در بیمارستان‌های دانشگاهی و یک درصد در بیمارستان‌های خصوصی بستری هستند، همچنین تعداد بیماران ای سی یو افزایش پیدا کرده است، در ۲۴ ساعت گذشته  نیز سه نفر بر اثر این بیماری جان باختند که مجموع فوتی‌ها به ۱۲۸۱ نفر رسیده که هشت درصد بیماران بستری را تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد تست‌های کرونا به ۹۸ هزار عدد رسیده است که تا ماه پیش ۵۰ هزار عدد بود، با اجرای طرح شهید سلیمانی و طرح رهگیری بیماران توانستیم این تعداد را افزایش دهیم، بنابراین شناسایی بیماران افزایش پیدا کرد، گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال بیشترین تست مثبت را داشتند و ۲۱ درصد افراد بالای ۶۹ هستند اما بیشترین میزان فوتی را داشتند.

نامدار یادآور شد: از ۱۱ بهمن تاکنون طی یک هفته گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم، تعداد فوتی‌های کرونا در هفته کمتر از ۱۰ نفر گزارش شده اما بستری‌ها در حال افزایش ‌هستند که ادامه این روند نگران کننده خواهد بود چرا که ترخیص بیماران کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی ابتلا به کرونا محسوب می‌شوند به‌طوری‌که ۵۰ درصد از مبتلایان کرونا در استان قزوین در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی حضور داشتند، متأسفانه سهل انگاری و بی توجهی به خطر ابتلا به ویروس کرونا در استان قزوین موجب شده شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: آنچه نگران کننده است عدم قرنطینه صحیح فرد مبتلا است، اغلب افرادی که تستشان مثبت می‌شود قرنطینه را به درستی رعایت نمی‌کنند همین امر باعث می‌شود که شاهد افزایش مبتلایان باشیم، بنابراین باید مسئله قرنطینه جدی گرفته شود و تدبیری برای آن در نظر بگیریم همچنین باید محدودیت‌ها را مجدداً اعمال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همایش‌ها و مراسم‌های ادارات دولتی و غیردولتی می‌تواند آسیب‌رسان باشد، حتی این فضا که برای ستاد کرونا در نظر گرفته شده است شاید امن نباشد، ما وظیفه داریم برای سلامتی مردم کنار یکدیگر جمع شویم و تصمیم بگیریم اما همایش‌های دیگر می‌تواند لغو شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح