کد خبر : 88667
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 20:58
-

تفاهم موزه‌ای بین ایران و چین

تفاهم موزه‌ای بین ایران و چین

موزه ملی ایران و دانشگاه پکن در چین تفاهم‌نامه همکاری موزه‌ای امضا کردند. به گزارش ایسنا، مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری با حضور جبرییل نوکنده ـ رییس کل موزه ملی ایران ـ و خائو پینگ ـ رییس دانشگاه پکن ـ و شماری از مسؤولان و کارشناسان دو کشور از جمله گروه باستان‌شناسی و موزه‌داری دانشگاه

تفاهم موزه‌ای بین ایران و چین

موزه ملی ایران و دانشگاه پکن در چین تفاهم‌نامه همکاری موزه‌ای امضا کردند.

به گزارش ایسنا، مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری با حضور جبرییل نوکنده ـ رییس کل موزه ملی ایران ـ و خائو پینگ ـ رییس دانشگاه پکن ـ و شماری از مسؤولان و کارشناسان دو کشور از جمله گروه باستان‌شناسی و موزه‌داری دانشگاه پکن، همزمان در محل موزه ملی ایران و دانشگاه پکن برگزار شد.

خائو پینگ ـ رییس دانشگاه پکن ـ، در جریان این مراسم، چین و ایران را زادگاه تمدن بشری دانست که نیاکان آن‌ها فرهنگ‌هایی درخشان پدید آورده‌اند و افزود: با وجود این‌که بین دو کشور فاصله فراوانی وجود دارد، از دوران باستان، در امتداد جاده ابریشم زمینی و دریایی، چین و ایران مبادلات نزدیکی داشته‌اند و این موجب محقق شدن تبادلات فرهنگی و اقتصادی، تأثیرها و تأثّرها، و رونق‌بخشیدن تمدن‌های شرق و غرب به یکدیگر شده است و در نهایت، پیوندی کلیدی برای ارتباط میان تمام بشریت ایجاد کرده‌اند.

او ادامه داد: موزه ملی ایران دارای مجموعه‌هایی متعدد، مقیاسی بزرگ، قابلیت‌های پژوهشی قوی و سرشار از گوهرهای تمدنی ایران‌زمین است. این موزه از موزه‌های بین‌المللی است که با شهرتی جهانی، مکانی بسیار ایده‌آل برای پژوهش درباره منشأ تمدن بشری و تبادلات فرهنگی بین شرق و غرب است.

وی همچنین یادآور شد: دانشگاه پکن نیز نخستین دانشگاه تأسیس‌شده در چین است و یکی از اهداف اصلی تأسیس این دانشگاه پژوهش درباره تمدن چین و شناخت دیگر تمدن‌های جهان بود. استادان و دانشجویان دانشگاه پکن به بسیاری از شهرها در طول جاده ابریشم سفر کرده و دستاوردهای علمی فراوانی کسب کرده‌اند و کارشناسان مستعد فراوانی نیز در این عرصه ظهور کرده‌اند.

رییس دانشگاه پکن گفت: اگرچه ما در شرق و غرب آسیا زندگی می‌کنیم و ملاقات ما تنها به صورت مجازی میسر است، اما تمایل به درک متقابل باعث می‌شود که در ادامه مسیر نیاکانمان گام‌های مشترکی برداریم و به یکدیگر نزدیک شویم و تلاش‌های ما موجب می‌شود که این تمدن‌های باستان از نو تازه و جوان شوند و بدرخشند.

جبرییل نوکنده ـ رییس موزه ملی ایران ـ نیز با ابراز خرسندی از این فرصت ارزشمند برای گسترش همکاری‌های بین دو مرکز علمی و فرهنگی موزه ملی ایران و دانشگاه پکن که مصادف با پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک بین دو کشور است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر موزه ملی ایران ارتباطات خود را با موسسات و موزه‌های چین گسترش داده و با حضور در  نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» و نمایشگاه «سلادون‌های لانگ چون و جهانی شدن» توانست گام‌های مؤثری برای تقویت همکاری‌های فرهنگی بردارد و مفتخریم که با شمار بالای بازدیدکنندگان این نمایشگاه‌ها، بسیاری از مردم فرهنگ‌دوستِ چین با هنر و تمدن غنی ایران آشنا شده‌اند.

او ادامه داد: موزه ملی ایران در مقام موزه مادر کشور و گنجینه عظیمی از یافته‌های باستان‌شناسی از نقاط مختلف ایران، پیشینه مهمی از فعالیت‌های نمایشگاهی، پژوهشی و دیگر فعالیت‌های مرتبط در سطح ملی و بین‌المللی دارد. این موزه دارای ظرفیت بالایی در همکاری‌های پژوهشی و فرهنگی در سطح بین‌المللی است.

نوکنده بیان کرد: امیدواریم با ایجاد این ارتباط سازنده شاهد نتایج پرباری باشیم و  این اقدام گامی جدید در گسترش همکاری‌های فرهنگی، به‌ویژه در پژوهش‌های مشترک در ‌حوزه میراث فرهنگی باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح