کد خبر : 93411
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 20:45
-

تعطیلی پروژه‌های عمرانی در قزوین به دلیل کمبود سیمان

تعطیلی پروژه‌های عمرانی در قزوین به دلیل کمبود سیمان

ایسنا/قزوین رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی استان قزوین گفت: در هفته‌های اخیر به دلایل مختلفی ازجمله قطعی مکرر برق و افزایش هزینه‌های تولید، کارخانه‌ها، تولید سیمان خود را کاهش داده‌اند و در فصلی که بهترین فرصت پیشرفت پروژه‌های عمرانی است بسیاری از پروژه‌ها به دلیل کمبود سیمان رو به تعطیلی هستند. میثم صوفی نیارکی

تعطیلی پروژه‌های عمرانی در قزوین به دلیل کمبود سیمان

ایسنا/قزوین رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی استان قزوین گفت: در هفته‌های اخیر به دلایل مختلفی ازجمله قطعی مکرر برق و افزایش هزینه‌های تولید، کارخانه‌ها، تولید سیمان خود را کاهش داده‌اند و در فصلی که بهترین فرصت پیشرفت پروژه‌های عمرانی است بسیاری از پروژه‌ها به دلیل کمبود سیمان رو به تعطیلی هستند.

میثم صوفی نیارکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به معضل کمبود سیمان، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر و بنا به دلایلی ازجمله قطعی مکرر برق و افزایش هزینه‌های تولید، اغلب کارخانه‌های سیمان، تولید خود را کاهش داده‌اند و این موضوع باعث به هم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا شده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مصوب هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی ۳۰ هزار تومان است درحالی‌که قیمت سیمان در بازار سیاه بیش از ۷۰ هزار تومان رسیده است، در حال حاضر سیمان از طریق بورس خریدوفروش می‌شود و مصرف‌کنندگان برای خرید سیمان باید از طریق بورس اقدام کنند به‌طور میانگین قیمت واقعی هر تن سیمان ۵۲۰ هزار تومان یعنی هر پاکت سیمان ۲۷ هزار تومان است اما بعد از تقاضا و خرید ارسالی وجود ندارد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی استان قزوین تأکید کرد: در برخی موارد علی‌رغم پیش‌خرید و واریز وجه، سیمانی برای ما ارسال نمی‌شود و در حال حاضر معضل کمبود سیمان پروژه‌های عمرانی را در آستانه تعطیلی کامل قرار داده است.

وی یادآور شد: پیمانکاران پروژه‌های عمرانی استان، سیمان را به‌صورت کلی خرید می‌کنند و هم‌اکنون در تهیه آن با مشکل جدی مواجه هستند این در حالی است که کارخانه سیمان آبیک در استان قزوین فعالیت دارد، فعالیت کارخانه سیمان در استان‌های هم‌جوار ازجمله البرز، گیلان و زنجان توزیع می‌شود در حالی که ما در استان قزوین برای تأمین سیمان از استان‌های همدان و گیلان با مشکل روبه‌رو هستیم.

صوفی نیارکی خاطرنشان کرد: همزمان با افزایش قیمت سیمان، شاهد افزایش قیمت بتن آماده و میلگرد نیز هستیم به‌طوری‌که قیمت میلگرد به بالاترین سطح قیمت خود در سال‌های اخیر رسیده است؛ این افزایش قیمت‌ها درنهایت باعث بالا رفتن قیمت تمام‌شده پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وی اظهار کرد: در صورت ادامه روند فعلی استقبال پیمانکاران برای شرکت در مناقصات کاهش پیدا می‌کند و پروژه‌های فعال فعلی نیز به سمت‌وسوی تعطیلی کشیده می‌شود، ما در حالی از کمبود سیمان رنج می‌بریم که کارخانه سیمان آبیک در جوار ما آسیب‌های زیست‌محیطی متعددی برای استان ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح